ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter-oppropet.
Gjest |
#426 Tap av bostøtten for ung ufør er en klar utilsiktet konsekvens av uførereformen2019-05-11 12:28
FFO angående statsbudsjett 2019 "For å løse den vanskelige levekårssituasjonen uføre er kommet i etter 2015, mener FFO det må utredes en permanent særordning med egne inntektsgrenser for uføre i bostøtten. Spesielt haster det med å få vedtatt en egen bostøtteordning for personer som lever på en ung uføre ytelse. Etter regelverket for bostøtte skal unge uføre ha en mer gunstig beregning enn andre grupper, og det finnes egne inntektsgrenser knyttet til om det er en ung ufør i husstanden. Vi mener regjeringen nå bryter med intensjonen med å ha egne regler for unge uføre. Disse må derfor sikres rett til bostøtte. En beregning departementet tidligere har gjort viser et anslag på om lag 40 millioner kroner i økte kostnader om alle med ung ufør trygd får bostøtte3. FFO har lagt inn i vårt krav at retten til bostøtte for denne gruppen uføre ikke skal omfatte inntekt utover friinntektsgrensen. Dette vil dermed fortsatt tilsi en stram inntektsgrense i bostøtten selv om den må heves over dagen nivå." |
Gjest |
#427 Skjerming av alvorlig psykisk syke levealderjusering2019-05-23 05:271 Mange studier viser at mennesker med psykiske lidelser lever langt kortere enn befolkningen for øvrig. Psykiater Siri Nome har undersøkt dødsfall ved Sandviken psykiatriske sykehus i Bergen. Pasientene hadde stor overdødelighet og hovedårsaken var hjerte- og karsykdom. Dette er funn til å bli forskrekket av. Nome har undersøkt sykehistorien til 4.500 førstegangspasienter. Hele 18 prosent døde i 20-årsperioden. De aller fleste av naturlige årsaker, særlig hjerte/kar-sykdom, og nesten halvparten døde under to år etter sykehusoppholdet. Tallene fra Bergen bekreftes i andre land. Svenske forskere har undersøkt forventet levealder hos personer som har vært sykehusinnlagt på grunn av psykiske lidelser i Danmark, Finland og Sverige i årene 1987 til 2006. Studien viser at psykisk syke har to til tre ganger høyere dødelighet sammenlignet med den øvrige befolkningen, i alle de tre landene.
2 Studien, som ble publisert i desemberutgaven av British Journal of Psychiatry, viser at gjennomsnittlig levealder har vært stort sett uendret de siste 20 årene. Dette til tross for endringer i tilbudet av psykiske helsetjenester og forbedringer i offentlig helsevesen. En lederartikkel i samme nummer av British Journal of Psychiatry, Graham Thornicroft, professor i fellesskap Psychiatry ved Institute of Psychiatry, Kings College London, beskrev studiens funn som en «skandale.» |
Gjest |
#428 Levealder for syke og uføre.studie av folkehelseinsituttet,2019/ Levealderjustering2019-05-23 05:54Dei aller rikaste 40-åringane kan rekne med å leve opptil 14 år lenger enn dei aller fattigaste. Forskjellane auka betydeleg frå 2005 til 2015. Det viser ein studie frå Folkehelseinstituttet.
Formålet med studien var å beskrive forskjellar i forventa levealder og dødsårsaker etter inntekt i Noreg i perioden 2005-2015 og samanlikne med tilsvarande berekningar frå USA. Studien er publisert i det prestisjefylte tidsskriftet JAMA. Dette er ein beskrivande studie. Vi veit lite om kvifor forskjellane er så store og kvifor dei aukar. Studiar frå Sverige og andre land tyder på at det ikkje er pengane i seg sjølv som gjer at dei med lågare inntekt har lågare forventa levealder. Blant dei som har låg inntekt, er det til dømes fleire som bur aleine, og fleire som har lågare utdanning. Vidare kan tilgang til helseinformasjon, medfødte eigenskapar, fosterliv og oppvekst og andre miljøforhold vere viktige, seier Kinge. |
Gjest |
#429 Falt ut i 2018 urettmessig av overgangsordning bostøtte for ung ufør2019-07-25 12:18Det er helt uakseptabelt at stortinget ikke følger opp hovedprinsippet i uørereformen at ingen skulle tape på uførereformen. Alle som har fått betydelig redusert eller mistet bostøtten ene og alene pga uførereformen har gått betydelig ned i inntekt, og det er en klar utilsiktet konsekvens av uførereformen. |
Gjest |
#430 Ung ufør som VARIG falt ut av bostøtteordningeni Juli 20192019-08-21 14:59Er ung ufør med alvorlig og livsvarig psykisk sykdom OCD-lidelse og har motatt bostøtte kontinuerlig siste 16 årene. Har bodd alene hele tiden, aldri hattnoen form for inntekt utover ung ufør stønaden, har aldri hatt netto formue. |
Gjest |
#431 Regjeringen Solberg ruinerer de mest psykisk syke, stortinget tar ikke ansvar for uførereformen2019-10-04 10:05Bostøtten vært systematisk underregulert i forhold til prisstigningen.
|
Gjest |
#432 Ung enslig ung ufør mistet alle overgangsordninger og bostøtte varig2019-10-28 07:53Uførereformen ble vedtatt av et bredt politisk flertall i 2011. Formålet var å sikre en ordning som er fleksibel for dem som kan jobbe i perioder, samt «en god inntektssikring for dem som ikke kan jobbe», heter det i dokumentet arbeids- og sosialkomiteen nå har oversendt presidentskapet. – Ikke sparetiltak Den nåværende arbeids- og sosialkomiteen skriver også i dokumentet til presidentskapet, at «uførereformen var ikke å oppfatte som et innsparingstiltak, men skulle forstås å være provenynøytral. Det vil si at statens utgifter skulle komme ut omtrent likt etter reformen som før reformen». «Komiteen mener det er av stor betydning at en reform med så stor grad av enighet, gjennomføres i tråd med vedtatte intensjoner, og at eventuelt utilsiktede virkninger møtes av eventuelle mottiltak», påpeker arbeids- og sosialkomiteen i den anledning. |
Gjest |
#433 Urettmessig tap av overgangsordningene bostøtte for enslig ung ufør2020-01-07 08:18Det er ikke mine tall som viser at regjeringens bostøttepolitikk er usosial, det er statens egne tall fra Husbanken. Jeg går ut fra at statsråden ikke beskylder Husbanken for å skrøne. |
Gjest |
#434 Ung ufør mistet urettmessig overgangsordningen bostøtte av 2009 kun som følge av etterbetaling av G2020-01-15 10:09
Det er bra og riktig å skjerme de som kun har levd på ung ufør stønad og bostøtte sammenhengende i mange år, som ikke har annen inntekt, netto formue og bodd alene hele tiden. Dessverre så hjelper ikke regelendringen nedenfor fra Lovdata de som falt ut av overgangsordningen bostøtte av 2009 etter trygdeoppgjøret i 2018. Ung ufør mistet overgangsordningen av 2009 etter at etterbetaling av G i en påfølgende måned ble regnet som inntekt. Som lovteksten nedenfor omtaler, men det fremstår feil og urettferdig at de som mistet overgangsordningen feilaktig etter trygdeoppgjøret i 2018 ikke skal få samme omgjøring til varig bostøtte som de som nokså tilfeldig var i ordningen ut året 2018. De som mistet overgangsordningen mistet 2000lr i måneden og for endel har fellesutgiftene også økt med flere tusen i måneden. Det som er virkelig ille er at de som mistet overgangsordningen av 2009 i 2018 også mistet overgangsordningen av 2015 etter trygdeoppgjøret i 2019 fordi ung ufør stønaden ble 30 kroner for mye i måneden. Ovenfornevnte gruppe enslig ung ufør har vært helt uten bostøtte siden juli 2019 på tross av lovnaden om at alle skulle få varig bostøtte og også o henhold til uføreforliket.
§ 17.Overgangsordning |
Gjest |
#435 Ung ufør mistet overgangsordningene bostøtte urettmessig og vært uten bostøtte siden juli 20192020-02-07 13:46Ung ufør mistet overgangsordning bostøtte av 2009 KUN som følge av etterbetaling av G i EN påfølgende måned etter trygdeoppgjøret i 2018. Ingen skulle tape på uførereformen og utilsiktede konsekvenser rettes er et hovedprinsipp i uførereformen som alle politiske partier på stortinget skrev under på med uføreforliket. Regjeringen Solberg endret praksisen med ta fra alvorlig og livsvarige psykisk syke i overgangsordningen av 2009 noen måneder senere slik at ingen skulle miste sin overgangsordning bostøtte av 2009. En del ung ufør som mistet overgangsordningen av 2009 kun som følge av atterbetaling av G i en påfølgende måned ble ikke fanget opp av denne regelen slik at de forksjellbehandles i forhold til de som fikk omgjort overgangsordningen til varig bostøtte noen måneder senere. |
Gjest |
#436 Stortinget bryter hovedprinsippet for uførereformens gyldighet ved tap av bostøtte2020-02-13 16:28Stortinget forutsatte at uførepensjonister før 1. januar 2015, ikke skulle tape i overgang til ny uføretrygd og nye skatteregler. I budsjett 2015 ble midlertidige endringer vedtatt for å skjerme uføre mot kutt i utbetalt statlig bostøtte, og en permanent løsning ble varslet med virkning fra 1. juli 2016. Det er helt tilfeldig hvem som fikk omgjort overgangsordningene bostøtte av 2009 og 2015 til varig bostøtte. Alle som hadde bostøtte ved uførereformens iverksettelse skulle få omgjort overgangsordningen og ordinær de var i til varig bostøtte slik at inegn taper vesentlig på uførereformens iverksettelse. De som har mistet overgangsordningene har ikke annen inntekt enn ung ufør stønad og bostøtte for ung ufør som er motatt uavbrudt i mange år, og har aldri hatt netto formue ,alltid bodd alene i nøktern leilighet. Eneste årsak til at ung ufør mistet overgangsordningen bostøtte av 2009 var feilen med at Gble regnet som inntekt i en påfølgende måned. denne forfatningsmessige regelen om å beregne etterbetaling av G som inntekt har Regjeringen Solberg gått i rettferdighetens navn i bort fra, men de som mistet overgangsordningen rett etter trygdeoppgjøret i 2018 kun som følge av etterbetaling av G regnet som inntekt mistet denne overgangsordningenen permanent av denne feilen og er ikke rettet opp. Svikten fra det offentlig er ekstra klanderverdig da de som urettmessig mistet overgangsordningen av 2009 i 2018 mistet året etter overgangsordningen av 2015 i neste trygdeoppgjør i 2019. Regjeringen Solberg garanterte at alle som var i overgangsordningen av 2015 skulle få den omgjort til varig bostøtte noe som også hoveprinsippet i uførereformen. Derfor er det i lovens navn uakseptabelt at ung ufør mistet begge overgangsordningene og hele bostøtten etter trygdeoppgjøret i 2019.Begrunnelsen om at ung ufør fikk 32 kroner over øvre inntektsgrense er underordnet garantien fra stortinget ved iverksettelsen av uførereformen og grantien til regjeringen Solberg at alle som var i overgangsordningen av 2015 skulle få den omgjort til varig bostøtte. Mange alvorlig og livsvarige psykisk syke har urettmessig mistet både begge overgangsordningene og samtidig hele bostøtten og vært helt uten bostøtte siden juli 2019 og for mange har fellesutgiftene økt med flere tusen i måneden. Håper noen med juridisk tyngde kan hjelpe oss alvorlig psykisk syke med å få tilbake overgangsordningene og bostøtten i en form slik stortinget forutsatte ved uførereformens iverksettelse.
|
Gjest |
#437 Mange enslig på ung ufør stønad har mistet bostøtten urettmessig, og er en bostøtteskandale2020-08-28 09:55For det første har bostøtten vært systematisk underregulert i forhold til prisstigningen. For det andre lovte alle partiene på Stortinget da uføretrygden ble lagt om at ingen uføretrygdede skulle miste bostøtten, men tallene viser at det har de gjort.Mange på ung ufør stønad har urettmessig mistet både overgangsordningene bostøtte samt hele bostøtten.De fleste på ung ufør stønad har kun bostøtte som sikkertsnett i forhold til økte fellesutgifter og boutgifter generelt.Stortinget garanterte at utilsiktede økonomiske konsekvenser som tap av bostøtte skulle rettes opp. |
Gjest |
#438 Vista analyse om bostøtte til regjeringen Solberg påpeker uretten med tap av bostøtte for ung ufør2020-09-11 06:37"Bostøtten fungerer i store trekk godt, men treffsikkerheten kan bli bedre Vista analyse, fra bostøtte til programarbeid. |
Gjest |
#439 Mange alvorlig syke og naturligvis vanskeligstilte enslige på ung ufør stønad har mistet bostøtten2021-02-01 08:27Stortinget ber regjeringen komme tilbake til Stortinget med forslag til en permanent løsning som sikrer at uføre ikke mister retten til eller får mindre bostøtte som følge av uførereformen.» - I begrunnelsen for forslaget vises til at som følge av uførereformen, fikk uføretrygdede en økning i brutto inntekt som oversteg inntektsgrensene for bostøtte, mens netto utbetaling var omtrent som før. Mange uføre har mistet bostøtten. Dette er utilsiktet virkning av uførereformen og det ble innført et skjermingstillegg for uføre som hadde mottatt bostøtte i desember 2014, sier Heidi Greni i senterpartiet. Mange enslige på ung ufør stønad har mistet begge overgangsordningene bostøtte, samt hele bostøtten etter uførereformen tross garantier om det motsatte, og er en bostøtteskandale som rammer de sykeste på ung ufør stønad at regjeringen ikke har økt øvre inntektsgrense etter uførereformen slik stortinget vedtok i uføreforliket.Enslige ung uføre har samme netto inntekt etter uførereformen og mange har fått også økte boutgifter på flere tusen i måneden på fellesutgiftene. De på ung ufør stønad har beviselig svært alvorlige psykiske diagnoser som varer livet ut og man kan lure på hvorfor Solbergregjeringen ikke vil støtte enslig på ung ufør stønad med fortsatt bostøtte for alle i denne kategorien. Regjeringen har satt ned et ekspertutvalg bostøttesom skal komme med en analyse av bostøtten i februar 2022, men den består kun av byråkrater og økonomer og ingen medisinske eksperter innen psykiatri og samfunnsmedisin. Dette fremstår som om regjeringen kjøper seg tid mot stortingsvalget i 2021, og at ekspertutvalget fremstår som delvis politisk arrangert uten medisinske sakkyndige i ekspertutvalget og det skaper med rette dyp bekymring og tvil om gyldigheten av deres mandat. Heldigvis så har pensjonistforbundet tatt oss sykeste under sine vinger og startet bostøttealliansen med mange gode hjelpere, så kanskje det er lys i tunnelen likevel.
|
Gjest |
#440 Enslige med ung ufør stønad har falt ut av begge overgangsordningene bostøtte etter uføre reformen2021-11-15 07:47Enslig ung ufør mistet varig overgangsordningen av 2099 med 2000kr i måneden etter trygdeoppgjøret i 2018 kun som følge av at etterbetalingen av G ble regnet som inntekt i en påfølgende måned.Noen måneder senere gikk solbergregjeringen bort fra denne dypt usosiale beregningsmåten slik at de som var igjen i overgangsordningen fikk omgjort overgangsordningen av 2009 til varig bostøtte, men i strid med forvaltningsloven med likhet og rimelighet for love og garantien fra stortinget med alle partuer bak uføreforliket skulle ingen tape på uførereformen fikk ikke de som urettmessig falt ut av overgangsordningen bostøtte av 2009 tilbake denne ordningene som andre i nesten identisk livssituasjon. Kompensasjonsordningen av 2015 som de som falt ut av ordningen 2009 skulle være et garantert sikkertsnett for fremtidig bostøtte var noen måneder på 1400kr, men etterhvert var den på noen få hundrelapper og man datt stadig inn og ut av ordningen, og mange med ung ufør er alvorlig og livsvarig psykisk syke og er ikke i stand til å stadig søke om bostøtte. Etter huni 2021 har mange med enslig ung ufør falt helt ut av også kompensasjonsordningen av 2015 selv om stortinget og regjeringen garanterte at alle som hadde bostøtte før uførereformen skulle få beholde sin bostøtte.Enlsig ung ufør mottar ikke bostøtte etter juuni 2021 og får derfor heller ikke noe i ekstra bostøtte ved høy strømregning. De på ung ung ufør stønad har alvorlige og livsvarige sykdommer eller skader og er åpenbart vanskeligstilte og har liten evne til inntekt utover sin uførestønad. Derfor er det merkeliglig at solbergregjeringen satte ned et ekspertutvalg i bostøtte som skal evalurere bosttten, da åpenbart og beviselig er de på ung ufør vanskelistilte og trenger sin bostøtte.Etter at enslig ung ufør mistet sin bostøtte urettmessig lever mange på eller under fattigdomsgrensen mye av sitt liv p.g.a. høye fellesutgifter/boutgifter og nedbetaling av boliglån/startlån på ofte 30 år eller mer, slik at ved å ta bostøtten fra enslig ung ufør har deres nøkterne leilighet kjøpt i samråd med kommunen blitt en evig fattigdomsfelle. Egenandelen bostøtte er i dag like høy som enslig ung ufør stønad slik at slik nulles alle de sykeste ut av bostøtteorningen med et pennestrøk fra solbergregjingen og øvre inntektsgrense er også satt akuurat for høy til å få bostøtte mer, tross at boutgiftene gjør at man i mange år fremover levr på fattigdomsgrensen...med alvolig sykdom hele lib\vet... Vanskelig å forstå at man må sette ned et ekspertutvalg som skal evaluere de på enslig ung ufør som er beviselig syke og med høye boutgifter lever årevis på fattigdomsgrensen. Boliganalyser fra solbergregjingen og pensjonistforbundet med bl.a. vista analyse konkluderer tydelig på at enslig ung ufør mistet bostøtten urettmessig etter uførereformen og at de trenger å få tilbake sin bostøtte.
|
Gjest |
#441 Helt tilfeldig hvem av ung ufør som fik den omgjort til varig bostøtte2022-03-16 10:03Mange på ung ufør stønad mistet begge overgangsordningene samt hele bostøtten urettmessig i henhold til garantien fra reformen far stoltenberg 2 regjeringen og uføreforliket på stortinget hvor de garanterte at ingen skulle tape på uførereformen og at at utilsiktede konsekvenser som tap av bostøtte rettes. Det er også i strid med forvaltningsloven at de som mistet overgangsordninegn av 2009 etter et trygdeoppgjør kun som følge av etterbetaling av G mostet ordningen varig kun som følge av det , da andre ung ufør tilfeldig fikk beholde bostøtten var og mange hadde 2000 kr i måneden og det er 24000kr i året. mange som mistet overgangsordningen som nevnt ovenfor fikk heller ikke rett på bostøtte da alle satsene for å få bostøtte ble sdatt veldig høyt:egenandel for bostøtte, boutgifstaket og øvre inntektsgrense, em etter tapet av overgangsordningen fikk de heller vanlig bostøtte tross beviselig alvorlig og livsvarig sykdom/skade og beviselig mye høyere boutgifter. Kompensasjonsordningen fra 2014 som erna soilberg skrøyt av fungerer ikke og mange haf falt ut av denne ordningen og mange får kun 200-4000 kr i måneden selv om boutgiftene som nevnt har økt med flere tusen i måneden, spesielt i skrivende stund med høyere strømpriser, og høyere fyringsutgifter og renten skal opp 2-3 % neste 2-3- år. Det var lovstridg at ung ufør mistet sin overgangsordning av 2009 kun som følge av en etterbatling regnet som inntekt i en måned. Mottakarar som fekk bustøtte i juni 2009 skal ikkje få mindre utbetalt som følgje av endra bustøttereglar frå 1. juli 2009. Overgangsordninga etter første ledd gjeld ikkje dersom den omrekna inntekta til husstanden blir høgare enn den høgste av den øvre inntektsgrensa for å få bustøtte i juni 2009 og den til kvar tid gjeldande øvre inntektsgrense for å motta bustøtte, med mindre årsaka er etterbetalt trygd som følgje av regulering av grunnbeløpet G. For andre enn unge uføre, jf. § 4 siste ledd, blir overgangsordninga trappa ned med 20 prosentpoeng kvart år over fem år frå og med 1. juli 2010. § 13 om minste utbetaling gjeld òg for overgangsordningane. (Forskrift om bustøtte § 17) Spesielt enslig ung ufør har bli fratatt dypt trengende bostøtte for å ikke leve under eller på fattigdomsgrensen, og det er underlig og vondt at samfunnet ikke tar på alvor sykdommene og skadene som gjør at folk havner på enslig ung ufør, med tung og uomtvistelig medisinsk dokumentasjon. Boliganalyser gjort i regi av solbergregjeringen og pensjonistforbundet er gode med kvalitet og konkluderer tydelig på at enslig ung ufør bør få tilbake sin bostøtte. Arbeiderpartiet, SP og SV har støttet kraftig at uføre som mistet bostøttten urettmessig etter uførereformen bør få den tilbake og på et reelt nivå, og for mange enslig ung ufør som lever på fattigdomsgrensen betyr det veldig mye å få tilbake bostøtten i en reel,trygg, god og forutsigbare måte.
|
Gjest |
#442 ung ufør2022-04-07 06:09Stortinget har forutsatt at uføre som fikk økt sin brutto inntekt som følge av uførereformen, ikke skulle tape bostøtte. Det ble derfor innført en midlertidig kompensasjonsordning fram til 1. juli 2016, i påvente av en permanent løsning. Den permanente løsningen er ennå ikke på plass. I stedet er den midlertidige ordningen forlenget to ganger, først ut 2016, nå ut 2017. I mellomtiden fortsetter antall uføre med bostøtte å gå ned. I budsjettet for 2017 viser regjeringen til at man ved omlegging til nytt inntektssystem i form av oppdatert informasjon fra a-ordningen, har tatt de nødvendige skritt for å hindre at omleggingen skal føre til en generell reduksjon i bostøtten. Likevel kan Dagsavisen bringe tall som viser at personer som tidligere har hatt bostøtte, nå mister denne. Det virker lite målrettet dersom det er riktig at inntektsgrensene ligger over folketrygdens minsteytelser, både for unge uføre og andre uføre. Regjeringen sier videre i budsjettet for 2017 at bostøtteordningen heretter skal legges opp med uendret realverdi fra år til år. Trygdeoppgjøret har samtidig medført en realnedgang i pensjonene. Da virker det underlig at Husbanken i Dagsavisen kan opplyse at færre vil ha krav på bostøtte med nye inntektsgrenser, i hvert fall hvis "krav på bostøtte" ikke omfatter dem som ville fått refusjonskrav etter det tidligere systemet basert på eldre ligningstall. |
|
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Bevar Gaustadskogen
Stopp store velferdskutt i Bærum!
Ekskluder Russland, Belarus, og Iran fra fredsprisseremonien i Oslo
Stopp endringene i smittevernloven!
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Utesteng Israel fra Eurovision!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Stopp menneskerettighetsbruddene mot Maria Abdi Ibrahim!
4045 Laget: 2025-01-11
Nei til monstermaster, Nordhordland og Osterøy
3308 Laget: 2024-12-04
Hjelp oss med å beholde kontaktlæreren vår
1302 Laget: 2024-12-28
Nei til vindturbiner i Bodøfjellene!
829 Laget: 2024-12-11
Døgnåpent PCI- senter i Bodø
705 Laget: 2024-07-22
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
1102 Laget: 2024-11-14
Stopp huggingen av Eventyrskogen!
252 Laget: 2024-12-18
La oss velge – praksis er vår vei til spesialisering!
156 Laget: 2025-01-08
Nei til kutt til AKKS Bergen! - Vær med til å snu dette!
758 Laget: 2024-12-12
REDD POPSENTERET!!
1538 Laget: 2024-10-25
Forespørsel om gjennomgang og forbedring av søknadsprosessen for besøksvisum fra Armenia
115 Laget: 2025-01-09
Nei til tvangsfraflytting i Austre Vågan.
667 Laget: 2024-12-13
Nei til Bomring i Sørlandsparken!
4565 Laget: 2024-02-09
Nei til høringsforslag til å oppheve utlendingsloven (utl.) § 46 om familiegjenforening for enslige mor eller far med barn over 18 år i Norge.
81 Laget: 2025-01-01
Nei til BASE i Hol kommune
76 Laget: 2025-01-03
Manglande skulebuss fra Os sentrum til Borgafjellet barneskule.
67 Laget: 2024-12-19
Bevaring av Åkrasanden og rundtliggende friarealer!
62 Laget: 2025-01-13
Innbyggerinitiativ for bevaring av skogene i Moss kommune
276 Laget: 2024-11-19
Si ja til norsk privat eierskap og nei til formuesskatten på arbeidende kapital
426 Laget: 2024-09-19
Mot fyrverkeri i Stavanger
41 Laget: 2025-01-10