Nei til reservasjonsrett for fastleger

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til reservasjonsrett for fastleger-oppropet.

Gjest

2014-03-18 19:53

Vi lever tydeligvis i et land hvor nordmenn med samvittighet ikke skal respekteres. Muslimer derimot, de skal kunne tilpasses i mange yrkessammenhenger uten å utdype det noe mer...

La leger få reservere seg!

Gjest

2014-03-18 21:05

Det er et stort skritt baklengs at dette forslaget i det hele tatt får audiens. Det er helt sykt.

Gjest

2014-03-18 21:37

Dette er noe kvinnen selv må bestemme. Legen er kun en veileder!

Gjest

2014-03-18 22:57

Signer nå!

Gjest

2014-03-18 23:15

Jeg har aldri tatt abort, men det er bare fordi jeg aldri har trengt det!!! Jeg gikk i tog i 1978 med min datter, jeg har stemt høyre i hele mitt stemme-pliktige liv, men nå må jeg tenke meg om!

Anonymous

2014-03-18 23:17

Eg syns legene skal gjera jobben sin.

Gjest

2014-03-19 02:50

Reservasjons retten er en skam! ALLE har rett til å bestemme over sin egen kropp! det å gå til legen skall være en trygg opplevelse, der man får den hjelpen man trenger! ikke bli møtt med noe som dette! som om ikke for eksempel overgreps offer har det tøft nok fra før!! hvilken grunn man har til å ta de valgene man tar når det kommer til sin egen kropp er det ingen ande som har noe med, å legens jobb er å hjelpe! ikke vanskelig gjøre situasjoner! Regjeringen burde skamme seg!! La oss ikke gå baklengs, Dette er en sak som hører hjemme på 70-tallet!

Gjest

2014-03-19 05:11

Jeg er så utrolig skuffet over denne regjeringen. Hvis det var angrerett på stemmeseddelen ville jeg brukt den.

Gjest

2014-03-19 07:21

Dette må bli nedstemt fra de som tror at det er den beste løsningen... noe som er tidligere vedtatt og veldig viktig skal IKKE røres ved !!!!

Gjest

2014-03-19 07:59

*

Gjest

2014-03-19 08:54

Hvorfor kan de ikke, i stedet for å gi fastleger lov til ikke å gjøre jobben sin ihht gjeldende regelverk (dvs innføre reservasjonsrett), opprette en varslingstjeneste som gjør at fastlegene som ikke utfører jobben sin som de skal, kan bli avslørt slik at de kan fratas fastlegestillingen/omplasseres? Vi lever tross alt i et sekulært samfunn.

Gjest

2014-03-19 09:20

De må ta med det utdannelsen er, kan ikke velge. Da må de ta en annen utdanning!

Gjest

2014-03-19 09:29

* Frihet til å bestemme selv, basert på fakta opplysninger fra sakskyndige leger og egen livssituasjon.

Gjest

2014-03-19 10:47

At leger skal kunne sette seg til doms over kvinner og kvinners liv er uakseptabelt! Kvinner er ikke fødemaskiner og skal ikke behandles som det heller! Den best egnede til å avgjøre om en kvinne skal fullføre et svangerskap eller ikke, er hver enkelt kvinne selv!
Tore L. Tangen

#565 Re:

2014-03-19 11:02

#550: Ja til livet -

Signert med glede. Denne kaklinga til disse hodeløse hønene er verre en kaklinga til hønene i eventyret om fjære som ble til en hel høne. Disse hodeløse hønene kakler fjæra til tusen hønsegårder.

Gjest

2014-03-19 11:26

La kvinnen selv bestemme over sin kropp. Fjern leger som ønsker reservasjonsrett de gjør ikke jobben sin.

Gjest

2014-03-19 11:37

Hva om de skulle nekte kvinner medisin mot halsbetennelse, bare fordi de synes at akkurat denne kvinna godt kunne hatt det litt. Hun brukte sikkert ikke skjerf når hun var ute i snøen, så hun fortjener det ?
Dårlig sammenligning, men nå er legene på bærtur altså.
Alle kvinner er forskjellige, og alle har sine grunner for å ønske en abort. Jeg er ikke for abort, men for en mulighet til å ha muligheten for egne valg der det ikke ville passet inn med et barn.

Gjest

2014-03-19 12:07

Å være lege e en jobb, for faen! Legg hjemme alle holdninger, verdier og jålerier! Hva blir det neste vi skal reservere oss mot? Lærer som nekter å undervise muslimske barn? En farlig, farlig trend! Håper forslaget til helseministeren aldri kommer gjennom!

Gjest

2014-03-19 12:14

Dette er en unødvendig debatt. Ingen kan reservere seg fra en pasientgruppe, men man kan velge yrke!

Gjest

2014-03-19 12:16

Med tilstander som dette i helse "industrien" vil utviklingen gå tilbake og bli innvikling i et uholdbart system som har feilet hardt. Jeg kan ikke forstå at dette engang blir vurdert som et alternativ. Med mindre systemet kan opprettholde en støtte, både økonomisk og med tanke på livskvaliteten til et evt. uønsket barn, burde man ta stilling til hvor overbefolket verden er og hvor mange barn som sulter ihel, og hvor mange fattige barn det allerede finnes i Norge, "verdens beste land å bo i", før vi en gang kan tillate oss å gi yrkesutøvere muligheten å velge bort ting som hører yrket deres med. Dette er en luksus samfunnet vårt ikke har råd til, og kanskje aldri kommer til å få. derfor velger folk seg yrker de kan leve med i forhold til interesser, verdier og tilogmed religion hos noen. Jeg forstår ikke hvordan menn, som aldri vil ha muligheten til å kjenne på den følelsen av å bære et barn i magen sin, ansvaret, livsforandringen osv. velger å ta del i en abortdebatt de kanskje har makt i, men ingen forståelse for. Hvorfor kan det sitte menn på stortinget å lage forslag om lover og regler for kvinners kropp? Det finnes fortsatt menn der ute som ikke føler ansvar for barna de lager, og da står det alltid en mamma igjen, helt alene med ansvaret for sine små. Er det ingen av mennene som er for abort som har stilt seg dette spørsmålet; "hvorfor ville en kvinne velge å ta abort?". Virkelig, i 2014 er vi enda bare en gjeng med steinaldermentalitet.
Reserver deg sjæl

#571 Re:

2014-03-19 12:18

#551: -

Tror du er på feil kommentarfelt, haha. Du skrev vel kanskje under på kampanjen og? Smarting

Natas

#572 Samvittighet du, vittig det der.

2014-03-19 12:31

#550: Ja til livet -

Lurer på om dette er samme legene som har samvittighet til å medisinere de unga de hjalp til å bringe til verden når barnet etterhvert får problemer på skolen fordi familien er fattig f.eks, eller barnet er et resultat av overgrep, med en depimert mor som blir pumpa full av antidepressive etter et utall forsøk på å ta selvmord. Er det de samme legene? Hva snakker du egentlig om når du snakker om samvittighet. Er det en påtatt samvittighet for å virke best mulig i guds øyne, men den ekte medmenneskelige samvittighet er druknet i falske gjerninger. Jeg sier ja, til livet og bestemme over sin egen kropp. Om du har lyst til å bruke kroppen din til å kaste deg ut av et fly uten fallskjerm, skal ikke jeg stoppe deg, om ditt eneste ønske er å fly fritt i lufta før du dør. Det der styrer du helt selv kjære medmennske, bare du er lykkelig.

Moderjord

#573 Tore er helt på jordet

2014-03-19 12:36

#16: Tore L. Tangen - Re:

Tore, du er en mann antar jeg? Jeg ser en manglende innsikt hos deg som tilsier at du ikke har noe på denen siden å gjøre, og tenker at du må være et troll. Slutt å forgift kommentarfeltet med dine hatefulle ytringer. Du hjelper ikke saken din noe.Tore er helt på jordet.

Gjest

2014-03-19 12:39

En lege som vegrer seg fra å gjøre jobben sin er ikke en lege.
Lol

#575 Oppgitt

2014-03-19 12:46

#502: P -

Virkelig, massemord? Hvorfor er ikke du borte i krigsrammede land å skriker på regjeringene istedet? Give me a break troll.