NEI, Nrk brennpunkt bør ikke sende filmen mot pelsdyroppdrett !

Gjest

2014-12-07 22:53

Anmeld NRK for feilinformasjon og trakkasering!

Gjest

2014-12-07 22:58

Skammelig oppførsel

Gjest

2014-12-07 23:20

Mannen som gjorde disse omstridte filmopptakene med skjult kamera er politianmeldt. Derfor anser jeg alt materiale som tekniske bevis i en eventuell rettssak.
NRK bør ta seg tid til å vente til det eventuelt foreligger en rettskraftig dom i saken.

Gjest

2014-12-08 00:31

Å nei stakkars mordere :'ccccc

Kristine

2014-12-08 00:39

Så gøy at dere er så sykt redde for at Norge endelig skal få se hva dere egentlig driver med. Hvis dere ikke hadde hatt noe å skjule så hadde det ikke vært et problem for dere at dokumentaren blir vist. Dere kan si så mye positivt om pelsdyrnæringen dere bare vil, men tro meg når jeg sier at ingen tar dere seriøst. Noen som kan støtte denne grusomheten er enten jævlig apatisk eller bare ekstremt ignorant og mangler kunnskap om dyrene dere holder. :)

Karine

#6 Re:

2014-12-08 00:47

#5: Kristine -  

Dette handler ikke om å ikke vise frem næringen ,det gjør pelsdyrbøndern gladelig ,men ikke på uærligvis ,slik denne karen har opptredd,det er det som er krittikkværdig. Pelsdyrbøndern har ikke noe å skjule. Tror ikke du heller ville blitt filmet i skjul over en 2 års periode f.eks av en i Barnevernet ,så klippet å limt slik at f.eks agendaen var at den som gjorde det ville fra ta deg barnet... Hva tror du den personen hadde gjort ,jo klippet og limt slik han selv ville det skulle se ut. skjulte opptak er ikke greit uansett hva en driver på med... Så da syns du egentlig det er greit at folk går rundt å filmer andre i skjul ??? Ja det sier mye om deg og . skammelig

Elisabeth

#7 Re:

2014-12-08 00:47

#1: -  

Har du sett filmen? Hvordan vet du at det er feilinformasjon og trakasering?

Karine

#8 Re:

2014-12-08 00:49

#4: -  

Skam deg ,hvem er mordere hær da ??? Han som filmet ulovlig i over 2 år ?? Er ikke greit å gjøre filmotak i skjul uansett arbeidsplass ..

Sunn fornuft

#9 Re:

2014-12-08 00:52

#3: -  

Hadde du syntes det samme om noen hadde gàtt inn me skult kamera og avdekka mangelful oppflolging og omsorgssvikt pa f.eks. gamlehjel eller sykehus? Var du like fobanna da Kadra avslòrte Imanen som ga vell tvilsomme ràd? Hvodan foreslàr du at man skal luke ut dem som tydelig ikke driver bra bruk da? Vente til de melder seg inn selv?

Karine

#10 Re: Re:

2014-12-08 00:52

#7: Elisabeth - Re:  

Nei har ikke sett filmen ,og skal ikke se den heller ..Nettopp forde at jeg ikke støtter ulovlig filming av folk og dyr på sin arbeidsplass  heller ikke ellers. Hadde vært noe helt anna om det var filmet og vist i en dokumentar dær alle parter var innvolvert ...

Sunn fornuft

#11 Re: Re: Er ikke greit å gjøre filmotak i skjul uansett arbeidsplass ..

2014-12-08 00:53

#8: Karine - Re:  

Jo det er det, for à avslòre grove brudd mot liv, sà er det det.  Hadde du syntes det samme om noen hadde gàtt inn med skult kamera og avdekka mangelful oppflolging og omsorgssvikt pa f.eks. gamlehjel eller sykehus? Var du like fobanna da Kadra avslòrte Imanen som ga vell tvilsomme ràd? Hvodan foreslàr du at man skal luke ut dem som tydelig ikke driver bra bruk da? Vente til de melder seg inn selv?

Gjest

#12 Re: Re:

2014-12-08 00:56

#6: Karine - Re:  

Hvis barnevernet hadde filma hos meg hadde de kunnet filma i  sà mange àr de ville, de hadde aldrig fatt filma meg med blàmerker eller utsulta. Fodri mamman min ikke var et ignorant menneske som brukervold og trusler mot barn.

Hadde du syntes det samme om noen hadde gàtt inn med skult kamera og avdekka mangelful oppflolging og omsorgssvikt pa f.eks. gamlehjel eller sykehus? Var du like fobanna da Kadra avslòrte Imanen som ga vell tvilsomme ràd? Hvodan foreslàr du at man skal luke ut dem som tydelig ikke driver bra bruk da? Vente til de melder seg inn selv?

Gjest

#13 Re: Re: Re:

2014-12-08 01:00

#10: Karine - Re: Re:  

Tror ikke du helt har forstàtt forskjellen mellom en dokumentar og et intervju, dette er ikke skavland. At du ikke er interesert i à se filmen en gang , sier jo litt om hvor interesert du er i à se ting fra en annen side en "den lykkelige pelsbonden og de lykkelige pelsdyra hans".  Du er jo rett og slett ikke àpen for à mere informasjon enn det du allerede har.  Anbefaler deg og sette deg litt inn i fakstik forskning pà disse dyras mentale tilstand av à leve i slike bur, og kanskje pròve à vise et snev av empati med andre en deg selv og din familie.

Gjest

#14 Re: Re: Re:

2014-12-08 01:03

#10: Karine - Re: Re:  

Bare det at du synes det er verre at noen blir filma uten at de vet det nàr de gjòr lovbrudd, enn at dyr lider helt unòdvendig, er meg helt forbausende.

Gjest

#15 Re:

2014-12-08 01:41

#1: -  

Mer pelsdyrbøndene som burde blitt anmeldt for misshandling og drap av dyr ;)

Gjest

#16 Re: Re:

2014-12-08 02:56

#6: Karine - Re:  

Det er virkelig ikke vanskelig å forstå, med mindre man er såpass blindet av fordommer at sunn fornuft for lengst har tatt kvelden. 

Det som er problemet er at det er snakk om sterkt redigert film som ignorerer sammenheng og objektivitet for å gi et falskt bilde. Veldig enkelt. Michael Moore har gjort en karriere ut av det. Følg hvem som helst i to år og du vil ha nok materiale til å framstille de som livsfarlige psykopater. 

Jeg er imot pelsdyrnæringen selv, men har absolutt ingen interesse av å se en film som likså godt kunne vært en PETA (toppen av idioti innenfor "dyrevern") produksjon. Hva er vitesen med å filme og lage en dokumentar hvis man ikke skal framstille sannheten og la folk avgjøre ting ut ifra det?

Enhver sak som må støttes opp av løgn og falskneri er en svak sak. 

Gjest

2014-12-08 05:24

Bra vi sier hva vi mener.

Gjest

2014-12-08 05:49

Syntes det er en skam at NRK betaler for, og sender denne videoen.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-12-08 06:43

Åmåt

#20 Re: Re:

2014-12-08 06:59

#8: Karine - Re:  

Virkelig? For en vanvittig naiv holdning. Hvordan skal man ellers få ut flere sider av én sak? "Spørre"? Nei du, man blir nok ikke morder av å filme ulovlig. Man kan heller anse det som mord, både psykisk og fysisk, å holde dyr i små bur, borte fra naturlig stimuli og adferd, bare for å bli kåpedekorasjon. 

Åmåt

#21 Re:

2014-12-08 07:01

#18: -  

Og jeg syns det er fantastisk at NRK betaler for, og sender denne videoen.

Gjest

2014-12-08 07:11

Faigt å ikje je de en sjangs å forklara seg å visa jobben sin sjøl

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-12-08 07:31

Gjest

2014-12-08 07:34

Dyra ha det godt

Gjest

2014-12-08 07:47

Å benytte informasjon fra dyrevernaktivister for å vise skrekkbilder av enkeltdyr blir feil i den store sammenhengen. Selvsagt skjer det tragedier og ulykker når en har så mange dyr samlet, men mattilsynet fører jevnlig kontroll og de pelsdyroppdretterne som hadde dårlig dyrevelferd er forlengst ute av bransjen. Uansett blir dette tendensiøst og svartmaling som jeg regner med ikke yter næringen rettferdighet.