Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands-oppropet.
Gjest |
#1762015-10-16 09:59Fordi jeg er vokst opp med Divisjonsmusikken som var en viktig del av mitt nabolag og i alle år har hatt glede av musikken. |
Gjest |
#1772015-10-16 12:21Forsvarets musikk er en viktig tradisjons- og kulturbærer. Slik korpsene er stasjonert, dekker de hele Norge med profesjonelle musikere som er aktive også i de sivile korpsene og orkestrene i omkringliggende distrikt. Dette er distriktspolitikk. Selvfølgelig koster det penger, men er det regnet på hva det vil koste samfunnet og ikke minst forsvaret, å endre på strukturen til Forsvarets Musikk? |
Gjest |
#1782015-10-16 13:59I have heard these wonderful bands and had a friend in the Bergen military band. They should be around the country, not just in Oslo! |
Gjest |
#1792015-10-16 18:38Vi trenger profesjonelle musikere for å holde kulturen i hele Norge i gang. Deres kompetanse bidra til at vi i Norge har noen av Europas beste amatørkorps. Men musikerne ser du ikke bare i korps. Kulturskolene, storband, revyer/teater, symfoniorkester, som solister, osv. Ja det er mange arenaer. Forslaget bidrar til å gjøre kulturen fattigere. |
Gjest |
#1802015-10-16 21:16Å kunne spille et instrument gir glede for både en selv og andre. Det er viktig for alle som skal lære seg å spille å ha gode forbilder og flinke lærere i sitt nærmiljø. Alle som har musikk som hobby trenger dyktige instruktører og dirigenter for å videreutvikle seg. Forsvarets musikk er svært viktig for at dette skal være mulig! |
Gjest |
#1812015-10-17 06:48Jeg mener at Forsvarets Musikk er en viktig del av byens musikkliv og gir beboerne musikalske opplevelser ved sin tilstedeværelse i det daglige og ved sin musikkutøvelse ved mer spesielle anledninger. Flinke musikere har der sin plass og bidrar til musikk-oppdragelse av de kommende slekter. Musikklivet i et samfunn bør være mangfoldig og der har Forsvarets Musikk sin tradisjonelle plass. De unge som vokser seg inn i musikken via skolekorps og kulturskoler finner sine veier videre i det voksne musikklivet, et slikt sted er Forsvarets Musikk. |
Gjest |
#1822015-10-17 08:38Vi trenger engasjement og korpsvirksomhet i Norges Land. Jeg ser stadig flere korps legges ned av ulike årsaker, blant annet dårlig finansiert støtte eller få medlemmer. Det siste fikk vi oppleve her i Andebu. Bevar for all del denne viktige kulturen vi har! |
Gjest |
#1832015-10-18 21:07Forsvarskorpsene er viktige både for Forsvaret og det sivile samfunn. Alle musikerne bidrar inn mot alle skole- og amatørkorpsene. |
Gjest |
#1842015-10-18 22:50Korpsmusikken er ein del av vår kulturarv og som mange unge håpefulle ser fram til å delta i. Forsvarsmusikken deltek med inspirasjon og motivasjon for mange musikantar over det ganske land med sine konsertar og speleoppdrag. Forsvarets musikk er viktig for rekrutering til korps - bevar denne.. |
Gjest |
#1852015-10-19 08:32Forsvarets Musikk er en av de viktigste kulturbærerne i landet, særlig på grunn av sin allsidighet. Mellom 600 og 800 konserter i året blir borte dersom forsvaret legger ned orkestrene. |
Gjest |
#1862015-10-19 09:15Jeg vil være med på å bevare forsvars-korpsene. De har stor betydning for det musikalske kulturliv i Norge. |
Gjest |
#1872015-10-19 15:54Fordi jeg spiller selv, og vet hvilken nytte og glede disse korpsene gir det norske folk. Hvor skal flinke musikere jobbe hvis der ikke finnes proffe korps? Norge blir et kulturelt u-land! Verdens rikeste land har råd til profesjonelle korps!!!! |
Gjest |
#1882015-10-19 16:03Det er uhørt å slå i sammen til ett orkester. Viktig for vi som driver korps å ha tilgang til fagfolk som kan bidra også i det lokale miljøene med bistand og instruksjon. Dette er en ikke gjennomtenkt handling og må være gjort av noen som ikke skjønner viktigheten av bredden |
Gjest |
#1892015-10-19 19:07Jeg signerer dette fordi jeg som privatperson har vært publikum på Kongelige Norske Marines Musikkorps gjennom 40 år og har hatt enorm glede av dette. De er faglig meget dyktige og allsidige og spiller alle sjangere. Dessuten mener jeg at korpsenes virksomhet som ensemblemusikere sammen med andre musikere er av største betydning for et profesjonelt musikkliv der man ikke har andre aktører på blåseinstrumenter og perkusjon på samme nivå. Som lærere på disse og som dirigenter for både skolekorps og ungdomskorps/voksenkorps er deres innsats uvurderlig! Det vil bli et enormt tap for det lokale musikkliv på de stedene som man eventuelt vil fjerne korpsene. La oss bevare korpsene!! Bjørg Raaen Eriksen |
Gjest |
#1902015-10-20 01:29Through their ceremonial, protocol and outreach efforts, military bands are an invaluable strategic resource that helps to connect the military to the Norwegian people. Please preserve these national treasures - they stir positive feelings of nationalism, support the military and political leadership and serve to preserve a storied and rich history of the Norwegian people. Through their music, they also represent the excellence found throughout the Norwegian military. They are worth the investment. Colonel Timothy Holtan Leader and Commander The US Army Band Washington, DC Descendent of Holtans from Telemark and Petersons from Hurdal. |
Gjest |
#1912015-10-20 06:05Vi trenger forsvarskorpsene! De er viktige kulturbærere og også viktige for lokalt engasjement som instruktører/dirigenter og ikke minst inspirasjon for korps/skolekorps. Uten kultur, hva har vi igjen å forsvare? |
Gjest |
#192 Re:2015-10-20 15:06Nå må vi begynne å tenke lenger enn kun økonomisk effektivisering!Musikk er en bedre vei å skap dialog mellom to eller flere rivaler, enn å bruke bomner og granater. Noen fortalte meg at kostnaden av å ha 5 forsvarskorps er 3 promille av forsvarsbudsjettet... Kun 3 promille. |
Gjest |
#1932015-10-20 18:32Forsvarets musikk er en av grunnpilarene i den norske kulturen. Fantastiske musikere og forbilder for alle i skolekorpsene landet rundt. Vi blir en fattigere nasjon uten.
|
Gjest |
#1942015-10-20 18:42Det er viktig å bevare en slik kompetanse og dyktighert som er bygget opp over år, og er umulig å bygge opp på nytt uten store investeringer og innsats. Vi trenger dem som nasjon når vi skal representere Norge ved høytidelige anledninger og ved besøk fra statsoverhoder og andre begivenheter. Og for ikke å glemme 17. Mai ! Jeg kan ikke forstå at vi som verdens rikeste land skal kaste vrak på en slik ressurs for landet vårt....i tillegg ødelegge en viktig del av kulturarven vår innenfor musikk og korps og forsvar. Jeg er forskrekket over at det er kommet på tale å nedlegge det!!! Det må ikke skje.! |
Engasjert |
#1952015-10-20 21:34Korpsnorge fortjener å ha militærkorps! Det er god kulturpolitikk, god distriktspolitikk, god forsvarspolitikk og de tar en ekstremt liten del av Forsvarets budsjett, det bevises jo gjennom at forsvarssjefen mente det var lite å spare på å kun legge ned to korps. Disse ensemblene har enorm betydning for mange flere nordmenn enn forsvarssjefen har fått med seg. For meg som jobber innen kultur er det lett å se mange av godene som kommer med korpsene, håper politikerne ser det samme, og hører på alle som ønsker fortsatt støtte til en kultur og forsvare!!! |
KS |
#196 Kultur-Norge vil blø2015-10-21 04:33Forsvarets musikk må bestå. Spesielt i utkant-Norge har forsvarskorpsene en utrolig viktig oppgave både som inspiratorer og som garanti for at musikalsk fagkunskap er tilstede. |
Gjest |
#1972015-10-21 04:40Det er viktig å bevare kulturberikelser utenfor hovedstadsområdet også. Her har militærkorpsene vært viktige i mange år. Et godt tilbud i distriktene er også viktig!! |
Gjest |
#1982015-10-21 07:08Jeg var i 2003 direktør for Festspillene i Nord-Norge og hadde et fabelaktig samarbeid med Forsvarets musikk NN den gangen festivalen hadde kommet opp i store problemer før jeg overtok. Ellers gleder jeg meg alltid til å høre dem spiller på Sortland. Dette må gå bra! Hilsen Erik M Bugge |
Gjest |
#1992015-10-21 09:37Forsvarets musikk er sannelig ikke bare paradeorkestere. Musikerne er med på å heve nivået på musikkskoler, og de underviser og inspirerer barn og unge. Korpsene er viktige deler av vår kultur. |
Gjest |
#2002015-10-21 18:56Har hatt et forhold til og blitt blitt underholdt av FMKN siden jeg var barn. Har hatt for av korpsets medlemmer som instruktører. |
|
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Utesteng Israel fra Eurovision!
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Stopp store velferdskutt i Bærum!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Ekskluder Russland, Belarus, og Iran fra fredsprisseremonien i Oslo
Stopp endringene i smittevernloven!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Bevar Gaustadskogen
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Stopp menneskerettighetsbruddene mot Maria Abdi Ibrahim!
3981 Laget: 2025-01-11
Nei til monstermaster, Nordhordland og Osterøy
3308 Laget: 2024-12-04
Hjelp oss med å beholde kontaktlæreren vår
1302 Laget: 2024-12-28
Nei til vindturbiner i Bodøfjellene!
828 Laget: 2024-12-11
Døgnåpent PCI- senter i Bodø
705 Laget: 2024-07-22
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
1102 Laget: 2024-11-14
Stopp huggingen av Eventyrskogen!
252 Laget: 2024-12-18
La oss velge – praksis er vår vei til spesialisering!
156 Laget: 2025-01-08
Nei til kutt til AKKS Bergen! - Vær med til å snu dette!
758 Laget: 2024-12-12
REDD POPSENTERET!!
1538 Laget: 2024-10-25
Forespørsel om gjennomgang og forbedring av søknadsprosessen for besøksvisum fra Armenia
115 Laget: 2025-01-09
Nei til tvangsfraflytting i Austre Vågan.
667 Laget: 2024-12-13
Nei til Bomring i Sørlandsparken!
4565 Laget: 2024-02-09
Nei til høringsforslag til å oppheve utlendingsloven (utl.) § 46 om familiegjenforening for enslige mor eller far med barn over 18 år i Norge.
81 Laget: 2025-01-01
Nei til BASE i Hol kommune
76 Laget: 2025-01-03
Manglande skulebuss fra Os sentrum til Borgafjellet barneskule.
67 Laget: 2024-12-19
Bevaring av Åkrasanden og rundtliggende friarealer!
62 Laget: 2025-01-13
Innbyggerinitiativ for bevaring av skogene i Moss kommune
276 Laget: 2024-11-19
Si ja til norsk privat eierskap og nei til formuesskatten på arbeidende kapital
426 Laget: 2024-09-19
Mot fyrverkeri i Stavanger
41 Laget: 2025-01-10