JA til tokjønnsmodellen - NEI til radikal kjønnsideologi

Kommentarer

#7407

Det er min overbevisning at det kun er to kjønn , mann og kvinne

Britt Norheim (Kristiansand, 2019-11-28)

#7408

Jeg står inne for det som står i dette skriv

Aina Helen Karstensen (Kristiansand, 2019-11-28)

#7412

Fordi jeg er enig.

Tom-Erik Røyset (Hareid, 2019-11-28)

#7413

Fordi jeg tror på at det kun er to kjønn, og dersom jeg får barn vil jeg ikke de skal lære om denne politiske debatten i barnehagen eller på barneskolen. Det får holdes mellom voksne folk som er modne nok til ta slike valg. Jeg er for en verden der en mann er en mann og en dame er en dame.

Keth Hellestø (Sandnes, 2019-11-28)

#7420

Jeg ønsker å si JA til tokjønnsmodellen.
Jeg er virkelig bekymret for hva noen som er sterkt framme i media jobber for, og er glad for å få anledning å si min mening. Takk til initiativtakerne.

Gudrun Tonheim (6908 Florø, 2019-11-28)

#7421

Jeg signerer fordi dette er den eneste naturlige og bærekraftige modellen.

Inge Myhre (Hamar, 2019-11-28)

#7430

Jeg ser på det som svært alvorlig å rikke ved synet på tokjønnsmodellen, og tror det kan bli mange ødelagte mennesker i kjølvannet av en slik endring.

Siri Kjølberg (TØNSBERG, 2019-11-28)

#7439

Jeg signerer fordi jeg tror på Bibelen, Guds ord. Og jeg er skremt av at slike forslag skulle komme til vår nasjonalforsamling. I alle år har jeg trodd at det var voksne folk som vi valgte inn på Stortinget??

Inge Askildsen (Nodeland, 2019-11-28)

#7444

Fordi noe annet en tokjønnsmodellen vil ødellege flere mennesker. Og vi kan ikke gjøre om det Gud har skspt oss til å være.

Vibeke Nyrud (Sortland, 2019-11-28)

#7445

Jeg signerer fordi jeg mener oppropet maler et reelt bilde av problemet med oppropet.

Hildegunn Vederhus (Selje, 2019-11-28)

#7467

Jeg som rektor over mange år har sett en akselererende, negativ utvikling knyttet til barn og unges psykiske helse.
Årsakene er sammensatte. Kjønnsdysfori er i påfallende mange sammenhenger det SPRÅKET disse har for å benevne indre uro, smerte og angst. Barn og unge trenger bredere språk og mer innsikt om hvordan man benevner «det vonde»!!

Vidar Lykkås (Trondheim, 2019-11-28)

#7468

Fordi. JA til tokjønnsmodellen
NEI til radikal kjønnsideologi.

Behnam RAM (1473, 2019-11-28)

#7470

Helt vansinnigt att införa detta.

Solveig Rainer (Stockholm, 2019-11-28)

#7472

Jeg mener det kun eksisterer 2 kjønn, mann og kvinne. Andre syn bidrar til kjønnsforvirring og er et uansvarlig eksperiment.

Per Otto STENBERG (Kristiansand S, 2019-11-28)

#7473

Ja til tokjønnsmodellen

Karin Elise Førland (Sarpsborg, 2019-11-28)

#7489

May Brit Skagestad

May Brit Skagestad (Kristiansand, 2019-11-28)

#7492

Er hjertens enig

Cato Birkeland (Os, 2019-11-28)

#7493

Kjønn ikke er en følelse, eller noe miljøen former oss til uten biologiskt nedkodet, det er livsfarlig att unge skal få eksperimentere med sine kropper på den måten, når vi allerede vet at kjønnsoperasjøner ikke går at angre.

Cristian Eriksson (Trondheim, 2019-11-28)

#7494

Særlig dette:
Informasjon og undervisning formidlet i landets skoler og barnehager skal være basert på faglig forsvarlig og vitenskapelig utprøvd kunnskap

Asbjørn Handeland (EIKEN, 2019-11-28)

#7497

Synes dette forslaget går lang utover hva som er normalt og logisk tankegang, tror mennesker som ikke kjenner seg igjen i sin egen kjønnsidentitet, som mennesker med en personlighetsforstyrrelse.

Joar Kaasa (Gamle Fredrikstad, 2019-11-28)

#7503

Det bare finnes to kjønn.

Marius Aarseth (Oslo, 2019-11-28)

#7517

Det er sannhet

Alf Ivar Hauge (VEAR, 2019-11-28)

#7522

Det sier seg egentlig selv...kjønn er ikke noe man kan velge fritt.
Personlig synes jeg det er smått utrolig at vi som nasjon bruker energi på å drøfte det.

Og det at man føler noe betyr ikke at man trenger ha juridiske rettigheter tilknyttet det.
Jeg føler meg til tider melankolsk...men det trenger ikke stå i passet mitt.

Følelser forteller oss ikke alltid sannheten...

Tommy Undheim (Bryne, 2019-11-28)

#7525

Jeg ikke tror at det er opp til noen å bestemme hvordan skapelsen er. I tusenvis av år har det eksistert to kjønn. Å skape denne unaturlige oppløsningen, Vil heller forvirre ennå fler mennesker. De som nå opplever forvirring, vil ikke bli mindre forvirret, de heller. Dette er ikke en løsning for de menneskene som lider. Dette er løgn. Sannheten om kjønn er at en mann og en kvinne reproduserer. Kun sannhet frigjør. Alt som gjøres for å fjerne denne sannheten, handler om å skape seg sin egen sannhet og finne på noe som ligner. Det er bare det at mennesker er ikke istand til å skape nye mennesker. Verden blir ikke fornyet. Men mennesker vil miste det de allerede har; bunnen, identiteten.

Heidi S. Hansen (Kongsberg, 2019-11-28)

#7529

Det skal bare være tokjønnsmodell 🙏

Mikal Rudjord (Farsund, 2019-11-28)

#7530

Ja til tokjønnsmodellen bygger samfunnet. Samkjønnsmodellen bryter samfunnet ned.

Arvid Pedersen (Hvaler, 2019-11-28)

#7533

Jeg tror

Danilo Torres (Oslo, 2019-11-28)

#7561

Foreningen FRI er en 3300 medlemmers særinteresseforening som spesialbehandles av norske myndigheters på en helt urimelig og ukritisk måte, med bevilgninger helt uten proporsjoner. Ideologien de forfekter savner enhver støtte i sunn fornuft, så vel som forskning og fakta. Det er helt uakseptabelt at slik misjonering skal pådyttes barn og ungdommer og samfunnet for øvrig.

Øystein Åsen (Kathmandu, 2019-11-29)

#7563

Fordi kjønn er ikke en sosial konstruksjon, men en et objektivt faktum i naturen.

Alt liv på planeten er definert av evnen til reproduksjon. Hos blant annet pattedyr, har vi utviklet oss til å gjenprodusere avkom gjennom parring mellom to kjønn.

Kjønn er bokstavelig talt basert på reproduksjonsroller. Vi kaller disse gruppene "han" og "hunn"-kjønn. (XY og XX)

Å si noe annet; DET er en sosial konstruksjon. Det er ren ideologi. Jeg vil sammenligne med å lære bort religion til våre barn, istedenfor evolusjon. Det er ukorrekt og uforsvarelig.

Espen Larsen (Oslo, 2019-11-29)

#7568

Jeg er veldig enig i oppropets innhold.

Olav Vikre (Tysværvåg, 2019-11-29)

#7571

Fordi dette strider imot både natur og også imot ideologier. Kjønnsforvirring er noe som er skapt av menneskelig kultur og ikke natur eller ideologier. Jeg mener det er et resultat av det moderne samfunn uansett hvordan man vrir og vender på det så blir alternative kjønn kun noe kunstig, for i utgangspunktet så er vi menn og kvinner. Om en mann eller kvinne vil kalle seg noe annet så la det være med det, men dette er ikke fra naturens side og hverken bør eller skal være noe som resten av samfunnet tar hensyn til. Ser jeg en mann på gata så er det en mann, uavhengig om han kaller seg noe annet. Er ille nok at menn kler seg ut som kvinner og visa versa.

Cato Rønning (Kongsberg, 2019-11-29)

#7581

Kjønn er basert på fysikk, ikke følelser

Kurt Remi Slettmyr (Hammerfall, 2019-11-29)

#7589

Vi er skapt til mann og kvinne.

SOLFRID BRENNE STRAND (STJØRDAL, 2019-11-29)

#7593

Jeg signerer fordi normløshet brer om seg i samfunnet. Det finnes noen objektive lover. Kjønn og forplantning er blant disse. 

Det biseksuelle kjønnet kan ikke danne normen for forholdet mellom mann og kvinne. Da settes lyst og begjær til begge kjønn foran kjærlighet mellom mann og kvinne, de som skal føre mennesheten videre. I skeiv teori er den etiske dimensjonen ved seksualitet fjernet. Seksuelle handlinger reduseres til et redskap for å tilfredsstille øyeblikkets lyst. 

I høyt fungerende samfunn med normer som de fleste følger, ikke av tvang, men av fornuft, er seksualitet et redskap for kjærlighet mellom mann og kvinne, fundamentet for familien. Barn som vokser opp i kjærlige forhold blir selv kjærlige. Det er ikke vanskelig å forstå. Naturen er laget slik. To kjønn som sammen skaper en familie med kjærlighet som basis. 

Familien er den mest grunnleggende byggestenen i et samfunn. Det som holder samfunnet sammen i felles forståelse av normer, vaner og tradisjoner. En forståelse basert på historie og etikk, i vår tradisjon den kristne etikken. Det er faktisk slik at de personene som elsker sin familie, også blir mer åpne og nysgjerrige på andre samfunn. Hvordan de har organisert seg og skapt et fellesskap. 

Mennesker som er kjærlige av natur klarer lettere å se hva som holder et samfunn sammen. Det kan også være frykt. Det normløse samfunnet med flytende regler for normalitet skaper frykt. Det er noe vi nå kan observere blant barn og unge. Og det er ikke så vanskelig å forstå. 

Familien som institusjon har oppstått blant mennesker. Familien er bærer av de kulturelle normene som har gått i arv i generasjoner og som skal føre tradisjonene videre.

Et samfunn med normer og regler for ekteskap og familie betyr ikke at mennesker med andre preferanser undertrykkes. Homofili, kjærlighet mellom mennesker av samme kjønn respekteres i våre samfunn nå. Men skeiv teori må aldri få forrang foran de
objektive naturlovene. Forplantning er en slik objektiv lovmessighet. Og i en periode av livet har mann og kvinne ulike roller. Det betyr ikke at den ene rollen skal underkaste seg. I det gamle bondesamfunnet var menn og kvinner ganske likestilt, selv om de hadde ulike roller. 

Asbjørg Myhre (Oslo, 2019-11-29)

#7594

Stå opp for viktig sa

Olav Voll (Vivrestad, 2019-11-29)

#7599

Jeg ønsker å spare unge for slik kunstig, politisk motivert forvirringspropaganda som kun gjør livet deres enda tyngre enn det allerede er og hva man påstår er bare tull. "Det enkleste er ofte det beste" - se til natuen - den er kjønnslig binær, bortsett fra ved forplantning ved egendeling.

Dag Weterlund (Halden, 2019-11-29)



Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...