Skoleopprøret

Vi er alvorlig beskymra for de omfattende kuttene som foreslås i skolene i Asker og Bærum. Skolene våre har allerede vært underfinansiert, og nå foreslås det kutt som setter både læringsmiljø og undervisningskvalitet i fare. Det er uakseptabelt at våre barn ikke får den utdanningen de trenger, skoler i Asker legges ned og at lærere ser seg nødt til å forlate skolene våre fordi arbeidsforholdene gjør det umulig å gjøre en god jobb.

Heldigvis finnes håp. Asker og Bærum er blant landets rikeste kommuner, og selv om budsjettene strammes inn, er det ingen naturlov som sier at skolene våre skal lide. Kommunene har penger – det handler om politisk vilje til å prioritere riktig

Kommunene må snu. Skolene må få nok ressurser til å gi den utdanningen våre barn har krav på, lærerne må få muligheten til å lykkes, og elevene må få den oppfølgingen de fortjener i Asker- og Bærumsskolen!

Bli med i oppropet og stå sammen for å kreve handling!

Ved å signere godtar jeg at Balder Alvær Olafsen vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: