La oss beholde LD som dressurprogram

Kommentarer

#7

Jeg er helt enig i dette, de kan ha både LD og ryttertester. Det bør være valgfritt for arrangører å velge.

Veronica Jensen (Gudbrandsdalen, 2025-01-16)

#8

La oss beholde LD! Det er superviktig for rekrutteringen!

Aina Ludvigsen (Grimstad, 2025-01-16)

#13

Det er en fin måte å tilvenne hest og/eller rytter til stevnesituasjonen. Noen synes det er gøy å starte lavt nivå men ikke tørr å gallopere enda? Har en traver som ikke har lært seg galoppen enda? For unghesten? For personene med stevneangst?

Kathinka Sandvold (Hvam, 2025-01-16)

#16

Jeg har hest som har gått noen få LD program og forhåpentligvis skal forsøke igjen etter skade

Siv Anette Bolgnes (Klæbu, 2025-01-16)

#18

LD er rekruttering det er ikke ryttertest . Det kan være voksne som starter sitt første stevne eller kansje dem har en som ikke lært å galoppere . Sånn som ryttertest har vært utført. Er det bare uryddig for alle parter

Kicki Helle (Rogaland, 2025-01-16)

#19

Fordi det er viktig for de yngste rytterne som trenger et mykt steg inn i konkuranseverden.

June Kanstad (Troms, 2025-01-16)

#22

Godt rekrutteringstilbud er ekstremt viktig for hestesporten og LD er en viktig del av tilbudet

Oline Aukrust (Bodø, 2025-01-16)

#27

LD fører til bedre heste velferd og at ferske ryttere kan få en fin start. I tillegg er det langt lettere for arrangør en med ryttertest desverre.

Randi Grete Åmot-Linnerud (Skjåk, 2025-01-16)

#32

Latterlig av rytterforbundet å fjerne den laveste klassen... i disse velferdstider. Er de blind og inkompetente, eller ønsker de å bekrefte at ridesporten kun er for med mye penger?

Jannicke Opheim (Holmestrand, 2025-01-16)

#34

Sporten skal jo være for alle , sies det ??????

Benedikte Hauge (2025-01-16)

#35

Jeg selv er eier av en avdanket kaldblodstraver💪

Andrea Thorsbakken (2025-01-16)

#46

Enig at det trengs for å rekruttere. Enig at det bør være LD klasser.

Lena-Mari Myhre (Skiptvet, 2025-01-16)

#51

Jeg signerer fordi jeg starter LD for å gi hesten min fine runder innenfor railen da hun blir fort stresset pga galoppen.

Caroline Frislid (Trondheim, 2025-01-16)

#53

Rekruttering er viktig!

Maren Westjordet Larsen (Sandnessjøen, 2025-01-16)

#54

Vi må ha med LD for rekruteringen

Ragnhild Kjøren Lefstad (Skaun, 2025-01-16)

#55

LD er nyttig for rekruttering og å trygge ryttere inn i stevnemiljøet!

Silje Sævik (Melhus, 2025-01-16)

#57

Dårlig idé å fjerne LD. LD2 er et godt komponert dressurprogram som gir en fin intro til dressur

Sara Kinge Bergland (Oslo, 2025-01-16)

#58

Hei i området blir ikke ryttertester satt opp på stevne, om de er det, så er det kun for arrangørklubben sine medlemmer. LD er en klasse som fungerer for alle ekvipasjer i motsetning til RLD!

Kari Bjørge (Fammestad, 2025-01-16)

#66

Syntes LD burde være et alternativ for og inkludere travere , og i tillegg burde LD være et alternativ i LD knøttecup og ikke et LC program som det er nå

Hege Alvær (Kristiansand, 2025-01-16)

#69

LD er flott for rekruttering.

Tonje Oma (2025-01-16)

#72

Jeg synes det blir helt feil å fjerne LD, dette er det mange som bruker for å i det hele tatt tørre å starte et dressurstwvne.

Vær så snill å tenk på alle… er ikke alle som har store brune, noen inkl meg har reddet hest fra å bli løvemat som også kan kalles traver.

Beate Fossen (Hamar, 2025-01-16)

#78

Jeg er enig i alle argumentene som kommer fram i dette oppropet, og er selv stolt shetlandsponni-eier, som har hatt gleden av å se de unge små fôrrytterne mine starte sine første dressurstevner i LD-klassen sammen med ponniene mine!

Hanna Kjøren (Ørland, 2025-01-16)

#82

Som fotograf i hestesporten i snart 20 år, har det vært gledelig å se rekrutteringa i dressur øke! At LD-klassene nå tas bort, føles litt som en aprilspøk..

Maria Steen Ranum (2025-01-16)

#86

Det er viktig med en klasse for rekruttering på laveste nivå.

Næss Bente (Sømna, 2025-01-16)

#91

LD har hjulpet meg mye både på egen selvtillit, det og komme meg ut i sporten og det og få både traveren min ut i dressur så han kunne prøve uten så stort press på gallopp og er viktig for meg i utdanning av unghester ❤️

June Therese Bråthen-Dale (Lillestrøm, 2025-01-16)

#93

Har ikke hest som er klar for høyere klasser ennå da galoppen ikke er stabil nok ennå

Silje Marie Kronquist Haaland (Haslum, 2025-01-16)

#97

LD er en fin måte å komme i gang med stevner på. Slippe tanken på en galopp som ikke er god enda og en trygg måte for nybegynnere i dressur å tørre å melde seg på stevner med ett overkommelig program.

Cathrine Slaaen Øyhaugen (2025-01-16)

#98

Har ei datter på 9 år som nettopp er startet å ri konkurranser med en ponni som ikke er helt stødig i galopp ennå. LD gjør at de har mulighet å prøve seg på konkurransebanen.

Trude Jannie Holand (2025-01-16)

#104

Helt enig med Hilde! Bare tull å fjerne LD klassene! Super rekruttering og fint for oss som skal starte unghester!

Marit Fostad (Stjørdal, 2025-01-16)

#106

Jeg kan ikke forstå bakgrunnen for å ta bort et helt nivå i lette dressurklasser. Det å erstatte det med ryttertest er ikke det samme. Jeg er redd dette ødelegger rekrutteringen til sporten og kjenner selv flere barn som vil bli direkte påvirket.

Guro Angenete (Trondheim, 2025-01-16)

#109

Syns alle skal få en sjangse til å være med !

Veronika Myhre (Båtsfjord, 2025-01-16)

#110

..

Ingunn Larsen (2025-01-16)

#127

LD er et breddetilbud og fin rekruttering til sporten. Å fjerne LD ødelegger rekrutteringen samt forverrer situasjonen for klubber i distriktene til å få nok antall stevnedeltakere

Sylvia Riddarsporre (Enebakk, 2025-01-16)

#128

Jeg og traveren min blir direkte påvirket av dette, skuffende av NRYF å fjerne den enkleste inngangen til dressursporten.

Helene Stokmo (Harstad, 2025-01-16)

#130

Tilbudene må bli større og mer inkluderende, ikke mindre og ekskluderende. Dette er et steg i feil retning for hestesporten.

Elisabeth Berg (Arendal, 2025-01-16)

#137

Det er viktig å ha rekruttringsklasser som dette om man virkelig ønsker bredde i sporten.

Siw Bruun de Neergaard (Biri, Gjøvik, 2025-01-16)

#142

Disse programmene er viktige for rekruttering og som er lavterskeltilbud til de som ikke har galoppen på plass hos sin hest. Likevel kan man med LD få konkurrere, og ikke bare få en tilbakemelding slik som i ryttertestene.

Trude Langvad (Hønefoss, 2025-01-16)

#147

LD er ekstremt viktig for så mange ryttere og hester, ikke bare unge! Kjempefin miljøtrening og mulighet for å få erfaring for hester som ikke er klare for galopp. Dressur skal være gøy, sosialt og inkiuderende - på ALLE nivåer.

Hanne Herberg (2025-01-16)

#153

Trenger LD for å nå frem til flere ryttere å hester i sin start periode på stevnebanen!

Tuva Bakken (2025-01-16)

#160

LD er viktig for travere som enda har problemer med galoppen. Det motiverer til videre dressurtrening, og etterhvert er mange klare for Lc.
Andre hester kan også ha godt av å venne seg til stevner uten galopp, som kan bli for overveldende og fyre opp adrenalin. Ryttertest med flere på banen passer ikke alle, og iallefall fall ikke i starten på sin dressurkariere.

Guri Hårstad By (Skaun, 2025-01-16)

#165

Helt enig. Hadde stor glede av LD som barn og ser verdien av det for min uerfarne hest med bagasje som skal ut og få erfaring etterhvert.

Lisa Marie Glad (Ski, 2025-01-17)

#166

Idioti å ta vekk rekrutteringsklassen i en vanskelig tid hvor det er sviktende deltakeroppmøte

Karina Johansen (2025-01-17)

#168

Skal en ha konkurranser bør det være for alle = lavterskel bør ikke fjernes.

Marte Teigen (2025-01-17)

#176

Det er viktig med lavterkeltilbud!

Lilith Isaksen Lilith Isaksen (Borgenhaugen, 2025-01-17)

#187

Veldig synd om dette blir borte, da det er veldig viktig for rekrutteringen av spesielt de yngste. Gallop kan være vel så krevende for de minste, så vel som at endel hester enten ved rase eller dårligere fysiske forutsetninger. Eller generelt hester som ikke er sterke nok til å holde galoppen, også skal kunne få stevneerfaring med mindre å fokusere på for en god opplevelse. Veldig viktig med tilbakemeldinger særlig på de laveste nivåene.

Hanne Maria Hansen (Oslo, 2025-01-17)

#188

Vi var veldig mange (store deler av rekruttetingsønskende personer for dressur) som JUBLET da LD endelig kom tilbake. Det er fullstendig håpløst å fjerne disse klassene nå og pålegge klubbene å benytte seg av ryttertester som svært få verken klubber ønsker å arrangere eller ryttere ønsket å ri. Hva med å se på statistikken for antall startende ryttere i LD-klasser kontra ryttertest? Vår klubb har alltid tilbudt LD i den perioden det endelig var tilbake. Ryttertester er det derimot ingen som verken har etterspurt eller ønsket å arrangere.

Camilla Lidwin Stuve (Lommedalen, 2025-01-17)

#190

Jeg mener det er viktig å beholde lett d fordi det er viktig for rekrutteringen. Nivået på noen av de som sitter og ror lc til 75% er latterlig høyt.. Hvordan skal de yngste finne motivasjon ved å konkurrere mot dem?

Lise Taraldsen Taraldsen (Kolvereid, 2025-01-17)

#200

Jeg signerer for lett D har vært inngangs billetten for så mange i heste sporten. Det har vært starten for mange gode ryttere. Det er en plass å begynne. La folk beholde sin inngangsbillett.

Cedrik Andersen (2025-01-17)



Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...