La Mahad få tilbake sitt norske statsborgerskap!

Kommentarer

#1002

det hører ingen plasser hjemme å frata enkelte av våre medmennesker trygghet, forutsigbarhet og rett og slett hverdagslivet på denne måten. Dette er en forkastelig praksis som man bør gå bort fra så fort som overhodet mulig.

(Tromsø, 2017-01-14)

#1003

Fordi han fortjener å bli!!!!!

(Oslo, 2017-01-14)

#1004

Først og fremst skal man ha en grunnleggende rett på beskyttelse for å få opphold. Har man det, skal man altså innvilges opphold. Siden mener jeg i denne og tilsvarende saker, at sterke medmenneskelige hensyn bør gjelde, når vedkommende er godt integrert og er en eksemplarisk innbygger, og har bodd og jobbet i Norge i så lang tid. Hva med barna deres, som er født i Norge og er helnorske?

(Hamar, 2017-01-14)

#1011

Dette er helt vanvittig. Vi kan ikke frata folk sitt norske statsborgerskap etter så mange år, når de er I jobb og lever et normalt og trygt liv her I Norge. Gi Udi noe ordentlig å jobbe med, få inn flyktninger!

(Porsgrunn, 2017-01-14)

#1015

Dette er inhumant og helt under beltestedet. Hvis noe var ukorrekt den gang han kom, så får det bare begraves nå - fristen er utgått for lengst! Jeg skammer meg over våre myndigheter nå.

(Oslo, 2017-01-14)

#1018

Dette blir for dumt

(Sola, 2017-01-14)

#1021

Systemet er i ferd med å bli helt uhyggelig. Enkeltmennesker må få bli sett.

(Paris, 2017-01-14)

#1022

Denne fremmed-forakten som S L & co viser her burde straffeforfølges. Det kan ikke være lov å behandle medmennesker på denne måten. Dette er maktmisbruk som vi alle er vitne til og som hele befolkningen må kjempe imot

(Smøla, 2017-01-14)

#1023

Å straffe noen for en urett som MULIGENS ble begått da personen var en umyndig mindreårig er ett angrep på rettstaten og personvernet til individet i Norge. Gjelder denne holdningen bare ikke etniske nordmenn er dette i praksis rasisme og segregering av den norske stat. Dette er noe rettsapparatet må ta tak i nå.

(Oslo, 2017-01-14)

#1024

Det er for dumt å bruke ressurser på å kaste ut folk som åpenbart er positive bidragsytere til det norske samfunnet.

(Oslo, 2017-01-14)

#1029

Jeg skammer meg!

(Aurskog, 2017-01-14)

#1030

Tru på han!

(Årbakka, 2017-01-14)

#1036

Dette er det verste jeg har hørt!

(Oslo, 2017-01-14)

#1039

Det er helt uhørt!

(Oslo, 2017-01-14)

#1068

Det er urettferdig behandling av et menneske.

(Bergen, 2017-01-14)

#1077

Dette er noe jeg som norsk statsborger er strekt uenig i.

(Fjøsne, 2017-01-14)

#1083

Norske statsborgeres rettsikkerhet trues. Uakseptabelt å frata noen statsborgerskap ved en administrativ avgjørelse.

(Oslo, 2017-01-14)

#1087

Han har like mye rett til å være her som alle oss andre

(Trondheim, 2017-01-14)

#1090

Det å kaste ut noen som ikke gjør annet enn å bidra til samfunnet er helt bak mål og det sender ut feil signaler. Det er typisk norsk å være god, la oss leve opp til det.

(Tuftveien 1 3534 sokna, 2017-01-14)

#1092

Common decency

(Harstad, 2017-01-14)

#1096

Anstendighet kreves.

(Rjukan, 2017-01-14)

#1098

Dette er ikke mitt Norge. Jeg skammer meg!

(Oslo, 2017-01-14)

#1103

1) Jeg er helt uenig i at UDI skal behandle denne typen saker, fordi vedtak om å frata mennesker deres statsborgerskap aldri skal forekomme uten at saken er blit prøvd for domstolen og rettssikkerheten er behørig ivaretatt.
2) Mahad fremstår som en rollemodell for alle unge mennesker, uansett etnisitet. Hans tilknytning til Norge burde møtes med takknemlighet og aldri spørsmålsstilles.
3) Den forferdelige behandlingen Mahad og hans familie har vært utsatt for, burde utløse en beklagelse og en økonomisk erstatning som setter ham i stand til å skaffe deg et nytt hjem og en tilfredsstillende trygghet igjen.

(Oslo, 2017-01-14)

#1106

La mahad beholde statsborgerskapet

(Oslo, 2017-01-14)

#1107

Dette er FULLSTENDIG GALSKAP!!!

(Kirkenes, 2017-01-14)

#1116

Dette er blodig urettferdig.

(Trondheim, 2017-01-14)

#1122

Fordi det er for lang tid for meg å vente til høsten med å få kastet denne høyreekstreme regjeringen.

(Årland, 2017-01-14)

#1123

Det er helt meningsløst å frata denne mannen statborgerskapet på et så tynt grunnlag. Han er ikke rettsløs selv om han ikke er født i Norge!

(Oslo, 2017-01-14)

#1127

Ingenting å lure på

(Tønsberg, 2017-01-14)

#1128

Han er ikke en byrde for Norge, men blir det hvis de ikke går tilbake på vedtaket!

(Grimstad, 2017-01-14)

#1129

Nå er det nok slemhet !

(Feiring, 2017-01-14)

#1135

Dette er uverdig behandling av andre mennesker

(Bergen, 2017-01-14)

#1136

Det er rettferdig!

(Oslo, 2017-01-14)

#1139

Nok er nok.

(Veavågen, 2017-01-14)

#1143

Å ta fra han oppholdstillatelsen er som å ta ifra han livet!

(Mysen, 2017-01-14)

#1144

Jeg kjenner saken kun gjennom media. Men det er både hjerterått og dumt å frata en velintegrert fyr statsborgerskap og arbeidstillatelse. Vi trenger ham her. Å miste statsborgerskapet er så inngripende at det bør avgjøres av en uavhengig domstol. Og uansett om han snakket sant eller ikke da han kom var han bare et barn. Å miste statsborgerskap på bakgrunn av noe man har sagt eller gjort som umyndig, 17 år senere?!? Dette er prinsipielt veldig problematisk.

(Oslo, 2017-01-14)

#1159

En skam for Norge at man fratar vanlige folk et innvilget statsborgerskap.

(OSLO, 2017-01-14)

#1163

Fordi Norge driver en helt umenneskelig asylpolitikk. Noe jeg som nordmann ikke vil identifisere meg med med!!!!

(Henningsvær, 2017-01-14)

#1169

Han virker som en rederlig person som ønsker å bidra i samfunnet vårt.

(Fredrikstad, 2017-01-14)

#1192

Myndighetene kan tydeligvis ikke bevise at han kommer fra Djibouti som de påstår, og ikke fra Somalia som han sier. Han har tatt utdannelse, har jobb, familie og er godt integrerert i det norske samfunnet.

(Oslo, 2017-01-14)

#1193

Staten må BEVISE at Mahad har oppgitt feilt land og aktor og dommer må være adskilt!

(MANGER, 2017-01-14)

#1196

Det strider mot instiktiv moral og logikk å sende mennesker som Mahad ut fra landet.

(Bergen, 2017-01-14)

#1199

Har vært i Norge i så mange år, og bidrar i fellesskapet. En ressurs for Norge

(Sarpsborg, 2017-01-14)

#1200

Mahad kom til Norge som 14-åring, har klart seg bra og er i fast jobb med familie. Hvis det skulle være noe feil med hans registrerte bakgrunn må det tas opp før det har gått 17 år. Nå virker det helt urimelig å bli statsløs på sviktende grunnlag. Dette er uverdig!

(Oslo, 2017-01-14)