Israel må utestenges fra Europas fotballturneringer

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Oppdatering

2024-05-18 07:32:01

På selveste 17. mai ble det arrangert Fifa-kongress der NFF deltok. Palestinas fotballforbund (PFA) fremmet forslag om at Israel skulle sanksjoneres av FIFA, og på torsdag gikk Lise Klaveness og NFF ut og sa at de ville støtte PFAs forslag om sanksjoner. PFAs grunnlag for forslaget er at de opplever diskriminering og rasisme i Israelsk liga og at dette bør sanksjoneres. Saken gikk desverre ikke til avstemning fordi Fifas president Gianni Infantino slo fast at politikk og idrett skal holdes adskilt. De skal likevel gjøre en juridisk vurdering.

Hjerte for Palestina valgte å sende de foreløpig 1159 underskriftene til Lise Klaveness i forkant av kongressen for å vise at NFF har støtte i det vi mener er en helt nødvendig holdning innenfor fotballen, men også i idretten generelt. Vi lar underskriftkampanjen fortsette og setter stor pris på om du vil dele den med venner og kjente eller i idrettsmiljøer du er en del av.

"Hjerte for Palestina" v/ Mona Nicolaysen

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.