JA til hjemmefødsel som en del av den differensierte fødselsomsorgen!

Gjest

2016-08-22 10:03

Jeg fødte min datter hjemme, i fred og ro i eget badekar. De var to fantastiske jordmødre tilstede, og jeg følte meg trygg og ivaretatt på en måte som ikke kan beskrives. Ønsker at dette tilbudet skal opprettholdes for alle som ønsker det samme.

Gjest

2016-08-22 10:53

Best utfall for barn og mor hos friske flergangsfødende: Hjemmefødsel.
Best utfall for barn og mor hos friske førstegangsfødende: Jordmorstyrt fødeenhet/fødestue.
Gi tilang til det sikreste fødetilbudet for alle de friske og ukompliserte gravide. Friske fødende har best utfall utenfor de store fødeklinikkan lagd for å ivareta det kompliserte.

Gjest

2016-08-22 19:37

Jeg har selv hatt tre flotte hjemmefødsler i -89,94 og 97. Vil gjerne at alle skal ha den muligheten.

Gjest

2016-08-22 22:02

Kvinner må kunne velge fødested ut fra hvor de føler seg tryggest. Se mot Holland: halvparten av fødslene er hjemmefødsler! Godt forberedt og trygd. For en bra start! Begge mine barn er født hjemme, uforstyrret relasjonsbygging fri for sykehusinfeksjoner...

Gjest

2016-08-25 20:29

Fordi kvinner som skal føde må selv få bestemme hvor de vil føde. En fødende kvinne er ikke "syk" og bør ikke presses til å føde på sykehus hvis de heller vil velge å føde hjemme - i trygge omgivelser!

Gjest

2016-08-31 07:31

Fordi jeg mener det er helt naturlig at dette tilbudet finnes. I en fødselsprosess er tid og trygghet to svært viktige faktorer som jeg tror ivaretas best for mange når de er i sitt eget hjem, med en jordmor de har lært å kjenne gjennom svangerskapet. Man skal ikke kimse av fødselsarbeidet som utføres, hverken av kvinnen selv, eller av jordmor, som jeg antar tar i bruk håndtverket i yrket i større grad hjemme enn på sykehus. Og har man kloke hender har man også et klokt hode. Når det er sagt vet jeg om flere jordmødre som savner dette i sin sykehuspraksis, fordi man pålegges å stole mer på en maskin enn på sin iboende kunnskap. I alle ledd bør tid og tilstedeværelse, ro og trygghet være basen man starter et fødselsarbeid på, selv på sykehus.

Gjest

2016-09-17 10:37

Det er viktig og riktig at kvinner som ønsker å føda hjemme kan få dette dekt av det offentlige. God utnyttelse av ressurssene og bør absolutt være ett reelt valg

Gjest

2016-09-18 18:33

Fordi det er veldig viktig at fødekvinnen selv kan velge hvor hun vil føde. Og fordi om man skal drive evidensbasert fødselsomsorg må hjemmefødselstilbudet være et likeverdig tilbud!

Gjest

2016-10-10 16:51

Savnet tilbud og informasjon om hjemmefødsel under mine egne graviditeter, ønsket hjemmefødsel men det ble tre sykehusfødsler, desverre.

Gjest

2016-10-19 22:32

Jeg har født fire barn hjemme. Deg var fantastiske opplevelser jeg aldri ville vært uten.
Takk til alle jordmødre som sier ja til å la kvinner velge fødested selv!