Stans potensiell nedleggelse av Gullhaug skole

Sammen skal vi kjempe for skolen vår og nærmiljøet vårt!

25.september la kommunedirektøren fram budsjett og økonomiplan for Bærum kommune. Ett av mange forslag er sammenslåing av Gullhaug skole og Lommedalen skole. Beslutningen tas 4.desember.

Potensiell sammenslåing og nedleggelsen av skolen har langt større ringvirkninger enn bare for de 250+ elevene som går der;

• Skolen som møteplass for lek og aktivitet forsvinner. Gullhaug er et midtpunkt som faller naturlig mellom boligfeltene. Her lekes det, sparkes fotball og gås på skøyter og ski gjennom hele året. Ved bortfall av skolen og tilretteleggingen rundt, vil nærmiljøet tape et stort og viktig tilbud.
  • Skolen som katalysator for foreldredrevet engasjement og inkludering forsvinner. De som har vanskeligst skolevei, de som ikke har bil og de som trenger det mest, vil rammes hardest av en nedleggelse. Skolen vår har mange å ta vare på.
  • Nedgang i boligmarkedet. Uten tilknytning til nærskolen vil boliger i området falle i verdi og vi risikere fraflytting. Området blir mindre attraktivt og det blir dårligere incentiv å etablere seg i området. Et område som også er i et generasjonsskifte hvor flere barnefamilier har flyttet til, de siste årene.
  • Nedleggelse av skolen føyer seg inn i rekken av nedbygging av lokaltilbud til folk på Bærums Verk og i Lommedalen. Tilbudene sentraliseres og fjernes i tur og orden.

Dette er uholdbart!
Bli med i kampen mot sammenslåing/nedleggelse og innsparinger som treffer barn og unge i nærmiljøet vårt, signér og del oppropet!
Sammen står vi sterkere.

Ved å signere godtar jeg at FAU v/Gullhaug skole vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: