Bevar barnehagen i Valestrand!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Bevar barnehagen i Valestrand!-oppropet.

Gjest

2016-05-02 06:19

Fordi eg støtter saken !

Gjest

2016-05-02 06:29

Jeg signerte dette oppropet pga min datter og barnebarn ,oppvektsenteret å det fine nære miljøet for barna å vokse opp i angående barnehage og skole er viktig å ta vare på å la det bli ikke rive dette flotte tilbud i fillebiter med å splitte . Tenker flere har flyttet til valevåg på grunn av dette . Trygge rammer rundt barns oppvekst er viktige , la oppvekstsenteret bestå.

Gjest

2016-05-02 07:54

Det betyr mye for å beholde "Levende bygder"!

Gjest

2016-05-02 08:07

For det er sunt med slike skoler. Godt at det finnes slike muligheter i stedet for at alt skal være stort å mange forsvinner i mengden. Åsså gir det jobb til flere. Å i disse tider trenger vi de jobbene vi kan ha.

Gjest

2016-05-02 09:36

Vi flyttet til bygda nettop fordi vi ønsket at våre barn fikk oppleve valestrandoppvekstsenter sitt unike pedagogisk tilbud i et rikt og levende lokalsamfunn. Gi denne skolen (både lærere og elever) tillit og mulighet til å utvikle seg videre slik at danningen,  læringen og utviklingen av samfunnsborgere våre står sentralt og ikke kortsiktig budsjett vurderinger. 

Gjest

2016-05-02 10:38

Nå må det bli slutt på sentraliseringsgalskapen.

Gjest

#7 Viktig for barna!

2016-05-02 10:48

Jeg signerte da jeg mener det er viktig for barna at den trygge barnehagen består! Man kan ikke kutte i slike viktige ting. Og ihvertfall ikke så det går utover barna. 

Gjest

2016-05-03 08:46

Barnehagen er eit nødvendig grunnlag for at det skal bli auke i folketalet, - og det ønskjer ein vel i nordre del av Sveio?
Utflyttet haugesunder som ikke vil bli haugesunder igjen

#9 Selve grunnen til at jeg flyttet til Sveio kommune

2016-05-03 21:52

Jeg gikk med på å flytte fra Haugesund hvor barnehage og skole var kun 150 /250 m fra boligen vår til Valevåg pga oppvekstsenteret. Den gode tryggheten for barna som kjenner de voksne fra barnehagen og opp igjennom årene på barneskolen kan ikke måles i kroner og øre. Jeg har selv gått på store skoler med mange elever og i hver klasse var vi 28-32 elever og over 100 på hvert trinn. Det er ikke til elevenes beste. I slike klasser får man ikke hjelp dersom man er over snittet eller under snittet det er sosialt men det blir ikke samme trygge kontakt med læreren. 

Gjest

2016-05-04 14:02

Nei og nei

Gjest

2016-05-05 17:42

Fordi jeg syns det er viktig med barnehage i Valestrand!

Gjest

2016-05-07 07:41

Valestrand er i andre enden av kommunen i forhold til der jeg bor. Men generelt syns jeg det er trist at vi har en rådmann som motarbeider bevaring og oppbygging av utkantene av kommunen. Valestrand med bare 12-15 minutter til Heiane burde vært et satsingsområde. Dette som skjer nå tror jeg er bare en liten forsmak på hva som kommer til å skje om vi havner under Haugesunds administrasjon. Vi må sammen prøve å redde det vi kan nå...

Gjest

2016-05-07 08:39

Har bodd og jobbet i Sveio tidligere, og har venner i Valestrand

Gjest

2016-05-07 14:03

For og spare penger så kan de jo begynne med å fjerne noen unødige

stillinger i kommuneadministrasjonen, og la barnehagen være.

Gjest

#15 Øke inntektene på Valestrand oppvekstsenter

2016-05-21 20:27

Alternativ til å tjene penger hadde vært å ferdig behandle utegruppe alternativet som skulle disponere lavvoen i stor grad da hadde flere fått plass til søsken og nyinnflyttere hadde styrket sin tilhørighet i bygda.

Utegruppe hadde også dratt Valestrand mer i retning frilufts barnehage med kjempe godt aktivitetstilbud rett i rundt oppvekstsenteret. Uteområdet er jo så flott.