Få tilbake busstidene og prisene i Trøndelag
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Få tilbake busstidene og prisene i Trøndelag-oppropet.
Gjest |
#12014-11-03 22:36Hei, buss er jo for de som tenker på miljøet elr vil ha en lettere/enklere måte å komme seg fram til dær de vil. Kan også være fattige som ikke har råa til bil så de må bare ta buss. Det jeg vil kom fram til er at om de vil ha litt mer pæng så kunna de sendt mindre busser men ikke bytte på pris 50kr er for mye allerede.. Om det blir får dyrt må folk kjøre bil å da blir joo ingen grunnen til å ha buss lenger |
Gjest |
#22014-11-04 05:51310 har allerede få avganger på kveld og minsker det mer nå kommer jeg meg garantert ikke fra a til b i tide. |
Gjest |
#32014-11-04 06:59Når vi i Malvik må betale bom både når vi skal Ut og inn til vår kommune, derfor skulle vi få billigere busspriser. Dette var et av miljø tiltakene, får vi no da billigere bom da? |
Gjest |
#42014-11-04 12:46Trondheim er en av Norges største byer med lange strekninger hvor de fleste utelukker reise til fots eller sykkel. Som bilist tvinges man av veiene, da man skal straffes med veiavgift og ikke minst tilvoksende bomavgifter, som man ganske enkelt ikke kommer utenom, uansett hvor man skal. I tillegg til dette er Trondheim en studentby av betydning, og enhver med innblikk i Lånekassens tilskudd til studentlivet vet at anskaffelse og bruk av bil ikke bare er økonomisk vanskelig, men også utelukket. Det sier seg selv at Trondheim er avhengig av et godt kollektivtilbud for å gjøre noen som helst form for reise skal være økonomisk, miljømessig gunstig og i det hele tatt gjennomførbart. Å ikke ha et tilstrekkelig kollektivtilbud i en by som Trondheim er å holde innbyggerne fanget innenfor bomringmurene og avgiftsveldet; man kan ikke tvinge sjåførene til å blø økonomisk når man ikke kan tilby et annet sett å reise på! |
Gjest |
#52014-11-04 15:37Mange folk er avhengig av bussen å de skal på jobb, skole etc. Å d at de skal få færre busser gjør d vanskelig for mange . Dårlig gjort. Tenker ikke ATB på d |
Gjest |
#102014-11-05 03:02Er bare helt latterlig at prisene skal gå opp enda mer, er jo for dyrt allerede. Syns det er for lite avganger allerede nå, og dere vil kutte enda mer? |
Gjest |
#122014-11-05 18:14Bare la det ræva selskapet holde på til de går konk. De har noe å lære av Ruter i Oslo. |
Håkon Holte |
#142014-11-06 01:37Med allerede dårlig service fra de fleste bussjåførene (som vel og merke er i serviceyrke) syntes jeg det er komplett hull i hodet at de våger å sette opp prisene så mye hvert år. Kjøp nye busser, ta ned antall busser og fiks ny garderobe for alle mann. Men da er det ikke vi som skal betale ekstra, det er dem som skal spare ekstra for å ta seg råd. Å som sagt, standaren på høffligheten, tolmodigheten og respekten man mottar fra de fleste bussjåførene er minimal. Har blitt nektet å gå på bussen mens den fortsatt er på bussholdeplassen. Blitt kasta av både før jeg kom fram, kasta av når jeg har sovna på bussen på siste holdeplass selvom bussen skulle samme rutetilbake og frekke kommentarer om jeg ikke har t:kort eller mobil klar. Sett bussjåfører kjøre av gåre mens gamle damer som så vidt klarer å stå har fått satt seg. Og en lang liste med andre ting jeg har hvert missfornøyd med. Og de har baller nok til både å sette opp skilt med "vær en #busshelt og sette opp prisene 20% hvert år eller hva det er. Respektløst. Håpe de får konkuranse. Selvom jeg tviler. På dette punktet hadde jeg brukt en hyggelig kar med ett esel. |
Gjest |
#152014-11-07 16:11Hver gang blir linjene innskrenket mens prisen går opp, enda prisoppgang egentlig burde tilsvare flere avganger. I tillegg vises det lite hensyn til helsearbeidere etc som skal hjem fra nattvakt I helgene, eller på jobb søndagsmorgen. Dette vil føre til at flere vil velge bilen. |
Gjest |
#172014-11-08 00:08Synst det går lite busser utrolig mange plasser allerede. Som orkanger-trondheim for eksempel. Eller buss nr 54. Og på morningene er det mange busser i sentrum som er så fulle at folk kommer sent til skole/jobb fordi bussen kjører forbi. Veldig ofte på rute 55. Flere busser og oftere busser helst 310 for det rammer meg som går skole i byen og kommer ofte sent. |
Gjest |
#182014-11-08 17:36Fordi vi er studenter, og vi har mer enn nok utgifter. En av de utgiftene som koster er kollektivtransport. JEg prøver allerede å unngå mest mulig kollektivtransport fordi jeg prøver å spare penger. Å sette opp prisene og mindre tider vil bare gjøre det verre for dere. |
Gjest |
#212014-11-13 21:21På rute 38 fra som går fra Stjørdal til Trondheim har de allerede kutte endel avganger, etter kl fem går det bare en buss i time... Synes AtB skyter seg selv i leggen når de stadig kutter avganger og øker prisene. Desto mindre attraktivt det blir å ta buss, desto mindre folk velger buss som trasportmiddel. Buss må være enkelt, billig og tilgjenngelig! Ja, til BEDRE busstilbud! |
Gjest |
#232014-12-20 02:28Æ vil ha tebake bustian som va før å æ vil næpe at prisan ska øk på buss da blir det jo beliar å kjør bil te å me å det e ikke akurat æter klima tiltakan politikeran bable ti altså det me at fleir folk må ta kolektiv transportdet e da ikke nå my dyrar å kjør bil sån som prisan e no |
Gjest |
#252014-12-27 20:16Synes buss tilbudene i Trondheim er for dårlige fra før av og dette at det skal bli enda færre avganger og dyrere å ta buss, er ikke noe å rope hurra for!!! |
|
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Utesteng Israel fra Eurovision!
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Stopp store velferdskutt i Bærum!
Ekskluder Russland, Belarus, og Iran fra fredsprisseremonien i Oslo
Stopp endringene i smittevernloven!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Bevar Gaustadskogen
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Nei til monstermaster, Nordhordland og Osterøy
1470 Laget: 2024-12-04
La bygdene i Vågan få ro til å vokse!
293 Laget: 2024-12-15
Nei til kutt til AKKS Bergen! - Vær med til å snu dette!
758 Laget: 2024-12-12
Stopp huggingen av Eventyrskogen!
221 Laget: 2024-12-18
Nei til vindturbiner i Bodøfjellene!
486 Laget: 2024-12-11
Nei til tvangsfraflytting i Austre Vågan.
639 Laget: 2024-12-13
Døgnåpent PCI- senter i Bodø
464 Laget: 2024-07-22
Manglande skulebuss fra Os sentrum til Borgafjellet barneskule.
63 Laget: 2024-12-19
Utsettelse av nedleggelse av Laupstad oppvekstsenter til 2026
903 Laget: 2024-12-12
Si ja til norsk privat eierskap og nei til formuesskatten på arbeidende kapital
412 Laget: 2024-09-19
NORGE UT AV EØS / HELT UT AV EU
4879 Laget: 2023-05-25
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
669 Laget: 2024-11-27
NEI til stenging av strøm! Hvor mange skal fryse ihjel før reglene endres?
23 Laget: 2024-12-16
Nei til Bomring i Sørlandsparken!
4488 Laget: 2024-02-09
Ja til full utbygging av Saften
473 Laget: 2024-12-08
IKKE ÉN TIL – STOPP DRAP PÅ KVINNER!
1193 Laget: 2024-01-19
Stopp kutt i kommunal finansiering til Dans i Trøndelag
488 Laget: 2024-12-09
REDD POPSENTERET!!
1426 Laget: 2024-10-25
Underskriftskampanje for å bevare skoletilbudet ved Tvedestrand vgs