Nei til bom i Solveien
Finn Øystein Bergh |
/ #23 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ?2014-11-09 12:38#22: Sæter - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ? Nå er ikke dette noe introduksjonskurs i logikk, men "vet bedre enn alle andre" ... ? Hvis du mener noe annet enn jeg, må du pr. definisjon mene at du vet bedre enn jeg - ellers hadde du jo sagt deg enig. Og omvendt. Jeg synes det er fint vi har et samfunn hvor det er lov å lufte sin uenighet - også om det er mange man er uenig med. Tror til og med Ibsen hadde stilt seg bak det synspunktet. Han ville sikkert heller ikke diskvalifisert et synspunkt bare fordi det gikk på tvers av et politisk vedtak som ifølge en FB-side om gjennomgangstrafikken er fattet etter press. Tror også at mange har vært passive og ikke fulgt med i den politiske dokument-pingpong som har bølget frem og tilbake. Så har bommen vært satt på agendaen for alvor - dvs. gjennomføringen har rykket så mye nærmere at det er blitt åpenbart også for den passive hop - og så har mange våknet. Men her er altså flere mulige tiltak - mange av dem sannsynligvis (og du er sikkert uenig) langt bedre enn bom i Solveien. Noen er nevnt her allerede, noen er nevnt i linkene på en FB-side om dette - der jeg morer meg over å se at hensynet til trafikken på E6 og E18 (!) har vært brukt som argument mot en bom i syd. Det argumentet hadde neppe vunnet gjenklang i dag - eller tålt mye mer offentlighet. Kanskje tiden er mer moden for en tunell nå? Senketunellen under operaen har vist seg å være en teknologisk og økonomisk suksess, og erfaringen man på denne måten har vunnet kunne vært kapitalisert på i form av en senketunell fra Fiskevollbukta, rundt øyene og inn mot byen. Mye billigere enn å bore Mosseveien inn i fjellet og mye mer miljøvennlig enn å bygge "tak" over deler av veien. Med forbehold for at her er tekniske utfordringer jeg ikke kjenner til - er ikke utgangspunktet et helt annet nå, etter byggingen av Opera-tunellen? |
|
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Stopp store velferdskutt i Bærum!
Stopp endringene i smittevernloven!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Stopp menneskerettighetsbruddene mot Maria Abdi Ibrahim!
Bevar Gaustadskogen
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Utesteng Israel fra Eurovision!
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
NEI til nedbyggingen av Tromsømarka og hundeløypa bak Solneset skole
902 Laget: 2025-01-28
La Line Boleyn Melle beholde Stubberud Gård i Sørkedalen
649 Laget: 2025-02-01
NEI til datasenter på Vagle
512 Laget: 2025-02-03
Appell om å sikre en fremtid for Shangri-La i Oslo
428 Laget: 2025-01-31
Stopp menneskerettighetsbruddene mot Maria Abdi Ibrahim!
6456 Laget: 2025-01-11
La Førde Barneskule leve!
347 Laget: 2025-02-01
Bevar Karuss skole som den er i dag
296 Laget: 2025-01-29
Bevar Fiskå skole!
283 Laget: 2025-02-03
Vi vil ha kirsebærosten tilbake igjen!
381 Laget: 2025-01-27
Kunstneropprøret!
249 Laget: 2025-02-03
Nei til redusert åpningstid i barnehagene i Nordre Follo!
199 Laget: 2025-02-03
NEI til å legge ned Flatene skule!
193 Laget: 2025-02-04
Nei, til vindkraft på Krogstad i Lillestrøm kommune, like utenfor Oslo.
3470 Laget: 2025-01-16
NORGE UT AV EØS / HELT UT AV EU
5290 Laget: 2023-05-25
Ikke legg ned Sunde skule
149 Laget: 2025-01-31
Nei til monstermaster, Nordhordland og Osterøy
3767 Laget: 2024-12-04
Nei til ROP-boliger i nabolag
118 Laget: 2025-01-30
Redd gårdsbestyrer-stillingen på Tveten gård
104 Laget: 2025-01-30
Beskytt partnervoldsutsatte!