Stopp avskiltingen

Kommentarer

#25610

En lærer er mer enn studiepoeng og vekttall!

(Trondheim, 2018-01-25)

#25613

Jeg har jobbet som lærer i over 20 år. Har både erfaring og realkompetanse som er verdt mer enn vekttall og studiepoeng. Litt tidlig å bli pensjonist som 45-åring....

(Vegårshei, 2018-01-25)

#25626

Nok mennesker rundt elevene er minst like viktig som økt kompetansekrav.

(VIKERSUND, 2018-01-25)

#25640

Sier seg vel selv.

(Oslo, 2018-01-25)

#25644

Et vedtak kan ikke ha tilbakevirkende kraft.

(hakadal, 2018-01-25)

#25655

Ikke avskilt lærerne !!

(Hønefoss, 2018-01-25)

#25656

Det er ikke fornuftig å degradere utdannelsen til så mange lærere, når man har så mange ufaglærte ansatte i skolene.

(Oslo, 2018-01-25)

#25659

har jobbet i skolen i mange år med dyktige kolleger

(Geithus, 2018-01-25)

#25671

Jeg signerer fordi det er læremangel og fotdi vi må beholde alle de gode kvalifiserte lærere vi har!
Det betyr ikke at om du har karakteren 4 i matematikk eller høyere, er en god formidlere og klarer å skape motivasjon og læring rundt det faget i klasserommet! Jeg blir så provosert og flere lærer er det vet jeg!
Flott kampanje!

(Haslum, 2018-01-25)

#25678

Lærere må kunne ha forutsigbarhet når det gjelder egen kompetanse. Kompetansekrav med tilbakevirkende kraft er et bakholdsangrep.

(6415 Molde, 2018-01-25)

#25687

Regjeringas feilslåtte skolepolitikk

(3050 Mjøndalen, 2018-01-25)

#25688

Vegard Strand

(Vikersund, 2018-01-25)

#25696

Jeg signerer fordi det er uhørt å gjøre utdanninger som da de ble tatt var godkjente, ugyldige. Det er greit med kompetansekrav, men ikke med tilbakevirkende kraft.

(Oslo, 2018-01-25)

#25698

For jeg ser hvor mye en kan lære av erfaring.

(Tjekta, 2018-01-25)

#25705

Vi trenger pedagogene

(Roan, 2018-01-25)

#25706

Eg signerer fordi eg meiner vedtaket om å underkjenne tidlegare godkjente kvalifikasjonar, er urett, uklokt og urimeleg. Dessutan har det sett i gang eit svært ressurskrevjande råkøyr av vidareutdanning for å få til den vedtekne kompetansehevinga, slik at noko av prisen blir å drive skulane i år etter år med mangelfullt kvalifiserte vikarar. Dette styrkjer min skepsis til dei vurderingane som ligg til grunn for vedtaket om å underkjenne tidlegare godkjente kvalifikasjonar, og gjer det naturleg for meg å heilhjarta støtte oppropet om å gå tilbake på dette ulykksalige feilgrepet av eit vedtak.
Dag Sæbøvåg, Fogn oppvekstsenter.

(Fogn, 2018-01-25)

#25718

Støtter saken

(Son, 2018-01-25)

#25727

Vi trenger dyktige, erfarne lærere til elevene våre. Jeg er enig i at vi trenger godt, kvalifiserte lærere, men er ikke enig at dette skal introduseres med tilbakevirkende kraft! Dette handler om godkjente, dyktige lærere. Vi trenger erfarne, dyktige lærere som kan veilede og hjelpe nyutdannede lærere. Sammen blir dette god skole for alle

(Lillehammer, 2018-01-25)

#25730

"Vi er for at det innføres krav til relevant kompetanse for å undervise, men: Vi støtter ikke at kravene skal ha tilbakevirkende kraft."
- Steffen Handal, Utdanningsforbundet

(Øyer, 2018-01-25)

#25732

Jeg har snart tretti år i skolen. Skal ikke det bety noen ting?

(Åmot, 2018-01-25)

#25739

Å skulle møte framtida med å kaste vrak på realkompetansen til lærere med utdanningen sin flere år tilbake i tid trekker ikke bare deres kompetanse i tvil, men frarøver også en mengde kompetente lærere muligheten til meningsfull og relevant utøvelse av yrket sitt. Som en følge av dette vil tusener av norske elever bli frarøvet kompetent undervisning fra de samme lærerne i fagene disse nå blir forhindret fra å undervise i. Vi har ikke råd til å miste kompetansen til 30 000 lærere i matematikk, norsk og engelsk. Dette vedtaket er på ingen måte til elevenes beste.

(Foldereid, 2018-01-25)

#25745

Jeg er imot avskiltinga

(Åmot, 2018-01-25)

#25749

Jeg synes erfaring bør telle, men samtidig bør det stilles krav til alle lærere om å måtte endre sin praksis etter forskning på hva som gir best læring. Vil de ikke endre seg, bør det ikke være rom for dem i skolen. Det hadde ikke vært rom for en lege som ikke vil omstille seg.

(Kristiansand, 2018-01-25)

#25760

Erfaring er et pluss

(Frosta, 2018-01-25)

#25763

En lærer som har undervist et fag i mange år har tilegnet seg kompetanse i faget som ofte vil overgå det denne vil kunne få gjennom videreutdanning. Det kan ikke være sånn at man ikke lenger skal kunne undervise i et fag man faktisk har utdannelse i fordi det kreves mer av nye lærere. Da skal jo i utgangspunktet alle lærere måtte ta en masterutdanning for å oppfylle kravene til lærerutdanning av 2017.

(Sarpsborg, 2018-01-25)

#25777

Styrk tilliten til alle lærere!!!!

(Ørnes , 2018-01-25)

#25787

Jeg syntes det er helt feil at det skal ha tilbakevirkende kraft. Hvem andre yrker fungerer det sånn for??

(Vikersund, 2018-01-25)