Si JA til #stillenatur

Per Olavesen

/ #911 Re:

2013-12-03 14:12

#886: Gjest -

Jeg har opplevd mye åpenbar ulovlig kjøring i områder hvor kjøringen skal være svært begrenset. Både når det gjelder hvem som kan kjøre der og hvilke traseer som er tillatte. Kontrollen av ferdselen er dessverre begrenset. Tror du virkelig at politi og lensmenn rundt i de aktuelle områdene plutselig skal få masse ressurser til å drive kontroll - svaret er vel nesten gitt allerede. Jeg har noe kjennskap til forholdene i Sverige når det gjelder scooterkjøring. Der har de hatt en mye mer liberal politikk på området i mange år. Det var en lignende diskusjon der også i starten, men nå har de kommet til en nærmest irreversibel situasjon hvor scooterfolket har overtatt mange områder. Slik jeg forstår dagens regime på området har de som virkelig trenger bruke scooter fått løyve til dette. Det som saken dreier seg om nå først og fremst er om det skal åpnes for fornøyelseskjøring. Her er det viktig å ikke blande epler og pærer. Eller er det slik at du selv vil velge hva du vil kalle ferdselen?

Det skulle forøvrig vært interessant å vite hva du baserer påstanden om at natur og dyreliv ikke påvirkes av scooterkjøring er basert på.