Hør på de syke, og respekter ME-sykes erfaringer.

Lykkelig pårørende

/ #42 Svar Til # 35 (Jamen godt vi ikke hadde hørt LP var farlig).. del 3

2014-09-27 04:38

abcdef

LP er en genial måte å gjøre denne kunnskapen praktisk anvennelig på i et program som har hjulpet veldig mange veldig syke mennesker tilbake til en hverdag de bare kunne drømme om.   Dette inkluderer folk som har ligget til sengs (og i mørke rom) i lengre tid.  Mange har stått fram i media og fortalt sine historier.  Men de fleste ønsker å forbli annonyme - kanskje spesielt fordi de ofte blir utsatt for 'hetsing' fra folk i ME miljøet.  Etter at min kone ble frisk ble hun kontaktet av flere i bekjentskapskretsen som hadde fått diagnosen ME.  Hun anbefalte metoden varmt og de tre ungdommene vi kjenner (som alle reiste til England) er fortsatt friske idag.  Jenta som måtte ha hjelp til å gå på do - er tilbake i jobb, er nå gift med barn. Den ene gutten ble ferdig ved NTH i sommer og har fått seg jobb (møtte han og foreldrene i sommer - lykkelige) og den andre gutten syklet nylig Australia på tvers...  Her er linker til andre som har stått fram i media -

www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3881784.ece

http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/NNFA19091912/19-09-2012  (fra19:15 og utover)

Poenget er at disse ville ikke ha opplevd så dramatisk bedring med de rådene ME foreningen vil fastholde i veilederen.  Hadde de ikke ME fordi de ble friske?  Ja, det ser jeg ofte som forklaring...

Selv er jeg jammen glad vi ikke fulgte slike råd - og ikke visste hvor 'farlig LP er for ME-syke')