Nei til opprettelse av ROP-boliger på Sveberg!
Kommentarer
#201
Sveberg er et uegnet sted for ROP-boliger, da Sveberg ikke tilfredsstiller krav som slike boliger har.Renate Naas Frantzen (Malvik, 2023-02-17)
#202
Det må fins andre plasser å bygge ROP boliger. Rett ved en barneskole et vel ikke ikke bra plassering.Inger-Mari Halgunset (Tiller, 2023-02-17)
#203
Det må fins bedre plasser å bygge ROP boliger på enn rett ved en barneskole.Jon Gunnar Halgunset (Tiller, 2023-02-17)
#207
Jeg er imot utbygging av disse boligene i tett nærhet t skole/Bhg. Kommer disse boligene t Sveberg vil vi som bor her ALDRI sende ungene ute alene for lek/gå t skole. Vi som voksne vil heller ikke være trygge når vi er utendørs og stor fare for innbrudd, vold, misbruk etc da dette er en gruppe mennesker med store utfordringer når d kommer til rus og psykiatri. Samtidig som en kjenner t nedskjæringer og bemannings problemer. Flere av disse som får tilbud om sånne type boliger har fått avslag /mistet andre boligalternativ grunnet vold, psykose, rus..Borghild Sand (Hommelvik, 2023-02-17)
#208
Den lite gjennomtenkte og ekstremt inkompetente politikken som nå føres av Malvik Kommune med å plassere ROP-boliger rett over gaten for barneskole og barnehage godt isolert og langt unna offentlige helsetjenester mm må revurderes og stoppes! Hvordan mener kommunen at disse beboerne skal restitueres isolerte her ute i et område som i all hovedsak domineres av barnefamilier? Området har ikke noe som helst overhodet å tilby av aktiviteter eller tjenester for disse ROP-beboerne! Den strutsetaktikken med å stikke hodet ned i sanden som nå vises av våre politikere er en skam for både ROP-beboere og områdets øvrige beboere!Thomas Michael Rodahl (Hommelvik, 2023-02-17)
#210
Jeg er i mot opprettelse av ROP boliger på sveberg, mener det er helt forkastelig at vi skal ha slike boliger så nære barneskole og barnehage.Beathe Kaspersen (Sveberg, 2023-02-17)
#211
Jeg ønsker ikke å ha ROP boliger rett over gaten for der mitt barn går på barnehage eller skole. Ett landsdekkende problem i Norge er bemanningen i helsesektoren. Dette utgjør en større risiko når de skal bo ved siden av ett område hvor barn skal kunne ferdes trygt og ikke måtte passe seg for gammelt brukerutstyr eller nedgravd og gjemt brukerutstyr med innhold.Eirik Hoel (Malvik, 2023-02-17)
#213
Sveberg er et svært uegnet sted for ROP-boliger.Stine Sjømark (Hommelvik, 2023-02-17)
#216
Jeg signerer på dette fordi jeg ikke er enig i at det skal komme ROP-boliger på Sveberg. Sveberg er et område som er dekket av svært mange småbarnsfamilier. Og skulle kunne utsette små barn for ting som kan skje på vegne av dette er IKKE greit. At barneskole elever skal være redde for å gå hjem sin egen og kanskje eneste skolevei. Det vil ikke lengre føles som en trygg plass å oppholde seg på både for store å små. For meg som barnehagelærer kan jeg ikke fatte at dette i det hele tatt er oppe for diskusjon! Burde vert et strengt nei fra start. Penger og makt tar overhånd på dette, i stede for å klare å se hva som er det faktisk riktige å gjøre i slike situasjoner. Det er forferdelig trist å se. Dette vil ødlegge for enormt mange. Jeg har selv ikke ville ha bodd der med mine egne barn (hvis jeg hadde) og hadde måtte ta et standpunkt i å flytte derifra. Forferdelig trist å skulle måtte ødlegge et så fint familieliv, på en så fin plass som det er nå.NEI TIL ROP-BOLIGER PÅ SVEBERG!
Marthine Eck Iversen (Trondheim, 2023-02-17)
#218
Dette vil jeg ikke ha i mitt nærområde!Wenche Eidjord Martin (Hommelvik, 2023-02-17)
#222
Sterkt i mot at ROP-boliger skal bygges nært en barneskole og barnehage.Monica Lorentzen Dahlø (Hommelvik, 2023-02-17)
#224
Jeg signerer fordi det er helt uaktuelt å ha slike boliger rett overfor barneskolen/barnehagen da det blir svært utrygt for barna å være i dette området på dag- og kveldstid. Dette er folk med rusavhengighet og psykiske lidelser, og blant dem er pedofile. Å utsette beboerne og deres barn for dette psykologiske stresset er umenneskelig. Man skal kunne føle seg trygg i sitt eget nabolag, og spesielt våre barn. Dette er ikke stedet for disse menneskene.Jone Westrum (Hommelvik, 2023-02-17)
#227
Jeg signerer pga konsekvensene av ROP-boliger for barn og unge i nærområdet og den betydelige utryggheten det vil skape både for dem og foreldre.Kari Belsvik (Hommelvik, 2023-02-17)
#228
Jeg er sterkt imot at denne type brukere skal ha bolig såpass nært skole og barnehage. Jeg vet av erfaring med å jobbe med mennesker med slike utfordring, at det vil skape utrygghet for barn og unge som ferdes i nærmiljøet ved skolen og barnehagen.Odd Balgaard (Hommelvik, 2023-02-17)
#236
Det medfører en risiko for våre barn med ROP boliger så nære skole og barnehage.Christoffer Brekke (Hommelvik, 2023-02-18)
#237
Jeg er imot etablering av ROP-boliger på Sveberg. Ikke en egnet plass hvor bl.a. infrastrukturen og tilhørende tilbud ikke er tilstrekkelig.Rune Frantzen (Hommelvik, 2023-02-18)
#238
Planlagte ROP-boliger tilfredsstiller ikke en rekke av kravene til slike boliger, noe som innebærer at brukernes rettigheter ikke blir ivaretatt. Nevner blant annet fravær av lokale tilbud kombinert med svært begrenset kollektivtrafikktilbud, manglende nærhet til lege, manglende nærhet til nødetater etc. Etablering av slike boliger i et område dominert av små barn og med umiddelbar nærhet til barnehage og -skole vurderes også ekstremt uheldig. Man har multiple eksempel på at dette resulterer i at barna blir utrygge i eget nærmiljø.Monica Skaufel Kilskar (Hommelvik, 2023-02-18)
#244
Bør legges til områder der det er mere aktivitet for beboere og ikke nær bhg, lekeområder og skoleTone Brandslet (Hommelvik, 2023-02-18)
#248
Uenig i plassering av slike boligerMerethe Løfald (Hommelvik, 2023-02-18)
#250
Jeg signerer fordi jeg mener det må finne andre mer velegnede plasser ROP-boligene kan plasseres på enn i nærhet av skole og barnehage.May Gresdahl (Hommelvik, 2023-02-18)
#260
Værfaste ROP-beboere vil skape et utrygt miljø for barna på Sveberg bhg. - og barneskole, som nærmeste nabo til det planlagte byggeprosjektet. Pga. dårlig kollektiv og terreng/avstand til andre deler av Malvik og omegn så er Sveberg nærmest som en øy å regne. Her tror jeg kommunen har glemt å ta hensyn til tja, alt og alle. Hva med de tjenestene og tiltakene denne pasientgruppen har krav på iht. hver enkelts individuelle plan og vedtak? Om det er ment at ROP-beboerne skal oppleve sosial deltakelse i samfunnet, ha tilgang på kulturliv, helsetjenester ol. som del av sin tiltaksplan så bør kommunen revurdere lokasjon.Sandra Gulbrandsen (Hommelvik, 2023-02-18)
#262
Dette er et uegnet sted for slike boliger.Anders Høiås (Hommelvik, 2023-02-18)
#263
Min arb.plass ligger i nærheten av rusmisbrukere, og vi har hatt flere innbrudd.Marthe Belsvik (Malvik, 2023-02-18)
#268
Jeg mener plasseringen av boligene er feil.Trygve Aa (Trondheim, 2023-02-18)
#270
Ønsker ikke slike boliger i nærheten av lekeområder, barnehage og barneskole. De bør legges i områder der det er et større tilbud for beboerne.Jeanette Brandslet (Sveberg, 2023-02-18)
#271
Jeg signerer fordi jeg synes kommunen bør finne et annet sted for ROP-boligene som ikke er rett ved siden av en barneskole, barnehage og er nabolag der det kryr av barn.Silje Asphaug (Hommelvik, 2023-02-18)
#275
Jeg fryktet for tryggheten for barn i nabolaget,Og ser for meg et verditap på bolig.
Jan Husby (Hommelvik, 2023-02-18)
#276
Jeg signerer fordi at jeg syns at Sveberg er ikke egnet for ROP-boligene. Samtidig som at det setter barn som bor i området i fare og kan gi traumatisk opplevelse for resten av livetAnna Vasilyeva (Hommelvik, 2023-02-18)
#281
Jeg signerer dette, da det bekymrer meg mye. Mener plasseringen blir for nærme barneskole og barnehage. Samt for nærme mange småbarn og deres foreldre. Sveberg er ett stille og rolig område, lite kriminalitet og lite støy. Er redd for at dette kan påvirke det fine miljøet og sikkerheten for våre barn.Renate Kristoffersen (Hommelvik, 2023-02-18)
#283
Dette passer ikke inn på Sveberg!Aina Olsen (Hommelvik, 2023-02-18)
#286
Jeg signerer fordi jeg ikke kan forstå at det er fornuftig å plassere disse boligene like ved skole og barnehageAgnes Johanne Omenås (Hommelvik, 2023-02-18)
#289
Erfaringer fra tidligere (Vennesla) har vist seg at tryggheten og sikkerheten til nærmiljøet og barna våre ved en slik etablering reduseres betraktelig. Myndigheten har dessverre vist seg å ikke håndtere slike situasjoner, men sviktet. Ord er en ting, handling er noe helt annet… ROP-boliger må etableres en annen plass!Stein Børre Forsberg Knudsen (Trondheim, 2023-02-18)
#295
Jeg mener det er uaktuelt å starte Rop tilbud hær på sveberg!Siw Karlsen (Hommelvik, 2023-02-19)
#297
Jeg signerer fordi jeg ikke ønsker at det potensielt skal bli utrygt for folk og spesielt barn i område når det bygges så nært skole og barnehage.Rima Ytterdahl (Hommelvik, 2023-02-19)
#302
ROP boliger bør ikke plasseres tett inntil skoler og barnehagerSigne Elisabeth Åsberg (Hommelvik, 2023-02-19)
#307
Ønsker ikke Rop på Sveberg!Tonje Wikan (Malvik, 2023-02-19)
#310
Tenker på miljøet for mine barnMads Myrbekk (Hommelvik, 2023-02-19)
#315
Tenker på barnas sikkerhetErlend Karlsen (Hommelvik, 2023-02-19)
#317
Sveberg er ikke en egnet plass for ROP boliger!Ingvild Flatjord (Hommelvik, 2023-02-19)
#321
Dette virker for meg utrolig lite gjennomtenkt. Rett ved skole og skolevei og barnehage. Nå må kommune og politikere våkne! Og komme ut av tåka!Geir Morten Myhre (Hommelvik, 2023-02-19)
#324
Jeg ønsker et trygt oppvekstmiljø for våre barn. Vi flyttet ut av by/bynære strøk for å etablere oss i ett område med trygge oppvekstvilkår. Sveberg er det området i kommunen med høyest andel barn/småbarnsforeldre. Å etablere ROP boliger med brukere, som har en historie med rusmidler og psykose, med barnehage og skole som nærmeste nabo, påfører barna og brukere en ubehagelig risiko. Barna våre bruker området rundt ROP boligene i fritida og i skole/barnehage. Dessuten er det et dårlig tilbud av tjenester på Sveberg som gir ROP brukere en dårligere sjanse til å integrere seg i nærsamfunnet. Det er heller ingen offentlig nødetater (politi, brann, helse) i umiddelbar nærhet.Audun Andreassen (Hommelvik, 2023-02-19)
#328
Jeg er helt uvanlig i at disse boligene skal komme på Sveberg. Sveberg er et avlukke hvor åpenbart ingenting satses på..alt skal skje i Hommelvik evt byene rundt oss. Dette blir derfor et lite fruktbart sted å ha slike boliger på. Og mulig det kan føre til enda mer stigma til denne gruppen. Det er vel det siste de trenger.Maja Rivas Pedersen (Hommelvik, 2023-02-19)
#329
Ikke forenelig med småbarns område.Steinar marius Bjerkli (Malvik, 2023-02-19)
#332
Etablering av ROP-boliger med skole og barnehage som nærmeste nabo virker både lite gjennomtenkt og direkte kritikkverdig. Å tenke at slike boliger ikke vil ha direkte innvirkning på barnas hverdag både til/fra skolen og på fritiden er vel noe naivt.Beate Stavrum (Hommelvik, 2023-02-19)
#334
Ønsker ikke ROP-boliger nært skole og barnehage.Arnulf Villmo (HOMMELVIK, 2023-02-19)
#337
Vi ønsker et trygt oppvekstmiljø for barna på Sveberg.Kjersti Lund Oslandsbotten (Hommelvik, 2023-02-19)
#343
Jeg vil ha et trygt nabolag for barna.Ranveig Melvold (Sveberg, 2023-02-19)
#344
Vil ikke ha en slik institusjon i umiddelbar nærhet av skole, barnehage, og vårt boområde. Barna skal kunne ferdes i trygghet. Til og fra skole, og i fritiden forøvrig.Kenneth Ytterdahl (7550 Hommelvik, 2023-02-19)
#348
Dette vil definitivt ødelegge tryggheten for barn i området!! Jeg har mye erfaring når det gjelder arbeid innenfor rus og psykiatri, og dette er absolutt ikke rett plass for ROP-boliger!Tonje Kristiansen (Trondheim, 2023-02-19)
#349
Dette er galskap. Kommer til å ødelegge ett populært område for malvik kommune.Se for dere frykten for foreldrene som skal la barna sine ferdes til skolen.
Tenk dersom det skulle oppstå en situasjon med barna som går på skole der. Malvik kommune vil aldri bli tilgitt da!
Hans Meide (Malvik, 2023-02-19)
#353
Jeg mener planlagt plassering er hinsides all fornuft - vegg i vegg med skole og barnehage. Etablering må skje i samarbeid og dialog med naboer, ikke under radaren som nå. Det er lite å finne på for disse beboerne og alt ligger til rette for konflikter, utrygghet, skepsis og fraflytting. Stopp disse planene!!Lars Erik Bjørn (Hommelvik, 2023-02-19)
#355
Jeg mener plasseringen er for nær skole og barnehage.Lars Kluken (Hommelvik, 2023-02-19)
#356
Jeg ønsker ikke ROP boliger i nærheten av barneskole, barnehage og vinmonopolTrude Henriksen (Hommelvi, 2023-02-19)
#359
Jeg ønsker så trygge og forutsigbare rammer som mulig for områdets beboere, i sær barn og unge.Bjørn Enga (Hommelvik, 2023-02-20)
#361
Jeg ønsker at malvik kommune skal se på andre alternativ til plassering.Robert Sollihaug (Sveberg, 2023-02-20)
#362
Jeg signerer fordi jeg absolutt ikke vil ha ROP boliger på SvebergKjell Olav Opøien (Hommelvik, 2023-02-20)
#365
Har barnebarn i barnehage på Sveberg. Har også jobbet med psykiatri i 40 år, og anser tomtevalget som svært uegnet. Det blir ingen tilbud til klientellet i nærområdet.Kirsti Christoffersen (Skatval, 2023-02-20)
#366
Jeg er imot at det skal bygges nå nært skole og barnehageStein-Eskil Lyngstad (Malvik, 2023-02-20)
#370
Mine barnebarn skal ha en trygg vei til barnehage og skoleAudhild Berg (Havøysund, 2023-02-20)
#374
Barne barnene mine bor der og kommer til å gå på solen som er rett ved siden av. Å samle mange rusmisbrukere kan umulig bli en suksess hverken for dem eller dem som bor i området.Bjørn Roar Berg (Havøysund, 2023-02-20)
#390
Det er med sjokk og vantro jeg ser at tungt psyisk syke skal bevege seg rundt barn og barneskole uten kontroll.Martin Almo-Stabell (Tanem, 2023-02-20)
#394
Våres barn sikkerhet!Monica Matthieson (Hommelvik, 2023-02-20)
#398
Jeg mener det er feil plassering av ROP-boliger rett ved barnehage, skole og boligfelt, det fører til et utrygt oppvekstmiljø for barn og unge. Samtidig er det et dårlig sosialt tilbud for beboerne, og en veldig begrenset kollektivtransport på Sveberg.Helle Storvik (Hommelvik, 2023-02-20)