Nei til nytt felleseuropeisk regelverk for offshore helikopter!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til nytt felleseuropeisk regelverk for offshore helikopter!-oppropet.


Gjest

#26

2016-09-13 12:55

Stoler ikkje på at rutiner i EU er like gode som i Norge . Det viser vel også ulykkesstatistikken i England .

Gjest

#27

2016-09-13 12:57

Det minskar kvaliteten och säkerheten vid flygning offshore.
Glenn
Gjest

#28

2016-09-13 13:16

Dette er helt klart noe som vil komme til å gå ut over vår sikkerhet om dette går i gjennom. At norske mundigheter har strenge oppfølgingskrav til pilotene som frakter oss frem og tilbake er en sikkerhet for oss, og burde ikke slakkes på!!


Gjest

#29

2016-09-13 14:56

Pga sikkerheten til norsk offshoretrafikk med helikopter

Gjest

#30

2016-09-13 16:39

Fordi en ønsker en trygg og sikker utreise som er forutsigbar

Gjest

#31

2016-09-13 16:49

Er i mot fri flyt av arbeid og kontrakter.

Gjest

#32

2016-09-13 17:51

Et nytt felles europeisk regelverk vil gå ut over sikkerheten i Nordsjøen.

Gjest

#33

2016-09-13 20:11

Fordi det åpenbart er en trussel for sikkerheten i offshore operasjonen, må dette stoppes.

Gjest

#34

2016-09-13 20:24

Jeg ønsker at Norge skal ha kontroll over norsk sokkel også!

Gjest

#35

2016-09-13 22:00

Er opptatt av sikkerheten offshore. Vil ikke følt meg trygg hvis kontroll av helikopterne vi bruker offshore skulle kontroleres av utenlandske selskap

Gjest

#36

2016-09-14 05:48

Jeg signerte oppropet fordi jeg jobber i nordsjøen og blir direkte berørt av dette.

Gjest

#37

2016-09-14 06:34

Jeg har fløyet med helikopter til plattformene på Ekofisk i nesten 43 år, og følt meg sikker. Nå er jeg pensjonist, men tenker på alle mine venner og kollegaer som fremdeles jobber der ute. Dersom dette blir innført vil det helt klart gå utover sikkerheten. Se bare på antall helikopterulykker på engelsk sektor i forhold til på norsk sektor.

Gjest

#38

2016-09-14 07:41

Uanset hvad der fremtiden bringer, er det i alle fald et meget dårligt tidspunkt da markedet allerede er presset, og man ved at åbne for markedet
også åbner for større konkurrence, priskrig og dermed kompromis med sikkerheden. Dette ses allerede ifm statoil
som forsøgte sig med 30 min mellem helikopter landing/afgang.

Gjest

#39

2016-09-14 10:04

Å i det hele tatt komme med sette forslaget etter Turøy er jo det komplette vanvidd!

Gjest

#40

2016-09-14 10:20

Fordi vi veit at sikkerheten er meget god nå og vil bevare den slik.
Ukjente utenlandske aktører må ikke komme og ta over det norske, gode systemet.
Da blir det slik som ellers nå i vårt samfunn at kun priskrigen vil vinne.

Gjest

#41

2016-09-14 10:32

Bekymret for sikkerheten og mindre kontroll på fv rutiner og kvaliteten på rep.

Gjest

#42

2016-09-14 21:08

Stoler mer på den kontroll og rutiner som er her på berget enn det som kommer fra EU.

Gjest

#43

2016-09-15 06:28

Jeg ønsker størst mulig sikkerhet offshore, også under reise!

Gjest

#44

2016-09-15 08:14

fordi jeg mener at norske myndigheter må ha kontroll på hvem og hva som flyr på norsk sokkel

Gjest

#45

2016-09-15 09:53

Ønsker at den gode sikkerheten som alerede er skal fortsette.

Gjest

#46

2016-09-15 10:59

Dette vil føre til korrumpering av sikkerhetstarbeidet opparbeidet i flere ti- pepper norsk sokkel. I tillegg vil det i praksis si at det norske Luftfartstilsynet hverken får innsyn eller tilgang til korrektivende tilgang ovenfor operatørene på sokkelen.

Gjest

#47

2016-09-15 13:01

Vil komme trygt frem både ut og hjem... Kanskje like greit å bare begynne å jobbe på land igjen? Tryggere det... :-(

Gjest

#48

2016-09-15 16:33

Vil ikkje være passasjer hos RyanHeliAir..
Det er skummelt det!

Gjest

#49

2016-09-15 20:11

Reiser med helikopter til jobb offshore

Gjest

#50

2016-09-15 20:19

Good that someone is taking action ! This will be the end of many people's offshore life if third parties are not allowed to be followed up by the Norwegian bodies. Remember, Helikopter service (CHC now ) have always been world leaders in setting the benchmark when it comes to new systems for helicopter safety. I should know, I used to work for them. Keep things Norwegian in Norway !!