Vi sier NEI til lisensjakt på ulv!

naturregnskap1.pngBli med og protestér mot at det åpnes for lisensjakt på ulv også vinteren 2024-2025.

Vi sier NEI til utryddelse av 2 hele ulvefamilier innenfor ulvens beskyttelsessone (inntil 12 ulver) og den meningsløse lisensjakten på inntil 24 ulver utenfor ulvesonen.

Ulv står oppført som kritisk truet på den norske rødlista for utryddelsestruede arter. Det finnes for få reproduksjonsdyktige individer av ulv i Norge, og jakttrykket har økt kraftig under den sittende regjeringen. Ulvene har helsetruende innavlsgrad, fordi den nødvendige tilførselen av friske gener fra innvandrende ulver forhindres av lovlig og ulovlig jakt. Per 12. oktober er det kun registrert 24 ulver i Norge.

Regjeringen fører en utryddelsespolitikk mot de store rovdyrene som savner sidestykke siden 1800-tallet, da rovdyrene faktisk ble vedtatt utryddet. Med Senterpartiet i spissen, har den politisk vedtatte reduksjonen av antall jerv, bjørn, gaupe og ulv aksellerert, og rovdyrenes bevegelsesfrihet blitt innskrenket til et absolutt minimum. Regjeringen utreder og planlegger likevel for senking av de allerede lave bestandsmålene på ulv og bjørn.

WWFs nylige rapport viser at verdens dyrebestander i snitt har krympet med 73% på 50 år. Mens hele verden er i alarmberedskap for å bremse den dramatiske nedgangen i artsmangfold, har norske myndigheter valgt å gå i stikk motsatt retning under mottoet "naturen skal brukes"!

Aktivt Rovdyrvern er en medlemsbasert organisasjon som jobber politisk og aksjonistisk for å bevare levedyktige bestander av de fire store rovpattedyrene og deres habitater.

Vil du bli medlem, kan du kontakte oss på mail: post@rovdyrvern.no

Du finner oss på sosiale medier:  https://www.facebook.com/groups/7590580494395502/?ref=share&mibextid=K35XfP&rdid=qgR4QNddwXOguyGr&share_url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fshare%2Fg%2FeTTFZUYnQyF46it4%2F%3Fmibextid%3DK35XfP

Aktivt Rovdyrvern ved styremedlem Hege O'Wiidt    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Aktivt Rovdyrvern ved styremedlem Hege O'Wiidt vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: