Nei til bom i Solveien
Sæter |
/ #27 Re: Grundig telling NÅ2014-11-09 23:04#26: Bjarne Sanness - Grundig telling NÅ Enda en som klager på mine anonyme kommentarer - til et anonymt opprop.... Det til tross for at jeg har signert mitt siste svar til Finn Ø Bergh med mitt fulle navn og adresse. Ja,ja - sånn går no dagan :-) Trafikktellingen i mai konsentrerte seg om det aktuelle området ved nevnte boligsone. 70 og 80% var gjennomfart henholdsvis morgen/e.middag i krysset Nordstrandveien. Om vi får både før- og etter tall for Nordstrandveien, Ekebergveien, Kongsveien - så betyr det i denne sammenheng ikke stort. Ja, trafikken der kommer sikkert til å øke. Det er jo hele vitsen ! Dette er faktisk bydelens samleveier. Det er kun de som i dag har fortau på begge sider, trafikklys, fotgjengerfelt og sykkelstier. Ingen andre boligveier har dette. Det er meningen at trafikk fra andre boligveier forsøkes flyttet dit. F.eks fra Solveien. Det er fakta, lik det eller ei. Foreldre burde konsentrere seg om langt større sikkerhet for barna på samleveiene, og ved selve skolene, da hadde de kanskje lykkes med noe nyttig. Start nå, om 3 år øker trafikken rundt Sæter voldsomt, og det kan ingen av oss stoppe. Cappelens vei og Seterliveien kommer sikkert til å få en sterk økning i begynnelsen. Jeg kan også være spåmann. Spørsmålet er for hvor lenge? Overgangene ved Kastellet og Bråten har sine egne hindringer som gjennomfartstrafikkanten ikke kommer til å gidde lenge. Trikkebommer som går ned minst hvert 5 min i rusjen, og vikeplikt for Ekebergveien. Ikke mye flyt der. Dette med flere hindringer har dere overhodet ikke forstått felles-nytten av. Jeg mener det ikke vil oppnås noe ved å stoppe boligsonen v/Solveien. Ingen bedring, ingen utvikling, ingen forsøk - absolutt ingen ting. Men, lykke til ! Det bryr meg faktisk ikke stort om bommen kommer i Solveien eller ei. Jeg forsvarer ikke meg og mine på bekostning av andre. Jeg angriper "tilbake til start" mentaliteten og den åpenbart feilaktige påstand om grunnlaget for plassering av denne bommen. Det kunne imidlertid vært artig å se at trafikken på Ekebergveien stoppet fullstendig opp. Biler som står stille er jo ikke så farlige. Her viser gjennomførte aksjoner i praksis ved området Solveien, at dette vitterlig blir resultatet. Men forsøk er jo dere i mot. Nye tiår med tallmagi og diskusjoner er så mye bedre... Mvh Finn Stenberg, Solveien 107
|
|
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Stopp menneskerettighetsbruddene mot Maria Abdi Ibrahim!
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Utesteng Israel fra Eurovision!
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Stopp store velferdskutt i Bærum!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Bevar Gaustadskogen
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
NEI til datasenter på Vagle
1114 Laget: 2025-02-03
NEI til å legge ned Flatene skule!
491 Laget: 2025-02-04
Bevar Fiskå skole!
383 Laget: 2025-02-03
La Line Boleyn Melle beholde Stubberud Gård i Sørkedalen
809 Laget: 2025-02-01
Kunstneropprøret!
288 Laget: 2025-02-03
La Førde Barneskule leve!
549 Laget: 2025-02-01
Nei til redusert åpningstid i barnehagene i Nordre Follo!
278 Laget: 2025-02-03
Rettferdig skoleløsning i Oppegård Syd!
206 Laget: 2025-02-10
Vi vil ha kirsebærosten tilbake igjen!
462 Laget: 2025-01-27
Appell om å sikre en fremtid for Shangri-La i Oslo
521 Laget: 2025-01-31
NEI til nedbyggingen av Tromsømarka og hundeløypa bak Solneset skole
994 Laget: 2025-01-28
Ikke legg ned Sunde skule
301 Laget: 2025-01-31
Vi ber PBE om å fravike kravet om en broforbindelse over Gjøvikbanen, og heller arbeide for optimal og inkluderende mobilitet gjennom eksisterende underganger.
112 Laget: 2025-02-05
Nei til CK sine planer om høyblokker på Lura
105 Laget: 2025-02-09
Rettferdighet for Oljepionerene- Aksjon for modell nr. 4 NÅ!
226 Laget: 2025-01-23
Innbyggerinitiativ for bevaring av skogene i Moss kommune
363 Laget: 2024-11-19
Trygg skolevei, og gang- og sykkelsti langs Kappvegen/Ridabu - Vi krever handling nå!
79 Laget: 2025-02-03
Bevar Karuss skole som den er i dag
336 Laget: 2025-01-29
Stopp menneskerettighetsbruddene mot Maria Abdi Ibrahim!
6467 Laget: 2025-01-11
Nei til vindkraft i Elverum
586 Laget: 2024-05-23