Innbyggerforslag: Skap en grønn lunge på Torshov med utvidelse av Rollparken

Kjære Torshov-nabo!

Vil du ha en levende, frisk og grønn lunge i ditt nabolag? Nå teller din underskrift!Sagene barnehage nedlegges. Bygg og uteområde står tomt, og bydelsutvalget og kommunen skal snart ta stilling til hva som blir eiendommens fremtid. Vi i Sagene bydel må nå gripe denne muligheten for å gi Torshov enda bedre bomiljø og innbyggertrivsel.

Vi mener at området som tidligere ble disponert av Sagene barnehage, bør benyttes til å bygge ut og løfte Rollparken, som en sårt tiltrengt offentlig tilgjengelig grønn lunge. Vårt forslag er at uteområdet innlemmes i den allerede eksisterende Roll-parken, som ligger rett ved siden av. Roll-parken oppleves i dag bortgjemt, glemt og lite tilgjengelig. Ved en sammenslåing kan området åpnes opp og gjøres mer attraktivt for alle bydelens beboere.

Engasjer deg!

På bakgrunn av dette ønsker vi å reise et innbyggerforslag til bydelsutvalget, og ber om din signatur på følgende innen 14 sep 2024:

“Jeg ønsker at uteområder fra gamle Sagene barnehage innlemmes i Roll-parken for å bli en åpen, grønn og levende park.”

Styrene i Feddersens gate 1 og Oskar Braatens gate 2    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Styrene i Feddersens gate 1 og Oskar Braatens gate 2 vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål:
Jeg samtykker til at Styrene i Feddersens gate 1 og Oskar Braatens gate 2 kan overlevere opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet til følgende parter: