Ja til Rv.7

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Ja til Rv.7-oppropet.


Gjest

#76

2016-09-13 07:50

Uansett hvilken vei som velges som stamvei kommer RV 7 til å bli mest benyttet for den er kortest og har finest natur. Så bruker man E-16 når vidda noen ganger er stengt. Bruk heller pengene på ny sikker vei Bergen - Voss. Det haster.

Gjest

#77

2016-09-13 07:54

Fordi samfunnet kan ikkje være tjent med to paralelle vegar frå Lærdal til Hønefoss. No er E16 Filefjell opprusta for milliard beløp og dette er den naturlege stamvegen i det området. Med RV52 og E16 må all trafikk gjennom Nærøydalen og opp Lærdalsdalen til Borgund, for deretter å møte RV 7 på Hønefoss. Samfunnet vil få mykje meir samferdseltilbud ut av RV 7 Hardangervidda med tilførselsveg frå Sogn gjennom Vikafjellstunnelen. Utbedring av vegen Leikanger - Hella, tunnel Vikafjellet og RV 7 Hardangervidda. Det er ein sikker aust-vest forbindelse for alle deler av Vestlandet, uavhengig av rasutsett Nærøydalen eller andre hinder på denne strekninga. Då har samfunnet fleire mogelegheiter Aust-Vest. Dette må være framtidig løysing!

Gjest

#78

2016-09-13 22:18

Fordi dette er det beste valget når det gjelder klima og vinterfri vei + at villreinen kan ferdes fritt uten å bli forstyret !!!

Gjest

#79

2016-09-14 04:50

Med tunnell under Vidda er dette đet kortaste naturlege sambandet mellom dei to største byane i Noreg, som og vil styrkja næringslivet langs heile traseen. E6 er alt utbetra og sogningane sin veg, sørleg trase er Haukeli og viss hordalendIngar står saman kan vi få den beste linja på kort tid.

Gjest

#80

2016-09-15 07:17

Det er investert i en bro i Hardanger som binder sammen øst og vest. Ved å legge deler av Hardangervidden i tunnel får man en sikker og rask vei mellom øst og vest. Dette alternativet er den veien som foretrekkes i dag. Hvorfor skal man lage alternative ruter som er lengre, dyrere og går utenom de stedene mange skal til og fra?

Gjest

#81

2016-09-15 11:52

Turistnæringen i Indre Hardanger får problemer uten Rv.7

Gjest

#82

2016-09-15 17:42

Fordi eg meiner Rv7 er beste alternativet mellom Bergen og Oslo. Det er kortast og ein slepp køyra strekninga Voss-Aurland, som ofte er stengt pga ras eller problem i tunellane.


Gjest

#83

2016-09-15 20:03

For jeg mener at det bør satses på R7 over hardangervidden. Det er bygget en bro i hardanger til flere milliarder kroner, og så får dem en sikker vei over vidden med tunell. Og det er den korteste veien mellom vest og øst.


Gjest

#84

2016-09-16 14:40

Vil ha riksvei 7 som stamveg

Gjest

#85

2016-09-16 14:59

Viktig å inkludere tunnel under Kvamskogen i denne løsningen.

Gjest

#86

2016-09-16 15:21

Hytte på Geilo og da er korteste vei over Hardangervidden

Gjest

#87

2016-09-16 16:06

Velger R7 fordi S&F allerede er godt dekket med Filefjell og dagens Hemsedal. Det må være et alternativ som estatter mest mulig av E16 mellom Bergen og Oslo

Gjest

#88

2016-09-16 17:32

For dette vil bli den beste løsningen Vest -Øst fra Bergensregionen. Kommer da også inn på en noenlunde de slak veistrekning gjennom Hallo galen.

Gjest

#89

2016-09-16 17:40

Den korteste vei mellom to punkter er en rett linje .

Gjest

#90

2016-09-16 18:01

Fordi den korteste veien mellom Norges 2 største byer er R7.

Gjest

#91

2016-09-16 18:20

Har alltid ment dette

Gjest

#92

2016-09-16 18:52

Ser ikke noe poeng i å kjøre en omvei til Sogn for å komme til Bergen og Hardanger. Tunnelen under vidda bør gå inn ved Haugastøl og komme ut omtrent der veien går opp til Sysendamme fra hovedveien. Da får man en tilnærmet flat vei og svært få problemer med brøyting. De store steinmassene kan brukes til å heve veien mellom Haugastøl og Geilo på utsatte plasser. Da vil den bli helt problemfri å brøyte, nærmest selvrensende.

Gjest

#93

2016-09-16 19:02

kortes lettes enkles til Oslo eller omvendt

Gjest

#94

2016-09-16 21:23

Dette er den korteste veien og vil helt sikkert bli det beste valget økonomisk for Hallingdal i lengden.

Gjest

#95

2016-09-16 21:47

Eneste fornuftige løsning, den sørlige delen av Vestlandet har 134 som vei, Sogn og Fjordane har allerede Lærdalstunnelen og Filefjell+at de kan bruke Rv 52 om de ønsker, Bergensregionen har kun Hardangervidden som alternativ i dag om vi ikke skal bruke lang tid over fjellet, Hardanger brua ligger der allerede...

Gjest

#96

2016-09-16 21:55

Vi har allerede investert over 1 mrd. Kr. i Hardangerbroen og dette er den naturlige fortsettelsen som også vil gi sikker veg om vinteren for tusenvis av reisende som ønsker å reise denne vegen. I tillegg vil villreinstammen kunne bevege seg uforstyrret på Hardangervidda med denne vegen på plass og utgifter til snørydding og brøyting vil falle bort for det aller meste. Kommunikasjonsmessig vil den bety svært mye for kommunikasjon mellom Hordaland og Buskerud som den eneste vegforbindelse mellom de to fylkene.

Gjest

#97

2016-09-17 07:52

Fordi det er det beste valget :-)

Gjest

#98

2016-09-17 08:03

Rv7 er raskeste og beste løsning fra øst til vest

Gjest

#99

2016-09-17 08:25

Etter mange år som yrkesjåfør Bergen -Oslo er jeg og mine kolleger ening om en ting,at RV7 o/vidda er den raskeste og behagligste veien over Hardangervidda, selv den gang fergen gikk.

Gjest

#100

2016-09-17 09:44

Har hytte i Leveld i Ål kommune. Å kjører den vegen til hytta.