Si NEI til Olav Thon's gigantiske utbyggingsprosjekt nær Vassfaret

Eivind M.

/ #93

2016-02-25 14:41

Jeg støtter et opprop fordi jeg mener fordelene ved et nei til utbygging er større enn et ja.  Som hytteeier på Veneli kjenner jeg godt til området. Jeg sitter kanskje i glasshus, siden jeg nyter godt av området. Men om man på 60 og 70 tallet hadde stoppet min hytte og mange andres fra å bli bygd, ville det kanskje vært bra. Hensikten og formålet med Vassfaret som landskapsvernområde og naturrservatene i Vassfaret vil etter mitt syn tape seg ved en videre utbygging i området. Det bør kommunepolitikerne tenke grundig igjennom. Flå vil markedsføre seg som en villmarkskommune. Da virker det ikke gjennomtenkt, etter min begreper, å bygge ned og fragmentere store ormåder. Jeg kan se at det kanskje har gått prestisje i dette. Men dersom man velger å si NEI, skal man ikke tenke på det som et nederlag. Tvert i mot. I denne saken er det INGEN SKAM Å SNU!

Dette var noen få argumenter. Dette kan utdypes, mye, mye mer.

Enkelte av stemmene på denne siden kan virke krasse, men jeg vil råde dem som skal ta en avgjørelse om å tenke på at dette faktisk betyr mye for ganske mange. Da kan temperaturen stige noen hakk.