Nå anmeldes Staten for sitt bidrag til utrydning av villaks og sjøørret stammene i Norge

Jeg har valgt å anmelde Staten og flere Department for dens rolle i den pågående utrydning av villaks og sjøørret i Norge.

Ved å tildele for mange oppdrettskonsesjoner, samt deretter ikke føre tilsyn med selve oppdrettsbransjen har vi fått rømninger, stor forurensing av våre fjorder, lakselus og sykdommer som sprer seg til villfisken. Vi ser også oppdrettsfisk som lever under helt forferdelige forhold og enkelte steder dør opptil 30 % av fisken i merdene. I tillegg fanges millioner av leppefisk som også dør på anleggene. Alt dette skjer mens Staten unnlater å foreta seg noe.

Jeg mener dette er brudd på Grunnlovens § 112, miljøkonvensjonen fra 1992, Artsmangforldsloven, samt straffelovens § 240.

På denne bakgrunn har jeg gått til politianmeldelse av Staten. Anmeldelsen legges ved så alle kan lese den. Bilagene blir for omfattende å laste opp.

Mitt håp er at om vi er mange nok, så må Økokrim se på denne saken og anmeldelsen med det alvor den fortjener. Nå må noe skje!!!

Anmeldelsen vil bli delt i ulike interessegrupper på facebook, da opprop.net ikke klarer å legge ut mer enn 5 bilder. Bilde_6.jpgBilde_7.jpgBilde_9.jpgBilde_10.jpg

Mvh Svein Ove Balle Bilde_1.jpgBilde_24.jpgBilde_3.jpgBilde_4.jpg

Ved å signere godtar jeg at Svein Ove Balle vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: