Natur uten motordur!

Monika Wikan Faaness

/ #51 Natur uten motordur

2014-12-17 07:15

Jeg har familie i Alta i Finnmark og hver gang jeg er der og temaet om scooter kommer opp så får jeg med meg en advarsel hjem til Trøndelag. "Dere må kjempe MOT dette frislippet av scooterkjøring!" Realiteten med scooterkjøring er at det aldri er et stille øyeblikk i fjellet der lenger. Og verst er det om natta for da kjøres det villmann i fylla! Det er en evig motordur hele vinteren!

De som forherliger og bagatelliserer scooterkjøring i fjellet bør ta seg en tur til Finnmark, jeg skal love at dere får noe å tenke på. Jeg hadde med meg en slektning fra Alta på skitur i Trollheimen og hun var helt målløs over stillheten. Tenk, hun har vokst opp uten å oppleve stillhet i naturen!

Vi har også et stort ansvar for dyr og fugler i naturen vår, de kan jo ikke komme med opprop og er prisgitt oss. Jeg går i naturen med ydmykhet, men må med tristhet se at vår nåværende miljøfiendtlige regjering ikke har den samme ydmykheten for vår sårbare natur. De blå/mørkeblå vil ha råning i fjellet, det vil ikke jeg!!!