ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter

100 % Uføretrygdet.

/ #389

2015-11-05 13:09

Mistet Særfradrag for høye sykdomsutgifter og helseutgifter ( som må være over nesten 10.000 kr årlig for at du skal få dette ) Tapte vel 15.000 , Bostøtte 2000 ( som burde vært oppjustert til dagens priser og samme hvor vi bor  og det burde vært tatt med ufør, strøm, helseutgifter og etc...  ) , Økningen merket jeg lite til...den skal også skattes for... (mistet mer i bostøtte ) Og er vel ikke etter dagens.  Frikort 2 er øket til 2680...og  6- mnd regel gjør dette nesten umulig. Tar tid  å få fakturert ut og få kvitteringer. For å kunne sende inn.  Over Kr :  4000 kr ble til 229,- i refusjon... Skal ennå ut med ca : 7000,- kr i restregninger ( frikort 2 burde vare i 4- 6 mnd når du får det. ikke ut kalenderåret. ) , Har faktisk godtatt at jeg ikke kan eie bolig ( men ønsker å leie bolig av normal størrelse og standard. Og uten tidsbegrensning.  Rekkehus/ enebolig med 3 soverom, normal størrelse og frimerkehage ). Mistet hjelpemidler ( de som tilbyes er nesten umulig å få ( må søkes , kan ikke skrives ut lenger )og unødvendige stigmatiserende. Og hadde jeg ikke blitt franranet det jeg ble franranet, hadde jeg nok klart å få kjøpt noe av dette selv...som spesialist foreslo pga den unødvendige stigmatiseringen og utseendet av hjelpemiddelet.  som jeg skulle bruke i dagliglivet. Å ligne Uføretrygd før skatt er ikke riktig. Vi burde fortsatt blitt lignet etter skatt.  Beløpene som settes opp er uten fordyrende som sykdom, helseutgifter og etc medfører.