Bevar Bølehøgda skole

Kommunaldirektøren i Skien kommune har lagt frem forslag om endring av skolestrukturen, hvor vår unike og fine skole på Bølehøgda er hardt rammet.

Forslaget som foreligger innebærer at elevene ved den ordinære skolen vil bli flyttet til Buer barneskole og at elevene på avdeling Sirius vil bli flyttet til Enggrav skole - allerede i 2026. Dette er en kortsiktig og lite gjennomtenkt plan fra kommunens side, med lite økonomisk og hensiktsmessig grunnlag.

I dagens samfunn med barn og unges utfordringer og helse, både sosialt, psykisk og fysisk, ser vi stor verdi i å ha en mindre skole med mye trygghet og gode verdier og rammer. Dette er vi villige til å kjempe for å beholde!

Vi håper politikerne vil velge barnas beste, samtidig som de klarer å foreta fornuftige økonomiske prioriteringer for Skien kommune fremover! Bevar Bølehøgda skole som den er – signér oppropet!

Beate Hartvigsen (på vegne av FAU v/Bølehøgda skole)    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Beate Hartvigsen (på vegne av FAU v/Bølehøgda skole) vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi kommer ikke til å vise postnummeret ditt offentlig på nett.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: