Studielån i juni!

Gjest

/ #20 Re: Her kommer den klassiske kommentaren, beklager:

2013-05-28 22:55

1. #6: heppo - Her kommer den klassiske kommentaren, beklager:

Aaaa det er det og bo og spise jeg gjør feil! nei altså jeg skal ikke være spydig men jeg lever jo som student, jobber vedisden av på 2 jobber og når jeg da får beskjed av sommerjobben min at jeg ikke får noen vakter i juni og jeg ikke rekker og jobbe nok i mai pga eksamen, da sliter du plutselig ekstremt i 2 mnd på rad. ikke kan du gå til nav for som student så får du ikke stipend hvis du tjener nok til og få hjelp av nav og hvis du ikke får hjelp av nav, hva med sosialen? nei for da får du ikke fra lånekassa..... dette gjør livet veldig enkelt. jeg bruker altid semesterstartpengene til og sette av til bøker, årsavgift, eugodkjenning, kontigenter, spare litt osv, men jeg klarer omtrent bare akkurat og overleve på stipend og 2 jobber..... Jeg drikker sjeldent og lite, jeg røyker ikke, men jeg har dessverre katt og den koster meg kanskje 150kr i mnd... er det noen andre som føler de faller gjennom alle sprekker i systemet hvis de ikke får jobb nok ? (og det er vanskelig og få jobber nå også!) og et siste punk: hva om du blir eller er syk.... da har du en egenutgift på over 2000kr før du får frikort... så da må alt gå helt fint for deg i 3-8 år mens du studerer da sånn at du overlever....