Foreldreaksjonen: La lærerne være lærere!

Lærer i vgs

/ #71 Re: Tøv

2014-01-22 20:47

#11: ok - Tøv

Jeg vet ikke om du har vært inne i et klasserom siden du var elev; det høres ikke sånn ut. Om man tester ut opplegget ditt for retting, vil man fort oppdage at man ikke rekker å få rettet så mye allikevel. Både Per, Kari og Astrid trenger hjelp, og Hilde blir plaget av Kaja osv. Alle skoler har forøvrig SFO, slik at du slipper å ta deg fri når lærerne skal planlegge. Synes du det er ofte å planlegge annenhver måned når man har undervisning 5 dager i uka? Ønsker du at dine barn skal oppleve noe annet enn at læreren ber dem lese side 20-22 og gjøre oppgavene på s. 23? I vår kommune har de forøvrig ikke planleggingsdager oftere enn 2 ganger i året. Jeg har aldri opplevd å få fri kl. 10 på en planleggingsdag - skal innrømme at det hadde vært deilig, men det gjenspeiler ikke virkeligheten. Sannheten er vel at du er misunnelig på at vi har fri 7 uker om sommeren? Det skjønner jeg godt! Jeg er nemlig misunnelig på de som har en frihelg (uten rettebunker/forberedelser/rapportskriving) en gang i blant. Utenom avspaseringen til høst og jul (da jeg jobbet halvparten av dagene), har jeg nemlig ikke hatt fri to dager sammenhengende siden i august.