Ja til russeklær på videregående skole

Fylkestinget har vedtatt regel mot å få bruke klær som representerer russegrupper/busser på videregående skoler. Vi mener det er ett mer underliggende problem til utestengelse som ikke vil forbedres ved å forby disse klærne. Diskusjonen rundt disse klærne dreier seg rundt oss ungdommer og vi mener vi som ungdommer burde ha noe å si i dette og få være med å bestemme, spesielt for oss i 06-kullet som allerede har hatt innkjøp på klær og brukt flere tusen kroner på dette. Det er ett større problem med ekskludering for russekullet med for eksempel det at det ikke er noe sted vi kan møtes å være russ SAMMEN. Vi er aktivt bevisste på å inkludere, men forutsetningene vi har for å være dette er for dårlige, derfor trenger vi hjelp av politikerne også. Vi er 100% for å skape ett mer inkluderende miljø rundt russetiden, men forbud mot klærne, mener vi at ikke vil hjelpe dette. Signer denne underskriftskampanjen for å få opp debatten rundt dette vedtaket igjen, slik at vi kanskje kan bli hørt.

Ved å signere godtar jeg at Maya Lochert vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: