Hør på de syke, og respekter ME-sykes erfaringer.

Lykkelig pårørende

/ #40 Til # 35 (Jamen godt vi ikke hadde hørt LP var farlig).. del 1.

2014-09-27 04:27

La meg først si at jeg ikke regner meg som noen ekspert på ME eller LP, jeg er en pårørende som har har observert effekten på nært hold, og har lest mye om dette.  For #35 og andre med ME som ikke har hørt om LP (som det refereres til her) så er LP eller 'The Lightning Process' en metode som er bygget på en teori om at ME er en sykom med alvorlige fysiske symptomer som ofte starter med en alvorlig infeksjon eller traume som resulterer i kronisk utmattelse, søvnforstyrrelser, muskel og ledd smerter, mage-tarm irritasjon og forstyrrelser i det autonome nervesystemet (Blodtrykk, puls frekvens, fordøyelse,etc) og konsentrajons vansker 'brain-fog'. Det er også svært vanlig å bli ualminnelig trøtt etter fysisk belastning.  Dette er vanlige symptomer folk med alvorlig influensa eller kysse syke opplever, men som regel kommer de seg i løpet av etter noen dager til uker.  ME pasienter derimot opplever at disse symptomene vedvarer og ofte blir verre.  Diagnosen ME er en diagnose folk med slike symptomer får dersom en ikke finner tegn til annen alvorlig sykdom (f.eks kreft, blodfattighet, stoffskifte forstyrrelser, HIV, alvorlig depresjon etc.).