Hør på de syke, og respekter ME-sykes erfaringer.

Lykkelig pårørende

/ #48 Re: Underskriftskampanje for å beholde råd i veilederen

2014-09-27 22:18

#43: Marit - Underskriftskampanje for å beholde råd i veilederen 

Jeg ser du rett og slett fjernet mine innvendinger mot rådene dere ønsker å ha med i helsedirektorates veileder.  Er det fordi innvenningene mine ikke tåler dagslys?  Det kan ikke være fordi de ikke er relevante for saken.  Dette har ikke med LP reklame å gjøre, men rett og slett at det ikke finnes medisinsk belegg for å legge syke mennesker til sengs i mørke og stille rom.  Langvarig sengeleie er noe en for lenge siden sluttet med - fordi det viste seg å være farlig.  Som nevnt var 5 ukers senge leie standard etter hjerteinfark for 70 år siden, nå skal pasienten opp neste dag.  Senge leie for ryggsmerter og leddgikt har heller ikke vist seg å være bra.  Denne kulturen med å legge ME syke til sengs i mørke har ikke medisinsk belegg.  Det må kunne være mulig for de som tar initiativ til å lese kommentarene til dette oppropet å få annledning til å lese basale motforestillinger.   Var argumentene mine for gode?  Var det derfor du tok de bort?  Jeg oppfordrer deg til å legge innlegget mitt ut igjen!