Si JA til #stillenatur

Glad i mennsker og dyr

/ #469 Stille natur

2013-11-27 23:53

Vi har hytte langt inne i ødemarken i høyfjellet i Ål i Hallingdal, og vil absolutt ikke sette pris på scooter-dur overalt. Har 8-9 km til vinterparkering, og verdsetter stillheten. For 4-5 år siden var jeg alene på hytta en helg i mars, og så plutselig 2 villmannskjørere komme nedover fjellsiden like ved om kvelden. Ikke bare ble jeg redd fordi jeg var alene, men også etterpå irritert fordi de drev med villmannskjøring i villreinområdet. Jeg ringte oppsynsmannen umiddelbart, men han hadde ingen sjanse fordi kjørerne dro over i annen kommune. En bekjent tillot seg å skrive i Hallingdølen om villmannskjøring i et nærliggende område, og han ble truet pr sms etterpå: "Vi vet hvor du holder til, vi vet hvor din datter går på skole" etc. Sånne karer har dessverre lite under topplokket, og det er slike vi kommer til å se hvis frislippet gjennomføres.
Kanskje det vil hjelpe å spille på intelligensnivået; at disse henges ut som "lavpanner"; at de gjennomført omtales som uintelligente, ansvarsløse idioter som ikke har potens nok til å hevde seg på andre arenaer.