Nei til reservasjonsrett for fastleger

Quoted post

Gjest

2014-01-25 18:46

Jeg skal gjøre det en av dagene, jeg sier Nei Til reservasjonsrett for fastleger. Har en blitt lege skal en altid hjelpe de som er i nød samme hvad.

Replies

Gjest

#360 Re:

2014-01-25 19:51:31

#358: -

Spørsmålet for en del leger er hvem som er i nød. Fosteret eller kvinnen. Det er to mennesker det er snakk om. Er dette vanskelig å skjønne? Fastlegen er vel for de fleste andre som det er for meg. Det er et menneske jeg ikke aner hvem er. Jeg har aldri vært der og har ingen plan om å oppsøke legen heller, før det er et behov. Den dagen gir jeg en god dag i om han er fast eller en annen lege.

Det interessante er jo også at nå er det mange kvinner som tror at selvbestemt abort er i fare. Rett og slett fordi motstanderne av loven snakker slik at man skulle tro at det er dette saken gjelder. Kanskje det kan få noen til å roe seg litt ned og orientere seg mot virkeligheten.

Det er mange usaklige innspill om andre yrkesgrupper og hva de kan nekte. Prøv bare å forstå at noen ser på et foster som et menneske. Da er det ikke sammenlignbart med noe annet.