Ja til Rv.7

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Ja til Rv.7-oppropet.


Gjest

#26

2016-09-02 19:34

Flotteste og raskeste vei fra vest til øst!

Gjest

#27

2016-09-02 20:16

Den korteste og beste veien

Gjest

#28

2016-09-02 20:36

Å oppgradere riksveg 7 over Hardangervidda som hovedforbindelse mellom Oslo og Bergen er den beste samfunnsmessige løsningen, samme hva kostnaden blir.





Gjest

#29

2016-09-02 22:27

Fordi Hardangervidda er den lettaste og korteste vegen aust-vest, samt at me kan betre verne villreinen på vidde. I tillegg vil det vera galskap å ikkje fortsetja utbetring av vegane når Hardangerbrua er der.....

Gjest

#30

2016-09-03 07:58

Rv. 7 over Hardangervidden er det samfunnsnyttigste, billigste, raskeste og vakreste alternativet mellom vest og øst.

Gjest

#31

2016-09-03 08:02

Jeg signerte dette fordi det er miljømessig og regionalmessig det klart beste alternativet.
Geilo som en av landes desidert største reiselivsdestinasjoner har ca. 50% sine gjestedøgn fra Vestlandet. Samt at svært mange av de som kommer østfra og utenlands fra gjerne skal til Vestlandet og fjordene en tur.
Med tunellene på Hardangervidda vil en løse problemene rundt villrein og en får bedret regulariteten. En vil også få redusert ca 250 høydemeter noe som vil være svært besparende hva utslipp angår.
Så er der den korteste veien øst-vest og det må være svært viktig for å gjøre næringslivet så konkurransedyktig som mulig. For å nevne noen elementer som etter mitt syn taler for Hardangervidda.

Gjest

#32

2016-09-03 11:14

Jeg signerte fordi det vil bli en tryggere og kortere reisevei for veldig mange, samt at villreinen på Hardangervidda vil få ro og bli vernet i stor grad, både sommer og vinter.

Gjest

#33

2016-09-03 11:26

Rv 7 er det samfunnsmessige, korteste, billigste, vakreste og miljømessige beste alternativet mellom øst og vest.

Gjest

#34

2016-09-03 11:59

Rv 7 Hardangervidda er kortaste vegen til Mjøsa områet og Trondheim for Hardanger,Sønnhordaland og Heille Rogaland!Fv 40 Nummedal er kortaste vegen frå Bergen til Kongsberg,Drammen og Vestfold! Med den traffik auken som er på Hardangervidda no kan Rv 7 pasera Rv 52 Hemsedal Neste sommar i ÅDT!!

 


Gjest

#35

2016-09-03 18:37

Fordi jeg ønsker Hardangervidda som stamvei og tunnel der. Og ikke Hemsedal
På vidden.

#36

2016-09-03 19:31

Påsken i år viste vel i all sin tydelighet at vår nåværende stamveg og dets tuneller ikke har kapasitet til å takle den trafikken det nå legges opp til. Enig med dem som krever, ja takk begge deler. 


Gjest

#37

2016-09-04 05:56

Hva er Numedal uten Riksveg 7 som sikker helårsvei, må bare komme i gang fortes mulig!

Gjest

#38

2016-09-04 08:30

Rv7 som stamveg. I tillegg burde vegen til Granvin går med bru frå Arnadalen - tilknytta nye ringveg Bergen aust - og via Norheimsund med tunnell under Kvamskogen og ny veg vidare til Granvin. Dagens E16 til Voss må rassikrast skikkeleg, men hovedvegen aust-vest vert då Rv7 frå Arnadalen over Hardangervidda

Gjest

#39

2016-09-04 18:09

Dette vegsambandet er av stor nytte for viktige næringar vårt distrikt.

Gjest

#40

2016-09-04 18:21

Interesse for samferdsel, som kan gagna viktige næringar her vest.

Gjest

#41

2016-09-04 20:39

Dette er jo den beste løsningen - kjører alltid her når det ikke er stengt.

Gjest

#42

2016-09-04 21:05

Av hensyn til en villreinstamme som er neglisjert i utredningen. Og at det r korteste , raskeste og beste vei til å forbinde Bergens regionen med Oslo.

Gjest

#43

2016-09-05 05:10

Det er korteste vei

Gjest

#44

2016-09-05 06:48

Rv7 er det beste alternativet for Bergen og indre Hardanger! Sogn har allerede fått Filefjell. No må Bergen, Hardanger og Hallingdal (øvre) få bedre vei. Bergen er dessuten Norges nest største by og bør få en rask og god vei til Oslo! !!

Gjest

#45

2016-09-05 17:53

Den veien er grunn til at vi solgte vår fritidsbolig i Hemsedal. Masse tungtrafikk, liten mulighet til forbikjøring..

Gjest

#46

2016-09-05 19:57

Riksveg 7 er beste, korteste alternativ.

Gjest

#47

2016-09-05 21:15

Fordi jeg synes RV.7 er den beste løsningen for oss bergensere.

Gjest

#48

2016-09-06 05:55

Desidert den viktigste veiforbindelsene mellom vest og øst. Også viktigere enn E134. For å skape ikke minst en bærekraftig helårs-turisme til distriktet, det en den korteste veien og den mest miljøvennlige. Veien mellom Bergen og Voss er klar til utbygging, Voss Eidfjord blir nå rustet opp ved Granvin, og det er allerede en spektakulær bro i Hardanger (var ikke billig). Alt ligger tilrette for dette. Også vanskelig å få gjennom dette på et saklig nivå når sogning og fylkesordfører i Hordaland er i slekt med Statens Vegvesen topper.

Gjest

#49

2016-09-06 06:03

I valget mellom RV 52 og RV 7 må RV 7 være det åpenbare valget. Nordlig korridor har E-16 allerede og nå er det akkurat som om denne ikke eksisterer. Skal Sogn med sine 100 000 innbyggere få to oppgraderte veier, mens Hordland med Bergen med sine 500 000 inbyggere ikke skal ha noen tilrettelagt vei og måtte kjøre lenge omveier?

Gjest

#50

2016-09-06 06:39

Soleklart den beste løysninga