Vent og tenk - vi har allerede trygge gang- og sykkelveier
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Vent og tenk - vi har allerede trygge gang- og sykkelveier-oppropet.
Fotgjenger |
#26 Ansvarlige for sykkelautostrada2016-08-23 21:18https://www.oslo.kommune.no/ se sykkelprosjektet Oslo standard som er på høring. Med svar frist 25 august. Her er ansvarlige for sjablong politikken til Oslo kommune, sykkelprosjektet. One "sykkelstandard" Fits all ser ut til å bære deres politikk, og ekstra brede veier for sykkel alle steder. Barna sin akebakke blir redusert eller ødelagt, helt unødvendig de siste 50 m. Syklistens beste kommer foran barna, og det er ikke fotgjengere til Bygdøy som BYM etaten har tenkt på. Det er supersyklistene som kan påtreffes nede ved Frognerkilen, problemet er de sykler ikke ut til Bygdøy. Politikerene skjuler seg bak byråkratene i kommunen, og at alle parter er hørt og tatt hensyn til.
|
Gjest |
#292016-08-24 16:00Det finnes allerede en god sykkelvei mellom Frognerkilen og Folkemuseet via jordene ved Oscarshall, som kan utbedres til helårs sykkel-og gangvei. Da skilles syklister og biler fullstendig, og det til null miljøinngrep og vesentlig lavere kostnad. |
Gjest |
#302016-08-24 19:35Behold de vakre trærne. Utbedre heller sykkelveien på utsiden av trærne. |
Gjest |
#312016-08-24 21:19Bygdøys ville naturlige preg er helt unikt, ikke gjør det striglet og kjedelig med sykkelvei-asfalt! Helt unødvendig er det også. Politikerforakt blir resultatet. |
Gjest |
#332016-08-25 06:06Fordi det virkelig er vondt å lese at det ikke er gjort en større jobb for å avdekke gode alternativer til ny trass, og at det tilsynelatende ikke sees på somv erdifullt overhodet, at det så nært til byen ligger et kulturlandskap med svært lang historie. Det må være trist nok at Groruddalen i sin tid ble rasert. |
Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)
2016-08-25 06:08- Date of removal: 2016-08-25
- Fjerningsårsak:
Anne |
#35 Bygdøy - Kongsjordene2016-08-25 06:16Vanvittig å skulle ødelegge kulturlandskapet og de lange linjene av historie på Bygdøy, særlig når det allerede finnes sykkelveier som kan oppgraderes i samme område? |
Gjest |
#362016-08-25 07:30Fordi jeg sykler ut til Bygdøy 3-4 ganger i uken fra april til oktober og vil synes det er en tragedie om trærne blir borte!! Trærne er jo nettopp en av grunnene for at jeg sykler ut til Bygdøy! !! |
Gjest |
#372016-08-25 09:24Denne strekningen på Bygdøy er jo helt unik. For en opplvelse, å kjøre gjennom så uberørt natur, 10 min fra sentrum. Med de flotte trærne, og et levende beitelandskap. Ikke mange hovedstader har tilsvarende å skilte med. Helt meningsløst! Anette C. Badendyck sier alt i Aftenposten i dag. Det koker i meg!! Miljøkrinimalitet, vandalisme! Utrolig at de Grønne tenker å gjennomføre dette. Asfalt er en dårlig erstatning for de vakre trærne, som i tillegg har en enorm luftrensende verdi. Vil miljøpartiet bytte ut sin kappe til et prestisjeparti? Demokrati hva betyr det? Bruk disse 60 mill. på en Sykkelsti, som vil bli bejublet, et sted hvor det ikke finnes andre alterntiv. På Bygdøy får man en vakker sykkelopplevelse gjennom skogen, paralellt med den tiltenkte asfaltjunglen av en sykkelstrekning. DET ER ALDRI FOR SENT Å SNU!! |
Gjest |
#392016-08-25 11:34Er jo det glade vanvidd å rasere kulturlandskap når det allerede er tur/sykkelsti til folkemuseet fra før |
Gjest |
#402016-08-25 13:52Fordi dette er idiotisk!! Jeg blir FLAU!! DET FINNES EN SYKKELVEI; FOR POKKER!!! |
Gjest |
#412016-08-25 14:53Det finnes i dag en rekke sykkelalternativer på Bygdøy som kan forbedres, ikke minst skiltes bedre. De som evt trenger en egen asfaltert trase er de som skal sykle fortest mulig og like godt kan sykle et annet sted, for eksempel langs strandpromenaden. Ser ikke poenget ved å utvide sykkelveien til Folkemuseet. Dit kan vi i dag komme på eksisterende sykkelveier og det er her utfordringene starter. Bruk heller pengene på å utvide veien videre utover slik at ikke møtende busser må opp på fortauet og hvor det ikke er plass tiil sykkelister og skolebarn i det hele tatt.
|
Gjest |
#422016-08-25 18:31Jeg er enig i budskapet og håper å kunne være med å snu en feilbeslutning |
Gjest |
#432016-08-25 20:43Jeg sykler daglig hele året til og fra Bygdøy fra Folkemuseet til Bygdøylokket. Helt uforstyrret. Med rolig skog og beitende dyr langs veien. Er jeg heldig ser jeg et rådyr. Jeg trenger ikke flere sykkelveier. Men trives med å ha en vei der biler ikke kjører. |
Gjest |
#442016-08-25 21:07I tillegg til at flotte trær skal kuttes ned, vil vi også miste frukt - og plantemarkedet på Bygdøy, Famny & Martins "Edens Hage". Dette lille torget med deilig frukt og vakre blomster er en viktig institusjon på Bygdøy. Mange gleder seg stort hver vår til de kommer tilbake- dette må også bevares! |
Gjest |
#452016-08-25 21:23Det er en sinnsyk idé å lage en ny sykkelvei for sykkelfetisjister ut til folkemuseet når det allerede går en sykkelvei ut dit via Rodeløkken café. |
Gjest |
#46 Re:2016-08-25 22:19Eneste måte å få lagt inn en kommentar til er å "svare" på en post: Vi er flere som blir med på å lenke oss til trærne om nødvendig. Dette kan vi bare ikke finne oss i. Er det noen som har info om når dette skal påbegynnes? Jeg kan nåes på mobil 412 55 143, eller kkoppang1@getmail.no
|
Gjest |
#472016-08-26 06:41Jeg sykler til og fra bygdøy hver dag hele året. Mye av gleden ved å sykle er nettopp å bevege seg igjennom det vakre landskapet. Dette er ikke bare unødvendig, men helt galt og rasering. Vær så snill å stanse dette! |
Gjest |
#482016-08-26 10:18Altfor mange store traer maa tas Ned for aa lage denne sykkelstien som ikke trengs! |
Gjest |
#492016-08-26 12:05Jeg bor ikke på Bygdøy, men trives særdeles godt med omådet. Har vokst opp med mang en sykkeltur, badeaktiviteter, turer gjennom alle årstider og vær. Trærne gir veiens karakter- utover, fra stortrafikken og ut på landet- disse må på ingen måte felles for MDG's trafikkale forslag. Trær og vei henger sammen! Å fjerne trærne kan gi betydning av mindre oppmerkomhet fra bilister mht. fare ved å kjøre fort- fordi trærne har en flerfunksjon som både AUTOVERN- i forstand av å være svært ubehagelig å treffe v stor fart- og av varierende årsaker- manglende kontroll på kjøretøyet Trær er trivselsskapende, -vakkert, -skyggegivende, -luftrensende, godt for både natur og mennesker. Å legge dyrkbar mark under asfalt- marken som er områdets hjerte- og som fratar nettopp områdets brukere- både dyr og mennesker, betydelige m2 av matfat, oppholdssted og for sjelero. All støtte til dette oppropet. Samtidig tenker jeg det ei vil eller skal være mulig å bebygge Bygdøy i videre grad utover hva som i dag eksisterer av bygninger- ei heller vil jeg mene det skal være nødvendig med utvidet vei- for turisttrafikken. Bygdøy er en lunge i Oslos pulserende hverdger og helger - hvor vi vender oss til for rekreasjon og hvile- om det er -hjem eller strand, severdighet eller for historisk innsikt. Behold Bygdøy som et VERNET sted for ro og uten fart og stress- hvilket raskt kan bli reaaliteten ved utvidelse av veinettet FOR Når trærne er bore, er det også atskillig enklere å kreve bredere veier- følgelig mindre svingete veier, mer stresstrafikk, raskere hastigheter og ....mindre trivsel for majoriteten. Denne lungen- VED SJØEN, er gull verd - som bevart og fredet- kanskje også tilpasset naturpark. Mange entreprenører er interessert i å nytte enhver m2 -for utbygging og inntjening; Med utbedret veinett- vil ofte også følge utbyggete arealer for bolig, bedrifter etc. Dét har ikke Oslos borgere råd til- om vi skal ivareta våre etterkommeres mulighet til tilsvarende glede- som vi har hatt av Bygdøy i århundrer. Forhåpentlig er heller ei dette forslaget fra MDG -en bestilling fra økonomisterke bygdinger- som ser muligheten til å kjøpe seg tilpassete faciliteter omkring egen eiendom...? |
Gjest |
#502016-08-26 12:28Jeg er stor tilhenger av sykkelveier både i og utenfor sentrum men dette er helt på jordet. Så mange steder i byen det er sterkt behov for sykkelvei og så ødelegge flott kulturlandskap og selve portalen til Bygdø når det finnes grusvei rett ved siden av. |
|
Ekskluder Russland, Belarus, og Iran fra fredsprisseremonien i Oslo
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Utesteng Israel fra Eurovision!
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Stopp store velferdskutt i Bærum!
Stopp endringene i smittevernloven!
Bevar Gaustadskogen
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Stopp underfinansieringa av Trondheimsskolen!
968 Laget: 2024-11-14
Åpent brev til FHI med forespørsel om data
2732 Laget: 2024-11-10
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
603 Laget: 2024-11-14
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
459 Laget: 2024-11-15
Bevar Gaustadskogen
1062 Laget: 2024-09-12
Bevar Hovsenga barnehage - Vi trenger din støtte!
408 Laget: 2024-11-14
Nei til budsjettkutt! Prioriter Ski skole nå!!
492 Laget: 2024-11-13
Sammen for Israel og det jødiske folket 2024. Deklarasjon til Knesset og Stortinget.
1925 Laget: 2024-06-20
Stopp nedleggelse av folkebadene i lørenskog!
656 Laget: 2024-11-12
Bevar håndverksutdanningene i Norge!
250 Laget: 2024-11-20
Stopp at søndre vognhall i Magasinparken i Ski blir omregulert til parkeringsanlegg
336 Laget: 2024-11-14
La Kalnes videregående skole leve
344 Laget: 2024-11-14
Bevar Nordfjellet fritt for vindindustri
1016 Laget: 2024-10-02
cannabis som medisin
3133 Laget: 2024-05-13
Nei til ødeleggelse av Eikelandsskogen, Hundeskogen og Plassatjern!
2124 Laget: 2023-06-14
Stopp nedleggelse av Sleiverud barnehage!
102 Laget: 2024-11-18
Brannstasjonen på Paradis som nabolagshus
343 Laget: 2024-10-05
REDUSER FAREN FOR EN TREDJE VERDENSKRIG!
101 Laget: 2024-11-19
Bevar bydelslegevaktene i Fana og Loddefjord
946 Laget: 2024-11-08
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
3435 Laget: 2024-10-08