Ikke legg ned Restaurant og matfag ved Buskerud videregående skole

Det er en kjent sak at Buskerud Fylkeskommune må spare penger i tiden fremover. Onsdag 4. september 2024 la fylkesadministrasjonen frem sitt budsjettforslag til fylkesutvalget. Inkludert sine kuttforslag. Bakgrunnen var forberedelser til budsjett og økonomiplan for 2025 til 2028. På videregående skole var forslagene DRASTISKE!

Blant kuttforslagene er å legge ned flere gode og aktuelle linjer rundt om i fylket. Ved vår skole: Buskerud videregående skole i Modum ligger forslaget om å legge ned Restaurant og matfag. Vi er den eneste skolen i fylket som både har Landbrukslinje og Restaurant og matfag linje. Her kan kunnskapen og det bærekraftige «jord til bord» praktiseres i det daglige. Vi får grønnsaker fra gården, det kommer returslakt både på høst og vår som benyttes i undervisning, vi kan hente dagsfersk melk som vi kan benytte til å lage yoghurt og ost.

Det blir opp til politikerne å vedta om de skal gå for alle kuttforslagene eller om de kan finne andre løsninger. Vi håper de forstår verdien i vår linje og vår skole, og at de bevarer linjen vår!

Og nå ønsker vi at FOLKET TALER! Dere! Skriv under her om du mener at linjen skal bevares, så skal vi samle underskrifter og overlevere til pressen og fylkesordføreren ved en passende anledning.

Restaurant og matfag ved Buskerud videregående skole har faglærere med bred yrkeskompetanse og masse entusiasme for bransjen de utdanner ungdommene til. Her trives vi som elever veldig godt og vi kan ikke tenke oss en skole uten dette linjevalget.

Elias Ystenæs Haare, elevrådsrepresentant for Kokk og servitør på Buskerud vgs.    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Elias Ystenæs Haare, elevrådsrepresentant for Kokk og servitør på Buskerud vgs. vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi kommer ikke til å vise postnummeret ditt offentlig på nett.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: