Stopp avskiltingen

Kommentarer

#14603

Jeg signerer fordi jeg mener at jeg ikke blir en bedre lærer av å ha enda mer teoretisk bagasje. Å være en god lærer er så mye mer enn bare kunnskap. Før var vi bra nok, nå er vikke det. Teller ikke erfaringa lenger? Det blir en mangel på lærere og sjansen for å ha ufaglærte som lærer er veldig stor.

(Vikersund, 2018-01-18)

#14616

Jeg er en av dem som vil bli avskiltet.

(Sandefjord, 2018-01-18)

#14627

Man kan ikke kreve mer av godkjente lærere og samtidig tillate at stadig flere ukvalifiserte vikarer fungerer som rimeligere arbeidskraft for kommuner og fylkeskommuner.

(Sandefjord, 2018-01-18)

#14629

Landet trenger erfarne kvalifiserte lærere i en situasjon hvor lærermangelen er iferd med å bli enorm. Å diskvalifisere disse er ikke løsningen.

(Rossfjordstraumen, 2018-01-18)

#14630

Jeg signerer fordi norge trenger erfaringen fra lærerne.

(Sarpsborg, 2018-01-18)

#14631

Alle tilbakevirkende tiltak i seg selv lukter despoti og vilkårlighet. Man kan gjerne legge til kompetansekrav til etterutdanning, men ikke frarøver på denne måten. Uansett så synes jeg også at disse krav til matte er prinsipielt galt, og dessuten, dårskap. Det snevrer inn definisjonen av hvem som er utdannet til en enda smalere spektrum enn før og sløser med talentene til alle de som ikke får matten til. Det også hopper bukk over det som er matematikkens store slagside: ikke mangel på matematisk innsikt, men dårlig pedagogikk!

(Bergen, 2018-01-18)

#14637

Fordi jeg mener at mange års erfaring kan være like bra som utdannelse

(Revetal, 2018-01-18)

#14647

Jeg er enig i kompetanse krav og mulighet til videreutdanning, men derifra til å «avskilte» kloke lærere som har lang erfaring og vekst i realkompetansen har ikke skole Norge rå til å gjennomføre. Løft er også å anerkjenne alt det som er bra og faktisk fungerer veldig bra i norsk skole i dag. Jeg jobber ihvertfall med engasjerte, inspirerende, kloke, smarte, nytenkende,

(Asker, 2018-01-18)

#14660

Utrolig mye god kompetanse blir utradert. Det får store konsekvenser for skole Norge

(Nannestad , 2018-01-18)

#14674

Vi har bruk for erfaring i skolen, lærere som har arbeidet i en mannsalder bør få anerkjennelse ikke avskilting. Jeg synes at hersingen med lærerne etterhvert burde stoppe. Ja til kvalitet, men nei til hersing.

(Odda, 2018-01-18)

#14679

Jeg er uenig i at lærere skal avskiltes kompetanse de allerede har. Tiltak med tilbakevirkende kraft er et tiltak som viser mistillit til lærere, og det ønsker jeg ikke.

(Ramstad, 2018-01-18)

#14716

Jeg signerer fordi skolenorge har et utall av flinke erfarne lærere som ingen " videreutdanning" kan konkurrere med.

(Trondheim, 2018-01-18)

#14717

Vi trenger alle lærerne vi har og det vil bli lærermangel hvis det nye kompetansekravet gis tilbakevirkende kraft. Nye krav bør være for nyutdannede lærere. Relasjonskompetanse er like viktig som gode mattekunnskaper.

(9700 Lakselv, 2018-01-18)

#14731

Dette rammer på helt urimelig måte til ulempe både for arbeidsgiver, arbeidstaker og elever.

(Kongsberg, 2018-01-18)

#14746

Det sier seg egentlig selv at å plutselig skulle sette en strek over utdanningen min er på grensen til absurd! Samtidig skal statsråder kunne bytte departement helt uavhengig av sin utdanning og kompetanse?!?

(Bergen, 2018-01-18)

#14752

Faglig realkompetanse og mangeårige didaktiske erfaringer fra klasserommet trumfer lang formell utdanning.

(Dalekvam, 2018-01-18)

#14767

Uhørt å gi nye kompetansekrav tilbakevirkende kraft! Gjennom mange år med undervisning tilegner vi oss erfaring og nye metoder, både gjennom kurs og erfaringsutveksling i kollegiet. Dessuten må skolene/kommunene ha vikarer som går inn for de ansatte som skal ta de manglende studiepoengene. Blir også vanskelig å søke på nye jobber når vi mangler noen studiepoeng i de aktuelle fagene.

(Sandnes, 2018-01-18)

#14772

Kravet er heilt urimeleg.

(Skogsvåg, 2018-01-18)

#14781

...det er helt umulig med tilbakevirkende kraft mht kompetanse. Mange lærere har lang erfaring (realkompetanse) i de fagene de nå plutselig ikke skal kunne få undervise i fordi de mangler noen vekttall. Mens lærerne skaffer seg tilleggspoengene settes det inn ufaglærte!

(Oslo, 2018-01-18)

#14782

...det er et latterlig BLÅøyd angrep på etablert faglig kompetanse.

(Stjørdal, 2018-01-18)

#14784

Vi har ingen dyktige fagfolk å miste!

(Bamble, 2018-01-18)

#14794

Realkompetanse teller i det virkelige liv! Ikke hopp bukk over Rektor som ser og vet hva som er det beste for elevene!

(Paradis, 2018-01-18)