NEI til nedleggelse av Sola og Håland skole

IMG_45701.jpeg

Kampen for skolene våre – Sola og Håland står sammen!

Nå er fremtiden til våre kjære skoler truet!
I kommunedirektørens forslag til ny skolestruktur i Sola Kommune er både Sola skole og Håland skole foreslått nedlagt for å finansiere byggingen av Jåsund skole. Dette er et alvorlig slag mot våre lokalmiljøer!

Politikerne skal stemme over dette til høsten, og vi har kort tid til å handle! Vi må stå samlet for å bevare skolene våre.

Sola skole er mer enn bare et sted for undervisning. Det er et levende midtpunkt for hele bygda, et sted hvor barna vokser opp i trygghet, og hvor alle i lokalsamfunnet møtes. Håland skole er vel så viktig for sitt nærmiljø, som en base for fellesskap, trygghet og læring – en plass som former neste generasjon og styrker samholdet mellom oss alle.

Å legge ned disse skolene betyr å fjerne mer enn klasserom. Det betyr å fjerne hjørnesteinene i våre nabolag!

Sola og Håland trenger levende, aktive miljøer – ikke forlatte bygninger og tomme skolegårder!

Dette er vår sjanse til å vise politikerne at både Sola skole og Håland skole er uunnværlige for våre lokalsamfunn. De er ikke bare skoler – de er hjertepunktene som holder oss sammen.

Signer underskriftskampanjen nå!

Hvert navn teller – bli med i kampen for skolene våre før det er for sent!

Takk for støtten!

Denne filmen fra Sola skole er verdt å se ⬇️

FAU Sola skole, FAU Håland skole, Anne Rakstang, Ragnvald Antonio Helland, Eivind Koppang    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at FAU Sola skole, FAU Håland skole, Anne Rakstang, Ragnvald Antonio Helland, Eivind Koppang vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Jeg samtykker til at FAU Sola skole, FAU Håland skole, Anne Rakstang, Ragnvald Antonio Helland, Eivind Koppang kan overlevere opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet til følgende parter: