Nei til å tette busslommene i Kongeveien og Sønsterudveien i Oppegård Kommune

Kommentarer

#407

Synes d er korttenkt å forsøke og endre folks bilvaner på denne måten. Nødvendig å bruke bil lokalt for å følge opp unge og gamle i familien og omgangskrets uten å måte stå i kø i Sønsterudveien. Har noen kjørt en pro/contra sjekk ang konsekvenser her? Er d mulig å få se denne?

(Sofiemyr, 2019-11-19)

#414

Trafikken der er treg nok som den er.

(Kolbotn, 2019-11-19)

#417

Dette virker lite gjennomtenkt og dårlig planlagt.

(Tårnåsen, 2019-11-19)

#424

Hva er poenget? Sløsing av penger som helt sikkert trengs ett annet sted

(Oslo, 2019-11-20)

#426

Fordi kommunen er dumme som faen

(kolbotn, 2019-11-20)

#428

Dette skaper kaos på veiene, og ser for meg farlige situasjoner med stressa bilister som prøver å kjøre forbi bussene. Ender vel opp med at de må lage busslommer igjen, snakk om sløsing av penger for å lage trafikkaos uten like!

(Tårnåsen, 2019-11-20)

#433

..........!!

(Tårnåsen, 2019-11-20)

#437

Dette er helt idiotisk! Masse kø=mer utslipp, flere farlige situasjoner!

(Kolbotn, 2019-11-20)

#439

Dette er jo bare idiotisk å gjøre?

(Sofiemyr, 2019-11-20)

#441

Signerer fordi dette tiltaket er galskap. Her har noen teoretikere kjempet en desperat kamp for å klare å komme opp med et tiltak å sette sin signatur på.

Hen uten å sette seg inn i konsekvenser fra andre tilsvarende steder. Til dags dato har jeg ikke funnet 1 sted i hverken Norge, Svrrige eller Danmark hvor dette har vært en suksess. Det har vært jobber i årevis med trygging av skoleveier i dette landet, dette er et skritt motsatt vei. Hva skal skje for at man skjønner forskjell på fantasi og virkelighet/ teori og praksiss?

(Kolbotn, 2019-11-21)

#442

Jeg signerer fordi jeg er enig med denne saken

(Kolbotn, 2019-11-21)

#447

Dette skaper trafikk kaos og fare for ulykker ved forbikjøringer

(1413, 2019-11-21)

#448

Det er utrygt.

(Kolbotn, 2019-11-21)

#449

Jeg signerer fordi det kommer til å bli mer stillestående bilkøer og farlige forbikjøringer.

(Langhus, 2019-11-21)

#451

Her bør man ha 2 tanker i hodet samtidig. Skal man spare miljøet, kan man ikke lage hindere for at trafikken skal flyte best og enklest mulig.

(Oppegård, 2019-11-22)

#452

Dette er nok en meget dårlig beslutning tatt av politikerne. Kommunalt/Fylke

(Tårnåsen, 2019-11-22)

#453

Hvor er politikerne som bare vil "folkets beste"
De produserer mer og mer plunder og heft for de fleste.

(1413 Tårnåsen, 2019-11-22)

#454

Jeg er i mot fjerning av busslommene,'farten burde heller vært satt ned, dette er sløsing med offentlige midler.

(Søndre skrenten 3e, 2019-11-22)

#455

Er helt imot fjerning av busslommene i sønsterudveien. dette gavner ikke miljøet, sett heller ned fartsgrensen.

(Søndre Skrenten 3E, 2019-11-22)

#461

Jeg signerer for å bevare trafikksikkerheten‼️

(Langhus, 2019-11-22)

#462

Jeg signerer fordi dette bare er tull og påvirker alle i området på bare negative måter. Dette er svært trafikkerte veier fra før, og dette vil bare skape kaos og ulykker. Folk som vil prøve å kjøre forbi osv. Ved fløysbonn busstasjon kan man få et lite innblikk i hvordan dette vil bli. Det har det ofte blitt kø enten fordi bussene bare steller seg der, men også når de stopper ved holdeplassene. De holdeplassene er veldig små og trange, og det har blitt ekstremt mye kaos bare der. Tenk om det skal skje langs hele veien? Det går så mange busser her i tillegg, at de kommer aldri til å klare å gå i tide og de vil bare være forsinket konstant. Er ikke det mot sin hensikt??

(Sofiemyr, 2019-11-23)

#463

Dette er galskap. Hva er det som feiler folkene som skal lede oss? parkeringsfritt på skolene og idrettsanlegg og hindre trafikk så langt det går???

(sofiemyr, 2019-11-23)

#464

Synes dette kun er for å hindre biltrafikken og for å fremprovosere farlige situasjoner

(1412, 2019-11-23)

#467

Hinder og trafikk-sikkerhet!!
Sløseri med fellesskapets penger!

(Sofiemyr, 2019-11-23)

#484

Jeg signerer fordi jeg er helt enig i at dette er galskap. Det er så mye trafikk her allerede og det vil bli totalt ufremkommelig for både buss og bil ved tetting av disse busslommene.

(Kolbotn, 2019-11-24)

#492

Fortaustopp vil skape køer og farlige trafikksituasjoner i en sterkt trafikkert vei, hvor det ogå går mange skolebarn. Opphopning av trafikken og medfølgende forsinkelser vil føre til at tungtransorten, som bare øker i Sønsterudveien, vil velge Tømteveien og Tverrveien.

(Kolbotn, 2019-11-24)

#497

det er kaos der allerede blir bare ende værre lag heller et par nye gang broer

(tårnåsen, 2019-11-24)

#502

Dette er ett tullete prosjekt som ikke tjener miljøet i området. Det er regler for å slippe fram bussen fra busslomme og dette blir gjort av alle bilister.

(Sofiemyr, 2019-11-25)

#505

Jeg signerer fordi å fjerne busslommer er helt avsindig ubegavet. Kan man ikke forvente noe intelligens hos de som bestemmer?

(Ås, 2019-11-25)

#512

Dette er en helt vill beslutning. Har SVV ubegrensede midler som kan brukes på slik galskap?

(Johan Halvorsens vei 24, Kolbotn, 2019-11-26)

#513

Det skaper farlige situasjoner og hvor er miljøgevinsten med at biler står stille bak en buss?

(Skotbu, 2019-11-26)

#515

Virker lite gjennomtenkt og kan umulig føre til bedre trafikkflyt eller tryggere trafikk.

(1412 Sofiemyr, 2019-11-26)

#517

Virker lite gjennomtenkt. Veien er tungt belastet til tider, og dette vil føre til dårlig trafikkflyt, spesielt i krysset ved Sofiemyr senter.

(SOFIEMYR, 2019-11-26)

#519

Mulig politikerne tenker miljø her, og er i ferd med å etterligne Oslo? Hvorfor bruke skattepengene på å ta vekk noe vi har i stede for mange andre gode tiltak? Hvordan blir den psykiske helsen til de som både har psykiske og fysiske plager??? De som ikke kommer seg på buss eller har angst for å kjøre buss? Og hva med stresset til foreldrene som skal hente og bringe til bhg? Hvor gjennomtenkt er dette av politikerne spør nå jeg?

(1412 Sofiemyr, 2019-11-26)

#520

Dette vil skape kaos i veien for alle involverte parter. Innskrenke heller antallet busstopp på strekningen.

(Sofiemyr, 2019-11-26)

#521

Omgjøringen vil medføre mye trafikkaos i Sønsterudveien. En svært dårlig måte å benytte kommunens økonomi på.

(KOLBOTN, 2019-11-26)

#523

det er ikke vits å reparere noe som IKKE er ødelagt....bortkastet penger i en slunken kommunekasse..

(sofiemyr, 2019-11-26)

#525

Så trangt dette blir så blir det kaos ved utryknings-kjøretøy. ingen biler kommer i mellom i midten. Mest trafikkerte veien på Kolbotn.

(KOLBOTN, 2019-11-26)

#527

Idiotisk å bruke penger på dette

(1415 Oppegård, 2019-11-26)

#531

Forstår ikke hvordan dette kan være en god løsning- svi av masse penger på noe som fungerer i dag og som vil gjøre det mer farlig for både biltrafikk og fotgjengere. De busslommen er ikke til plage for noen, kantstopp kommer til å ergre på seg alle.

(Sofiemyr, 2019-11-28)

#532

At tiltaket for såkalte «rullende fortau» er noe tull og kun et irriterende element i trafikkbildet.

(Ski, 2019-11-28)

#533

Dette er et feilslått prosjekt uten tilstrekkelig Utredning av konsekvenser. Stor fare for ulykker i en hektisk rushtid ved forbikjøring av busser som har stanset. Man glemmer at Sønsterudveien er en dreneringsåre for trafikk til/fra Kolbotn sentrum til hovedveinettet i øst.

(Kolbotn, 2019-11-28)

#535

Jeg er så inderlig lei av idiotiske påfunn. Alle som kjører den veien til daglig forstår jo at dette blir kaos.

(Sofiemyr, 2019-12-03)