Bevar Idrettslinja ved St. Hallvard videregående skole!

Nye Buskerud fylkeskommune må spare penger og onsdag 4.september 2024 la fylkesadministrasjonen frem sitt budsjettforslag til fylkesutvalget. Blant budsjettforslagene er å legge ned idrettslinja på St.Hallvard videregående skole, og det nå er opp til politikerne å vedta dette forslaget.

Idrettslinja er Buskeruds eldste idrettslinje og innehar lang tradisjon med gode lærere og et veldig godt miljø og samhold. Idrettslinja på St.Hallvard vgs utdanner morgensdagens trenere, ledere, lærere og frivillige innenfor idrett og bevegelse i regionen. En meget ettertraktet linje med høye søkertall for elever som trenger en annen vei til studiekompetanse og som gir tilbake til samfunnet bla via arrangementer som aktivitetsdager for skolene i nærområdet, Tine-stafetten i Drammen, engasjement i egne idrettslag og ikke minst St.Hallvardlekene. Dette er Buskeruds største arrangement for psykisk utviklingshemmede, der overskuddet går tilbake til turistforeningen for nye arrangement. Disse type arrangementene betyr ikke bare mye for de som deltar, men minst like mye for oss idrettselever. Evnen til å kunne spre idrettsglede og føle på en mestring i et slikt samhold er ubeskrivelig. Vi kan ikke la politikerene ta fra oss den gleden!

Denne gangen er det vi som trenger din stemme og støtte.

Signer vårt opprop og kommenter gjerne din mening eller ditt minne fra idrettslinja på vår facebookside «Bevar idrettslinja ved St.Hallvard videregående skole». Vi minner også om å bekrefte din signatur på mail, slik at den blir gyldig.

Ditt engasjement via din stemme blir opplyst og delt med politikerne i løpet av høsten. Del videre til alle du kjenner, og hjelp oss med å bevare vær kjære idrettslinje.

På forhånd 1000 takk!!

Oda Skaug Bjerkaas & Siobhan Katharine Sands - elevrepresentanter i 2IDA ved St. Hallvard videregående skole.    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Oda Skaug Bjerkaas & Siobhan Katharine Sands - elevrepresentanter i 2IDA ved St. Hallvard videregående skole. vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: