Stopp potensiell nedleggelse av Gullhaug sykehjem

Som lærer for sykepleierstudenter har jeg fulgt opp utallige studenter på Gullhaug sykehjem i mange år. Det er et sykehjem som utmerker seg svært positivt. Studentene skryter av det gode miljøet og faglige nivået.

Omgivelsene er ikke hypermoderne, men det er velholdt og trivelig og skaper den hjemlige følelsen. Kommunen mener at det må moderniseres, men jeg tror beboerne trives med omgivelsene slik de er og å beholde et sykehjem i nærmiljøet betyr svært mye. Moderne og fancy sykehjem fremstår mer som upersonlig sykehus, enn det som skal være vårt siste hjem.

På Gullhaug kjenner mange av beboerne og pårørende hverandre fra tidligere. De har kanskje gått på samme skole eller bodd i samme nabolag, spilt i korpset, konkurrert på ski eller vært på tur sammen i den flotte Krokskogen som omgir Dalen.  De har mye til felles som gjør det triveligere å bo på sykehjem, eller som pårørende å komme på besøk. Nærmiljøet og tilhørigheten til Lommedalen og Bærums Verk er unikt på så mange måter.

De ansatte på sykehjemmet er flinke til å ha et samarbeid med lokalsamfunnet. Ukentlig kommer Lommedalen kirke med babysanggruppen sin og barnekorene kommer også jevnlig på besøk. Du skal bare se hvordan det lyser opp hverdagen for beboerne, og du ser også at foreldre og barna gledes over å glede de gamle.

Mange av de ansatte har jobbet der i mange år, de er stabile med høy dedikasjon for jobben sin. De kjenner beboerne og stedet godt – flere bor også i nærmiljøet. Kommunen er som kjent svært opptatt av å modernisere for å fremstå med en flott fasade. En fasade som nå slår sprekker når de prioriterer å pusse opp Rådhuset for utallige millioner.  Det går på bekostning av våre gamle på Gullhaug sykehjem som fortjener så mye bedre.

Politiker; – vær din rolle som folkevalgt verdig - besinn deg og prioriter innbyggerne før din fasade!

Innbyggere i Lommedalen og Bærums Verk; - signer opprop om å bevare Gullhaug sykehjem og vis din støtte. Lommedalen og Bærums Verk har allerede mistet eldresenteret og barnehager, skoler og fritidsklubber legges ned. Vi står i fare for å miste navet i bygda vår.

Ved å signere godtar jeg at Ingjerd Hvatum vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: