Flere veier ut av Jåttåvågen!

Jeg er sterkt bekymret for trafikk-avviklingen inn og ut av Jåttåvågen.  Pr. i dag 2.7.2024 har vi kun en vei, og det er den som går parallelt med Stadionparken under jernbane-broen.  Alle som bor og jobber her vet at vi allerede har store utfordringer morgen og ettermiddag.  Skulle et uhell skje, f.eks. tungtransport som velter og sperrer denne veien, har vi ikke "rømningsvei" annet enn til fots. Hverken ambulanse, brannbil eller politi vil klare å komme inn/ut på området... Når en da tenker på videre utbygging av Hinna Park med masse-utbyggelse av både boliger og næringsbygg, så forstår ikke jeg hvordan det kan forsvares at vi fremdeles bare skal ha denne ene inn/utfarts-åren!!
Jeg var på informasjonsmøte i regi av Hinna Park Velforening den 19.6.24 hvor både repr. fra Rogaland Fylkeskommune (bussveien) og Stavanger Utvikling, som er ansvarlig for utbygging og infrastruktur (!) deltok. De bekrefter at det ikke blir endring av vei-mønster for å ivareta den enormt økende trafikken. Alle skal ta buss eller tog, - men for de fleste av oss går ikke det alltid. Det er dessverre slik at det er store avstander til hvor en har familie og venner, unger skal hentes/bringes, eldre foreldre skal besøkes eller hentes på besøk.  Eksemplene er mange på hvorfor vi ofte må ty til bilen enten en vil eller ei....!!

Vedlagt er et kart som viser at fremtidig utbygging fremdeles kun har denne ene veien vi pr. dags dato har, og når en på den samme siden hos Stavanger Kommune finner opplysninger om hvor mange tilflyttere dette dreier seg om, så er det stor grunn til bekymring for oss alle!

Stavanger Kommune går inn i pågående utbygging med "skylapper" for øynene, - og det rammer alle oss som allerede bor og jobber her, - og det vil bli enda verre for de som etterhvert kommer til området vårt!!

Vær med og støtt opp: Vi må få flere veier ut av området!IMG_0205.pngIMG_0206.png

Unni Hegrenes, Laberget 40 D    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Unni Hegrenes, Laberget 40 D vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi kommer ikke til å vise gateadressen din offentlig på nett.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: