Nei til ulovlig styrerkutt i Oslo-barnehagene

UNDERSKRIFTSKAMPANJE: STOPP ULOVLIGE KUTT I STYRERRESSURS I OSLOS BARNEHAGER!

Barn skal ha nok og tilstedeværende styrere. Det står i loven.

Foreldreutvalg for barnehager i Oslo (FUB Oslo) og Foreldreopprøret står sammen i kampen mot ulovlige budsjettkutt i barnehagene i Oslo.

📢 Signér for barns trygghet og kvalitet i barnehagen!

Styrer er den øverste pedagogiske leder i barnehagen. Styrer skal være til stede i avdelingene der samspillet mellom barn og ansatte skjer. Styrer skal prioritere  relasjonell og tillitsbasert ledelse. Å ha tid til å drive langsiktig pedagogisk utvikling i barnehagene, å arbeide strategisk med kompetanseutvikling hos de ansatte og øke kvaliteten på barnehagens pedagogiske innhold samt holde oversikt over hvordan barn har det i alle avdelingene. Kutt i styrerressursene betyr:

🚨 Mindre tid til barna: Når det blir færre styrere betyr det at andre ansatte må dekke opp for bemanningskriser og andre oppgaver i stedet for å være til stede for barna.

❌ Svekket pedagogisk kvalitet: Mindre oppfølging og veiledning av de ansatte med dårlige arbeidsmiljø som resultat.

💔 Bemanningskrisen øker. Vonde historier deles hver dag om hverdagen i Barnehagen Barna trenger flere ansatte!

Pedagogiske ledere skal ikke trekkes bort fra dem for å gjøre administrativt arbeid. Deres yrke må styrkes og ikke svekkes ytterligere!

Loven sier én stedlig styrer i hver barnehage! Vi krever lovlig drift i barnehagesektor!

👉 SI NEI TIL KUTT I STYRERRESSURSER I OSLO-BARNEHAGENE! 👈

✍️ Signer nå!

Foreldreutvalget for barnehager i Oslo (FUB Oslo) og Foreldreopprøret    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Foreldreutvalget for barnehager i Oslo (FUB Oslo) og Foreldreopprøret vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi kommer ikke til å vise postnummeret ditt offentlig på nett.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: