Stopp Addictologi Akademiet

Quoted post

Samboer

#30 Sekt

2015-02-27 14:54

Espen ville at min samboer skulle gå fra meg, han mente at jeg var ikke den rette og at jeg ganske sikker kom til å skade min samboer, da jeg var av innvandrer bakgrunn. Fordi ifølge Espen, så var krenkelser og psykisk vold en normal reaksjon fra alle ikke etnisk Norske. Jeg har aldri rørt min samboer hverken fysisk eller psykisk, har ikke engang hevet min stemme ovenfor vedkommende.

Relasjonen de hadde var kontrakt basert og enhver brudd på kontrakten hadde i følge Espen store bivirkninger, de brukte alt mulige trusler og mente at Akademiet var den sanne familien.

Jeg har aldri møtt Espen, min samboer har aldri nevnt noe negativt om meg, snarere bare positivt.

Privat liv var fy fy, alt måtte deles, selv intime deler av privat livet.

Forretningsidéen er genialt, de bryter ned sine "klienter" for så å tilby terapi som koster dem skjorta. Det tar sekunder å ødelegge, men år å bygge.

Replies

Bizz

#32 Re: Sekt

2015-05-09 08:16:23

#30: Samboer - Sekt 

Dette er helt i tråd med all info jeg har fått om akademiet. De som går der invaderer også 12-trinnsfellesskapene. De skaper en gruppe i gruppa ved å holde sammen og kun bruke sitt eget "terapeutiske" språk, og innretter seg sjeldent eller aldri til det opprinnelige i gruppene. Flere fremstiller seg selv som "nykommere" for å få være helt i fred med noe av hensikten ved å gå på møtene. Hensikten er å "finne andre å hjelpe når man selv har blitt hjulpet", i tråd med 12-trinnsmodellen men der motivet er å rekruttere flere til behandling på akademiet. Det mest skremmende er å se hvordan kvinner og menn som har gått i behandling lenge fortsatt sitter fast i all lidelsen, det ser ut til at jo verre historien er jo mer ærlig tror de at de er. Ved forsøk på å snakke til dem og forsøke å få dem til å innrette seg blir det møtt med "jeg føler meg krenket og forfulgt". Dvs. at de ikke under noen omstendigheter vil tilpasse seg fellesskapene de deltar i. Flere har opplagt blitt pålagt diagnoser de ikke har, som f.eks alkoholisme og narkomani. Selv om de bruker selve tittelen under presentasjon på møtene snakker de sjeldent eller aldri om eget rusproblem, kun om voksen-barnproblematikk, sukkeravhengighet eller relasjonsproblemer. Disse menneskene er ofre for krefter som kun tenker kr, og som bruker enhver metode for å skaffe flere kunder. På godt norsk: HUSTLING!

Gjest

#49 Re: Sekt

2017-10-16 11:12:35

#30: Samboer - Sekt 

intressant,hva var årsaken til at din samober gikk 

er i utgangspunktet da,høres jo ut som alt var bra så var var egentlig behovet for coachingen.