Bevar Ålfjordens perle

Bevar Ålfjordens perle / Kunngjøringer / Vindafjord SV tar til fornuft / Kommentarer

Trond Gunnar Christiansen

#1 NORGESDEMOKRATENE

2023-09-08 15:47

Prosjektet på Dommersnes vil gjøre en ubotelig skade på Vikebygd. At vi vil få tilflyttinger på grunn av utviklingen av området er vel heller tvilsom.

Dette vil medføre ett behov av intens arbeidskraft som ikke er å finne lokalt. Så her blir det som alle andre tidligere år tilreisende som blir boende på brakker, som igjen forlater bygda når skiftperioden er over.

Vindkraft er ett fallende luftslott som jeg har nevnt tidligere, og flere store aktører som Siemens og Equinor bakker nå ut av store planlagte vindprosjekter. De finner ut at dette vil medføre usannsynlige kostnader på noe som ikke er bærekraftig produksjon av energi.

Vindafjord kommune har 50% eierandel i Windafjord Port, og dette vil da også bety at de må stå for 50% av utgiftene ved utbygging av området. Subsidier vil komme etterskuddsbetalt nå dette er ferdigutviklet, men faren er at vindkrafteventyret er over før det kommer så langt, og at vi da som skattebetalere får denne rekningen i Vindafjord.

Ålfjorden er planlagt og godkjent til mellomlagring av ferdigproduserte havturbiner, men når dette er over så er jeg redd for at det isteden vil bli brukt til plattformer osv... Vi har ikke behov for slike inngrep i vår bygd, og vi ha heller ikke behov for den kraften som myndigheter så unisont har bestemt at vi trenger. Vi trenger ikke mere kraft, vi har nok til Norge. Europa har behov for mer, men det skal ikke gå ut over meg eller deg!

Jeg skal jobbe imot at slike inngrep blir gjennomført om jeg blir valgt inn i kommunestyret fra 2023 eller ikke.  

Mvh

Trond Gunnar Christiansen i Vikebygd

trond@demokratene.no

98183690

Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...