La oss funksjonshemmede beholde Haraldvangen!

Gjest

/ #374

2016-07-14 18:46

Fordi jeg selv har en funksjonshemmet ungdom m flere diagnoser. Jeg vet hvor vanskelig det er med overganger til noe nytt. Hvor dårlig det fungerer på en vanlig institusjon. Og hvor lite tilbud disse barna har. For oss foreldre er det en stakkars uke på sommeren, der vi vet at ting fungerer og man kan slappe helt av, når man vet at ditt kjære sårbare barn også hardt godt!!! Faktisk at barnet har FERIE!!! Vi kan ikke ta m disse barna så mange steder. Barna/ungdommene er avhengig av det kjente, ellers låser det seg og man får de ikke med.

Jeg tror ikke andre kan sette seg inn i hvor alt -omgripende det er. Barnet vil alltid trenge foreldrene. Jeg har også i mitt arbeid sett eldre foreldre med voksne funksjonshemmede barn. De er som regel utslitt!!!
Hvor mange kamper man må kjempe for sitt barn og for at de skal få tilfredsstillende tilbud. Det er skammelig. Det et skjelden jeg blir så frustrert og oppgitt, men det går bare ikke an. Det går ikke an å la det gå ut over denne gruppen sårbare mennesker. Med dette vil jo folk bli sinte, og det vil kunne føre til et mer negativt syn på flyktningene.
Håper dere får beholde leirstedet til barna deres.