Vi som vil ha nye firmabilregler

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Vi som vil ha nye firmabilregler-oppropet.


Gjest

#1

2013-03-23 22:51

Stå på!

Gjest

#2

2013-04-01 18:30

Se www.autobok.no for den beste elektroniske kjøreboka:-)

Gjest

#3

2013-11-23 21:11

Fordelene med å ha firmabil med seg hjem, "slipper to privat biler", Men når du ikke kan bruke firmabilen for å hente barn på sfo/Barnehage selv om du kjører forbi på din vei hjem. Men må kjøre firmabilen hjem og parkere for å ta ut med Privatbil nr 2 i og med ektefelle har den andre til jobb og arbeidstider som ikke passer seg for å hente uten å ta fri fra jobb 1-2 timer, for så å kjøre samme veien som du kom ifra for å hente. Da forsvant jo igrunn fordelene med firmabil om du skulle komme på tanken å ha barn som skal i barnehage eller på sfo. Er det ikke på tide med forandring, eller skal dem uten barn sitte igjen med fordelene av firmabil?

Gjest

#4

2013-12-15 18:05

Jeg må starte 2 biler morgen og kveld (dieselmotor) da jeg må innom sfo som jeg kjører forbi på vei til jobb. Er dette miljøvennlig???????
Bjørn

#5

2013-12-15 19:05

Dette er ikke 100% riktig. Det er samme skatt hvis man blir "tatt". I tillegg må arbeidsgiver betale arbeidsgiveravgift på dette. Ved kjørebok, betaler man bare for faktisk privat kjøring. De med firmabil betaler en sum etter bilens kjøpssum, ansett hvor lite den brukes privat.
En elektriker kan også gå inn på en ordning med en svært begrenset verdivurdering av bilen, og bli lagt på inntekten i overkant av 40.000,- hvis bilen ikke er egnet til privat kjøring (møkkete, begrenset antall sitteplasser, full av deler og verktøy osv), hvis arbeidsgiver går med på dette.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-03-21 11:15



Gjest

#7 Fri bil

2014-03-21 11:16

Noen som vet hvordan regelen er om man fordels beskattes av firmabil?
Finnes det begrensninger på hvor mye man kan kjøre bilen privat?