Uføretrygdede til aksjon - Blir du med ?

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Uføretrygdede til aksjon - Blir du med ?-oppropet.


Gjest

#1

2014-12-16 03:11

Det er tide at noen står opp for de uføre. Det må bli slutt på myndighetenes grufulle behandling av borgere som allerede har et vanskelig liv.

Gjest

#2 Tusen takk - fott kommentar

2014-12-16 03:43

#1: -  

 Tusen takk for støtten. Nå er tiden moden for å ta opp kampen for de uføre. Igår hadde jeg på trykk innlegg i VG om uføretrygdede bør gå til streik. Vi må stå sammen og da kan vi få til noe.

Hilsen Gunn


Gjest

#3

2014-12-16 15:40

Bra Opprop / APPELL om demonstrasjon Nuuuuuuuuuuuu !

Gjest

#4

2014-12-17 10:00

Trygdede må få en verdig levestandard. Skal bostøtten bort å trygden opp så enkelt er det.

Gjest

#5

2014-12-18 08:34

Jeg og sikkert flere med meg har siden i sommer gått med nervene "utepå kroppen" i påvente av brevet fra NAV i november, deretter ny venting for å vente videre på skattekortet som har blåst beina under mange av oss. Nye telefonrunder, nye mter på kontor for å få vite sine nye rettigheter, håpet om å kunne klare å brødfø seg og å holde hodet over vannet tiltross for at man lever på uføretrygd, man vil jo klare seg selv, setter ned levestandarden til minimum om man er i lavtrygd kategorien. Hva mer skal vi unnlate, telefon, trygdebilen, fjernsynet? Disse "luksustingene" er for mange av oss eneste mulighet til kontakt med omverdenen! Jeg trodde vi skulle bort fra klasseskille her i landet, på denne måten blir det sannelig klasseskille, vi som nå er i den situasjon skal få enda mindre å få endene til å møtes med. Dette er røveri i beste Robin Hoodstil, skammelig for et land som ser på seg selv som et av de rikeste!
Ole

#6 Re: Tusen takk - fott kommentar

2014-12-18 12:56

#2: - Tusen takk - fott kommentar 

 Det vil kunne bli merkbart. Tenk på alle de uføre som faktisk jobber frivillig, I div lavtlønnede jobber som støttekontakt, Besøkshjem eller jobber en viss % andel. Mange frivillige lavterkseltilbud, Frivillighetssentraler osv ville blitt lammet av en streik. De vernabedriftene for eksempel. Tenk på hvor mye de faktisk kunne lammet normale bedrifter da de produserer viktige deler og komponenter som faktisk bedrifter har behov for. Problemet blir. Å få disse med...


Gjest

#7

2014-12-19 06:19

Hvis man fikk med seg renovasjonsarbeiderne ville det bli merkbart!

Ole.K

#8 Er det nå de uføre skal vise at de har det mere en i kjeften?

2014-12-20 14:19

Det er nå på tide med handling. De uføre blir ranet på open gate av politikere som er mere opptatt av å gi til de rike å ta fra de fattige! Det er på tide at alle grupper som rammes av dette nå samles. Ikke bare uføre, men arbeidsledige, Syke, Arbeidsavklaringspenger osv samles og sender en felles beskjed. Vi godtar ikke mere ran!

Scorpicus

#9 Re:

2014-12-28 20:50

#5: -  

 Og hva skjer med fri rettshjelp når brutto lønnen går opp for oss som er minste pensjonister?? 


Gjest

#10

2014-12-29 10:35

Tatt i betraktning de virkemidler som er foreslått i slutten av dette inlegget, tenker jeg at dersom en ønsker bedre vilkår for denne folkegruppen så må en for guds skyld holde seg langt unna Gunn Pound


Gjest

#11 Re:

2014-12-30 13:25

#10: -  

 Akkurat sultestreik var vel drøyt ja hehe


Gjest

#12

2015-01-14 16:02

Bør vel også få med at vi får en lagt mindre alderspensjon og.

Gjest

#13

2015-01-14 17:43

Det er vel ingen som liker å bli degradert..
Kristin Espestøyl

#14 Uførereformen

2015-01-14 17:49

Jeg har kjempet hele livet mitt for å bli den jeg er til tross for mine handikap. At jeg skal måtte svi for det føles ganske enkelt grusomt.

Jeg er ung ufør, og takk for det. Det betyr et nogelunde verdig liv.

Jeg har IKKE bil, jeg reiser IKKE på dyre ferier. Jeg gjør IKKE noe av det de fleste familier gjør sammen. Jeg har IKKE familie

Jeg HAR busskort. Jeg HAR sparekonto. Jeg HAR et ønske om et bedre liv.

Jeg GJØR så godt jeg kan.

 


Gjest

#15 Re: Tusen takk for støtten

2015-01-14 18:54

#10: -  

 Tusen takk for støtten og at du er så positiv. Jeg ble glad og ønsker deg alt godt.


Gjest

#16

2015-01-14 19:01

600.000 pluss ungdommer og studenter.

 

Hvor og når er demonstrasjonen?


Gjest

#17

2015-01-14 19:10

Bra noen gjør noe for oss.

Gjest

#18 Re: Demonstrasjon - må først ha 1000 underskrifter

2015-01-14 19:21

#16: -  

 


Gjest

#19

2015-01-15 15:15

Takk for godt initiativ! Enig i alt, unntatt utmelding fra fagforening - hva med heller å danne et eget LO forbund for uføretrygdede?

Gjest

#20

2015-01-18 13:56

Ja jeg ønsker å være med å streike mot det usosiale budsjett som de blåblå har kommet med.. å rane fra de som har minst og gir skattelette til de rike,selv taper jeg kr 1800 pr mnd pga samboerforhold + at jeg taper 2200,- i mnd på trygd etter den nye reformen,så totalt taper jeg kr 4000,- pr mnd,så jeg vurderer nå å bli singel igjen og selge leiligheten,synes dette er trist,vet ikke hva politikere tenker,vil dem ikke at uføre skal eie sin egen bolig?vi har vel like mye rett på å eie bolig som de rike,så har en utgifter på medisiner som en må ha hele livet,så en har ikke råd til å tape så mye på trygden og hvor mye mister vi i 2016 og 2017?..vi får en utrygg fremtid.Dette er urettferdig, da en har jobbet og betalt til folketrygden og skatt i mange år,så det er penger vi har jobbet for og har rett på Håper Lo støtter oss.. og jeg blir gjerne med å streiker..

Gjest

#21 Re:

2015-01-19 12:03

#4: -  

 Det er på tide at noe blir gjort for de som har det vanskeligst. Jeg hadde trodd når man gikk til valg for skattelette, at det ville blir mindre skatt for de som hadde lite, men den gang ei. Forstå det, den som vil, men her må det kraftigere skyts til, sultestreik??????????


Gjest

#22 Re: Re: Skattelette er for de rike

2015-01-19 13:25

#21: - Re:  

 Med skattelette blir det mindre til velferdsamfunnet dvs. fellesskapet og mer til den rike elite. Skattelette betyr privat rikdom og offentlig fattigdom. Vi må holde oss unna de blåblå. Ap har gjort noen tabber, men er bedre enn de blå.


Gjest

#23 Re: Til nr. 10 - Tusen takk for støtten og hold dere til Gunn Pound

2015-01-19 13:27

#10: -  Flott at du oppfordrer folk til å støtte Gunn Pound. Jeg støtter også henne. Flott at det finnes noen som vil kjempe for gruppa.

 


Gjest

#24

2015-01-19 13:29

Vist vi står sammen om dette,er vi MANGE !

Gjest

#25

2015-01-19 15:02

Viktig for mange dette som er blitt berørt og taper penger og som allerede hadde lite fra før av.
Bli med og kjemp for deres og andre sine rettigheter så vi alle kan stå samlet i denne kampen.